Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Den mjölkiga hinnan uppstår endast när rummet har höga ljusnivåer eftersom det är omgivningsljuset som studsar tillbaka som en hinna.

S90D kommer också vara ett bra val av toppmodell. Relativt S95D är den aningen sämre.

Okej. Tack för svaren, det uppskattas.

Permalänk
Medlem

Bra smart-tv 50-60 tum, max 6000 kr?

Inte köpt tv på typ 8 år så vet inte vad man ska titta på.

Enda kravet jag har är bra bild och tv-foten i mitten😆
Gärna lg eller samsung
Ska man kolla efter q-led ?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Wequ:

Bra smart-tv 50-60 tum, max 6000 kr?

Inte köpt tv på typ 8 år så vet inte vad man ska titta på.

Enda kravet jag har är bra bild och tv-foten i mitten😆
Gärna lg eller samsung
Ska man kolla efter q-led ?

Ingen TV där kan räknas som "bra" utan det blir basmodeller av samma grundläggande nivå. Förmodligen samma nivå som du redan har. Detta kan fortfarande vara tillräckligt bra ska sägas och allt beror på var du som individ placerar din ribba.

Nu varierar priserna hela tiden och därför är det omöjligt att ge råd baserat på pris. Men 6000 kr räcker inte alls långt för en TV som ger något extra till den grad att den kan kallas just "bra" eller "bättre" på något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Ingen TV där kan räknas som "bra" utan det blir basmodeller av samma grundläggande nivå. Förmodligen samma nivå som du redan har. Detta kan fortfarande vara tillräckligt bra ska sägas och allt beror på var du som individ placerar din ribba.

Nu varierar priserna hela tiden och därför är det omöjligt att ge råd baserat på pris. Men 6000 kr räcker inte alls långt för en TV som ger något extra till den grad att den kan kallas just "bra" eller "bättre" på något.

Förstår, tänker mest att jag vill ha en smart-tv där man kan få tv via bredband osv, installera appar. Det har jag inte idag.

Är den här något att ha? Finns en del UHD apparater, är det bättre än q-led?

https://www.netonnet.se/art/tv/46-55tum/samsung-tq50q60dauxxc...

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Wequ:

Förstår, tänker mest att jag vill ha en smart-tv där man kan få tv via bredband osv, installera appar. Det har jag inte idag.

Smart-funktioner har du hos alla TV i någon form och går alltid att addera i efterhand via AppleTV, androidboxar etc. om det inte redan ingår med någon tjänst är del av.