Alla fyndtips från mellandagsrean

Broodwar reborn! AfreecaTV StarLeague

Permalänk
Medlem

missat denna tråd, lirar bw både på battery shield och senaste patchen, bw:remastered kommer köpas också. Tyvärr verkar man ju inte ha lika mkt tid att lira som man en gång i tiden hade

men bw:R sammanfaller med semestern(samma dag), så det blir ju perfa

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem

Det var sannerligen en härlig gala! Massor med folk och fantastiska vyer!

Remastered funkar väldigt bra, jag gillar det! En del grafikval där jag föredrar old-school looken men ingenting som distraherar!

Det var riktigt bra matcher överlag, mycket underhållande som visade på många olika sidor av Broodwar som spel!

Permalänk
Medlem

Nu e det fullt igång i Korea..
Verkar funka bra, såg Streaming, old generation och de nya..
Flash verkar vara fortfarande vara Terran God med hans macro..
Känns så, köper man inte SC RE, så får man nöja sig med SD och ej Ladder, verkar som hela spelet är integrerad med blizzard App..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Nya säsongen av ASL kommer ju igång snart också, börja prenumerera på deras kanal redan nu så missar ni inget!

https://www.youtube.com/channel/UCK5eBtuoj_HkdXKHNmBLAXg

Permalänk
Medlem

Första rundan av ASL4 är avklarad och det var en hel del riktigt bra matcher, men också en del mindre bra. Men fältet är inte så jämnt än och det är i Ro16 som allvaret börjar på riktigt!

Vi har dock förlorat ett par namn som jag trodde var favoriter till Ro8 men vid best of 1 så är det lätt att åka på en förlust man borde vunnit. Och vissa gjorde ett par kritiska misstag.

Permalänk
Medlem

Larvs vs. Rain hade ett par riktigt bra matcher:
https://www.youtube.com/watch?v=e9eCGElQJIM

Nu på söndag är det Bisu vs. Killer, Bisu borde vara favorit men Killer har spelat otroligt bra och innan BW proleague lades ner så var Killer en av dom bästa nya Zergs i världen, jävligt kul att se honom vara het igen.
(Han spelar med nicket Baxter nu men kommer alltid att vara Killer för mig)

Och Bisu är ju Bisu, hans ZvP har inte varit som i fornstora dagar men han har en extrem högstanivå.