Permalänk

Xiaomi Mi Max 32GB 6.44"

För skojs skulle gick jag och bytte telefon i dagarna och har således min förra till försäljning.
Det är en Xiaomi Max, 32GB varianten.

Kort upprapning av spec:

6.44" Skärm (Phablet, klassas det väl som)
1920x1080, IPS
Snapdragon 652
203g
4850mAh
Mini-USB
3.5mm-uttag
Dubbla SIM-platser - en plats tar antingen SIM eller microSD.

Skicket på den är gott, då det visade sig att det finns i stort sett alla reservdelar till den att få hem för några tior styck från Kina om man klarar av att vänta. Till exempel har jag precis bytt skärmen på den, så den är repfri. Baksidan är likaså bytt, och till skärmen hörde även själva chassit, eller sidan, så den ser fräsch ut. Enligt bilderna. En skärm med digitizer och ram kostar ungefär 250:-, bakstycket 70 spänn. Telefonen är lättmekad.

Det finns dock ett par punkter att nämna: 3.5mm-jacket beter sig märkligt ihop med det par lurar jag har - det kan vara någon form av kortslutning när man använder det som gör att telefonen spammas av kommandon i stil med höja/sänka volym, pausa/"playa" osv. Händer bara med det inkopplat, själv har jag i stort sett bara använt blåtandslurar vilket inte ger några problem alls.
Skärmen hade tyvärr ett gäng "ljusa fläckar", typ mindre områden där det ser ut att vara backlight bleeding. Syns särskilt mycket vid ljusa bilder, har bifogat bild på detta. Så att ni vet.

Nypris för luren är ungefär 2500 spänn, tänker mig en budgivning som börjar på 800:-.
Sticker budet över 1200:- skickar jag med ett 64GB minneskort.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Just det, telefonen är också upplåst och rootad, så det är bara att trycka in vilken mjukvara man än önskar använda.

Permalänk
Medlem

Fungerar telefonen alltså med vissa headset/hörlurar?

Permalänk

Jag vet faktiskt inte det ärligt talat, det enda headset jag har är ett par Bose qc20, deras noise cancelling in-ear lurar. Dessa ger upphov till detta fenomen. Ska se om jag har något annat att rota fram.
Blåtandsutrustning är inga problem alls.

Permalänk
Medlem

@Broder Truck:
Testa gärna flera, behöver tyvärr 3.5mm

Permalänk

@GustavEd:

Provade med en annan hörlur, och den fungerar helt som den ska. Dock är det bara hörlurar utan mic, så att du vet.

Permalänk
Medlem

Tjenare! Hade du fått sålt luren än? Annars kan jag lägga ett bud på 800kr + frakt till Skövde.

Permalänk

@mickloh:
Nej, den finns kvar och bud noterat!

Permalänk
Medlem

@Broder Truck:
Hur länge kommer budgivningen vara öppen? btw, är bootloadern flashad till TWRP eller liknande?

Permalänk

@mickloh:
Jag är på utrikes tjänsteresa och kommer åter först sent torsdag kväll, så till dess vore väl rimligt.
Yes, bootloadern är upplåst och TWRP är flashad. Likaså är en custom-ROM installerad, någon lineageOS om jag minns rätt. Finns en uppsjö på xda, enda man behöver tänka på är att det är modell Hydrogen (32GB) och inte en Helium, som är 64GB-varianten.

Permalänk
Medlem

@Broder Truck:
Låter klart rimligt. Jag kör LineageOS nu, och planerar att göra det på Mi Maxen också.

Permalänk
Medlem

Då säger jag 900+frakt.

Permalänk

För sent tyvärr, såld till ovanstående för utropspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

För sent tyvärr, såld till ovanstående för utropspris.

Ja, anade nästan det.