Greattech och problem som uppstod vid transportskada

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Peterpan96:

@Greattech
När jag sitter och kollar igenom dina bilder samt sättet ni paketerar på så är det väl inte förvånande att sådant händer eller?
Tycker det borde vara sunt förnuft att inte packa något stötkänsligt med något hård, som hård frigolit i detta fall. Sedan skicka den ståendes utan inre 'stöd' av luftkuddar eller annat material är efterblivet. Tror till och med en förskoleklass skulle kunna förstå att denna kombination kommer sluta illa, speciellt med postmord som leverantör. Men det kanske är eran taktik, att lura kunden med skyhöga avgifter på diverse saker och ett skämt till kundsupport där man får svar alla tider på dygnet. Usch och tvi!

Mvh!

Det är bilder på hur den kom till Greattech?

Sedan visar de en bild på hur de packar, med skyddande frigolit.

Så förstog jag det som iaf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Hej frazze77,

Jag har tittat närmare på detta och ser att ärendet är avslutad.

Man har även förklarat för dig hur allt ligger till där samt att du redan hämtat ut datorn.

Jag kommer inom kort lägga upp ett par bilder, dessa bilder förklarar nog en hel del. Utöver "transportskadan" nekades ärendet av all damm/smuts i datorn där varken grafikkortets fläkt eller processorfläkten snurrade vilket antagligen var orsaken till felet från början med grafikkortet.

Gällande ARN, du får självklart gå vidare med din anmälan till ARN men jag skulle i första hand rekommendera dig ta kontakt med en konsumentvägledare i din kommun för råd gällande "transportskador". Konsumentvägledaren kan även ta fram tidigare ärenden hos ARN där vi har beslut som säger följande:

En försändelse anses normalt skickad på avsändarens risk. Detta innebär att avsändaren bär
risken för att försändelsen kanske inte kommer fram till mottagaren eller att den skadas under
transporten. Det är inte bevisat att företaget har övertagit ansvaret för transporten eller att det
har godkänt emballaget. Mot denna bakgrund anser nämnden att det är ****** ****** som är
ansvarig för de skador som uppkom på datorn under transporten. Vid denna bedömning ska
****** ****** krav avslås.

- GT

Ni får väl montera datorer med dammfilter om ni är rädda för damm? Eller är det ett sätt att kunna neka reklamationer?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av anon173292:

Det är bilder på hur den kom till Greattech?

Sedan visar de en bild på hur de packar, med skyddande frigolit.

Så förstog jag det som iaf?

Jo exakt det är så den kom till Greattech! Men jag syftade på hur dom paketerar och skickar produkten till sina kunder. (Sista bilden)

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt den här tråden. Greattech borde väl ha kunnat hjälpa dig att felsöka hemifrån så att du bara kunde skicka in den del som var trasig. Som konsument ska det inte kosta dig något att få fel åtgärdade så jag hoppas att Greattech åtminstone betalade frakten från dig till sin affär. Sedan tycker jag inte att datorn är så pass dammig att det ska spela någon roll. Lite damm ska inte göra att datorn slutar funka. Skulle dessutom aldrig våga skicka en dator med Postnord, eller något annat ömtåligt för den delen heller. Hela sättet att hantera TS:reklamation är ju som att be om problem från Greattech sida, så även om Greattech formellt inte har gjort något fel så är det inte särskilt smart agerat från företagets sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Även om vi leker med tanken att en företagsrepresentant uppmärksammar mailet omedelbart när det kommer in och börjar utreda,så ja, jag tycker det är märkligt hur mycket en individ kan hinna med på 6 minuter, absolut.

Inte alls.

Som någon som har jobbat på kundtjänst på mycket större företag än Greattech, så kan jag säga att det som har kommit ut är inget annat än normalt för en kunnig KS-medarbetare.

F.övr. verkar inte bilderna från Greattech säga så mycket övh, det är lite dammigt, vilken dator är inte det? Det ska bra mycket mer damm än det där för att datorn inte ens ska starta. Låter som ett jättedåligt argument.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Ofta ramstickor och hela kylaren kan ramla av under frakt. Känns som det är något lurt med det här.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Varför beställa från detta företag när recensionerna är så svajiga, som upplagt för strul.
Knappast så att det saknas andra aktörer att vända sig till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterpan96:

@Greattech
När jag sitter och kollar igenom dina bilder samt sättet ni paketerar på så är det väl inte förvånande att sådant händer eller?
Tycker det borde vara sunt förnuft att inte packa något stötkänsligt med något hård, som hård frigolit i detta fall. Sedan skicka den ståendes utan inre 'stöd' av luftkuddar eller annat material är efterblivet. Tror till och med en förskoleklass skulle kunna förstå att denna kombination kommer sluta illa, speciellt med postmord som leverantör. Men det kanske är eran taktik, att lura kunden med skyhöga avgifter på diverse saker och ett skämt till kundsupport där man får svar alla tider på dygnet. Usch och tvi!

Mvh!

Jag fick 4 arbetstationer från HP och har tidigare fått maskiner från DELL, dessa har varit paketerade på samma sätt som Greattech paketerat datorn vid leverans. Samma sak gäller en stor mängd servrar jag fått från HP och Cisco, känns som alla använder Frigolit, aldrig sett en dator/server levereras i skumgummi..

Permalänk
Medlem

Greattech snyggt jobbat med bilden, direkt från PcPerspectives hemsida. Är ledsen men det verkar som ni snackar skit. https://gyazo.com/22b466ad665094ff47a1a61d0d206008

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunilu:

Greattech snyggt jobbat med bilden, direkt från PcPerspectives hemsida. Är ledsen men det verkar som ni snackar skit. https://gyazo.com/22b466ad665094ff47a1a61d0d206008

Rent krasst så skickas i stort sett alla chassin på det viset, så om inte Greattech kastar bort all frigolit från sina lådor så är det ändå ganska representativt för hur chassin brukar paketeras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ziddie:

Om datorns fläktar inte kan snurra på grund av damm och smuts är det självklart kunden som är ansvarig! Dålig still att smutskasta ett företag, även om detta har Greattechs rykte...

Ja, behandlar man en dator så dåligt får man nog räkna med att det inte går på garanti utan får betala det som är trasigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lunilu:

Greattech snyggt jobbat med bilden, direkt från PcPerspectives hemsida. Är ledsen men det verkar som ni snackar skit. https://gyazo.com/22b466ad665094ff47a1a61d0d206008

Får de inte visa en bild hur de skickade datorn till TS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Rent krasst så skickas i stort sett alla chassin på det viset, så om inte Greattech kastar bort all frigolit från sina lådor så är det ändå ganska representativt för hur chassin brukar paketeras.

Tycker att de bör fotografera datorn när den är färdig samt hur den paketerats, bra att ha i dessa fall.

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Skrivet av Linus:

Jag fick 4 arbetstationer från HP och har tidigare fått maskiner från DELL, dessa har varit paketerade på samma sätt som Greattech paketerat datorn vid leverans. Samma sak gäller en stor mängd servrar jag fått från HP och Cisco, känns som alla använder Frigolit, aldrig sett en dator/server levereras i skumgummi..

Arbetsstationer har oftast inga tunga grafikkort hängandes i pci expressen samt inga tunga kylare som kan ramla av.

Skrivet av anon200632:

Ja, behandlar man en dator så dåligt får man nog räkna med att det inte går på garanti utan får betala det som är trasigt.

Krävs väldigt mycket för att en fläkt ska sluta snurra, om denna fläkt är en bra fläkt.

Permalänk
Inaktiv

Jag är lite fundersam hur minnet kan ha lossnat, går nog åt många G för det.

Permalänk
Medlem

Kompisens speldator från Webbhallen kom också med frigolit och i samma kartong som datorchassiet kom i hade referens gtx 460 i sig vilket är väldigt likt grafikkortets kylare i denna burk.

Ser lite ut som att greattech började felsöka datorn innan bilderna dök upp.
Eller så har ts eller hans son fipplat med cpu kylarens montering och inte spännt tillbaks den ordentligt, och sedan klagat på att den krånglar när den suttit löst ett tag.

Kan ha hänt att ramminnet hakat ur sig i nederkant pga frakten och då inte blivit tillbaks monterat som det ska också innan uppstart gjordes när de fraktade datorn.

Greattech... Har ni testat att montera tillbaks processorfläkten.
(Behöver inte byta kylpasta tillfälligt, bara för och se om den bootar helt enkelt in till bios med ett annat grafikkort, att den ligger på 50 - 70c idle i bios gör ingen skada ett par minuter de har värmeskydd ändå så det ska då inte skada den alls.)

Återställ även bios inställningarna innan ni sätter igång datorn igen med ramminnena tillbaksmonterade ordentligt i platserna och processorkylaren och bara byter grafikkortet ifall det inte funkar i en extern testrigg som ni borde ha som vilken annan butik som helst som bygger egna datorer.

Fästet för cpu kylarens montering på moderkortet ser inte trasigt ut vilket tyder på att den varit lös innan frakt tycker jag. (Om den nu inte brutits av i nederkant vilket cpu kylaren så prydligt blockerar i bilden.

(Kom över en burk som stått flera år på ett ställe där jag har praktik och den hade stått sedan 2013 med ett ramminne inte fastsatt ordentligt och de använt den i ca 4 år med 1 gb ram lol (2 gb ddr2 sticka i andra slotten och den bootade up utan problem med samma ramminne som suttit urhakat i kanten nere.)

Inte ofta ramminnen går sönder när de sitter lite löst i ena kanten av moderkortet vid uppstart av datorn, om det inte blivit en brännskada pga kortslutningen på en pin och moderkortet smält lite smått vilket det inte ser ut att ha gjort på bilderna.

(Senast jag såg det hända var med en burk med sd ramminnen, då går vi tillbaks till när windows xp var nytt ca 2001, en pin blev kolsvart på moderkortet och den ramslotten var skadad men minnet funkade i nästa slot.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

@anon200632: Jag tror inte ens de skulle ramla ur om man kastade en dator från ett flygplan. Kunden måste ju skruvat loss både kylare och tagit loss minne samt bara lagt i chassit. Hela tråden är väldigt konstig. Frazze med nyregistrering Greentech med sådär rykte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag är lite fundersam hur minnet kan ha lossnat, går nog åt många G för det.

Inget ovanligt skulle jag tro, kom över en hp compaq burk där en 2 gb ddr2 sticka satt löst i ena sidan, ingen som öppnat den för ens jag gjorde det (min praktikplats för närvarande.)
(De hade slutat använt datorn för att den var långsam och bytt ut den medans de ställt upp den i förvaring.)
Windows vista sp1 på 1 gb ramminne och pentium dualcore på 1.8 ghz är inte direkt mycket och jobba med.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Greattech

Ärendet är sen tidigare avslutad och datorn finns hos kunden.
Svarar därför rent allmänt om hur det fungerar med skador samt returer.

Alla våra datorer skickas med originalemballage som kommer med chassit, det är frigolit (2 st) samt kartong. Av alla leveranser (nya datorer) under 2017 har vi haft totalt 0 ST ärenden hos PostNord som skadats under transporten från oss till kunden, vi har inte haft ett enda reklamationsärende alls. Detta bekräftar hur säker emballaget är som vi skickar med samt att PostNord hanterar paketet BRA så länge man följer anvisningar för transport. Detta gäller alla transportbolag, ej endast PostNord.

Vi nekar sällan ett ärende för att det finns damm i datorn, det finns dock en gräns. Vi har varit med om alla typer av smuts/damm inuti datorn från olika typer av serviceärenden. I detta ärende nekade vi inte för att det fanns damm i datorn utan på grund av transportskadan. Vi har dock nekat ett par ärenden under 2017 som haft ovanligt med mycket damm samt enorma mängder med smuts/djurhår. Annars försöker vi rengöra det mesta.

I returvillkoren som man kan läsa på retursidan innan man kan skapa retur har vi tydligt skrivit vad som gäller vid retur. Hur man bör skicka datorn samt vem som bär ansvaret vid skador.

Lagen är glasklar, det är alltid avsändaren av ett paket som bär ansvaret tills den kommit fram utan skador till mottagaren. Det finns även ett beslut/praxis från ARN som är från sommaren 2017 som bekräftar detta. Så länge mottagaren inte tagit på oss ansvaret så är det alltid avsändaren som bär ansvaret.

Transportbolaget man har använt har dock ansvaret oavsett vem som skickar ett paket, detta förutsätter att man använder kartong/emballage för just den produkten du skickar som klarar transporten (oavsett transportbolag). Skickar man en dator som man gjort enligt bilden (kunden) jag bifogad på första sidan så är inte frågan om datorn kommer skadas under transporten utan när. Det är mer eller mindre 100% risk för att datorn skadas om man skickar en dator i en tom kartong som är 20-30% större än datorn med lite plast runt datorn. Datorn får absolut inte hoppa runt i kartongen vilket den gjort med marginal och därmed orsakat skadan i detta ärende.

Ett företag förlorar aldrig pengar på ett garantiärende förutom transportkostnader vilket vi redan stod för då du fick en retursedel. Är det fel på exempel grafikkortet (fabriksfel) så skickas detta till tillverkaren som ersätter kortet med ett nytt. Vi har därför aldrig någon anledning till att neka ett garantiärende vid fabriksfel när detta inte kostar oss något. Tvärtom skickar vi mer än gärna tillbaka det som är trasigt till fabriken så att tillverkaren kan förbättra kvalitet på produkten för framtiden och minska antal defekta produkter.

Skulle vi välja mellan tillverkaren och vår egen kund så väljer man självklart det som är bäst för kunden och inte tillverkaren.

Vi har aldrig varit din motpart i detta ärende. Detta är ett ärende/avtal mellan dig och PostNord. Det som gjort att vi hamnat här idag beror endast på hur datorn returnerades tillbaka till oss, hade man använt originalemballage eller fyllt kartongen med papper/annat som skyddat datorn så hade PostNord ersatt kunden för allt.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är också VÄLDIGT MÄRKLIGT hur Greattech-kontot här på forumet inte har varit aktivt på 3 veckor, men mindre än en kvart(!) efter att en nyreggad medlem har skapat en tråd som framstället företaget i dålig dager så har Greattech hunnit;

- Logga in för första gången på 3 veckor.
- Läsa igenom vad TS har skrivit.
- Kollat igenom TS ärende. (Trots att vederbörande inte uppgett namn eller order-id.)
- Skrivit ett hyfsat utförligt svar till TS.

Är det bara jag som tycker det osar katt här?
Mods?

En kvart? Det var ju en evighet i jämförelse med denna där Greattech lyckades hitta tråden, läsa den och svara på 3 minuter
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1237528-greattech-otro...

Det är inte första gången utan har varit så konstant genom åren. Det genererar väl bra med trafik till hemsidan antar jag:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1430240-fraga-om-great... - svar på 10 min!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1366884-nagon-som-har-... - 12 minuter!

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1282810-greattech-anva... - besviken på denna. Hela 23 minuter för att läsa igenom historiken hos supporten och skriva svar?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Greattech
Skrivet av Peterpan96:

@Greattech
När jag sitter och kollar igenom dina bilder samt sättet ni paketerar på så är det väl inte förvånande att sådant händer eller?
Tycker det borde vara sunt förnuft att inte packa något stötkänsligt med något hård, som hård frigolit i detta fall. Sedan skicka den ståendes utan inre 'stöd' av luftkuddar eller annat material är efterblivet. Tror till och med en förskoleklass skulle kunna förstå att denna kombination kommer sluta illa, speciellt med postmord som leverantör. Men det kanske är eran taktik, att lura kunden med skyhöga avgifter på diverse saker och ett skämt till kundsupport där man får svar alla tider på dygnet. Usch och tvi!

Mvh!

Alla chassin/datorer kommer/skickas med original kartong/emballage enligt bild. Med tanke på 0 st skador under 2017 från oss till kunden så antar jag ett vi kommit fram till att kartongen/emballaget är tillräcklig.

Skrivet av Baradet Funkar:

Jag fattar inte riktigt den här tråden. Greattech borde väl ha kunnat hjälpa dig att felsöka hemifrån så att du bara kunde skicka in den del som var trasig. Som konsument ska det inte kosta dig något att få fel åtgärdade så jag hoppas att Greattech åtminstone betalade frakten från dig till sin affär. Sedan tycker jag inte att datorn är så pass dammig att det ska spela någon roll. Lite damm ska inte göra att datorn slutar funka. Skulle dessutom aldrig våga skicka en dator med Postnord, eller något annat ömtåligt för den delen heller. Hela sättet att hantera TS:reklamation är ju som att be om problem från Greattech sida, så även om Greattech formellt inte har gjort något fel så är det inte särskilt smart agerat från företagets sida.

Det är alltid en fördel för oss om vi kan lösa problemet med produkten utan att ta in den på service. Vi har tidigare tagit emot "lösa delar" från datorn men det har alltid slutat med problem. Kunden skickar in exempel grafikkortet som man är helt säker på att felet är just grafikkortet men när vi väl tagit emot grafikkortet så är det inte fel på grafikkortet utan något annat i datorn, kunden betalar felsökning i onödan och datorn skickas in oavsett. Andra hindret är att kunden råkar ta sönder något i datorn när man exempel försöker dra ut grafikkortet men missar moderkortets lås på PCI som sedan går sönder trots att vi påminner kunden om detta flera gånger. Det är sedan inte ovanligt att man leker med andra kablar i datorn som man inte bör röra. Eftersom det aldrig har fungerat så har vi beslutat att alltid ta in datorn på felsökning så tar vi hand om felsökningen som inget kostar kunden något vid giltig garantiärende.

Skrivet av Lunilu:

Greattech snyggt jobbat med bilden, direkt från PcPerspectives hemsida. Är ledsen men det verkar som ni snackar skit. https://gyazo.com/22b466ad665094ff47a1a61d0d206008

Bilden jag bifogat är original kartong/frigolit från fabriken, ser inte varför chassin vi använder skulle få annan kartong/emballage som kommer från samma tillverkare. Bilden är ett exempel hämtad från google.

Skrivet av Peterpan96:

Arbetsstationer har oftast inga tunga grafikkort hängandes i pci expressen samt inga tunga kylare som kan ramla av.

Efter flera (många) transportskador förra året med stora/tunga kylare så tog vi bort det från sortimentet. Vi bygger ej någon dator med en kylare som är stor/väger mycket, det är vattenkylning som gäller.

Krävs väldigt mycket för att en fläkt ska sluta snurra, om denna fläkt är en bra fläkt.

Det krävs inte mycket för att fläkten från processorn ska lossna (AMD-Intel originalkylare). Det spelar dock ingen roll för varken oss eller kunden vid retur så länge man har bra skydd för chassit/datorn. Transportbolaget ersätter.

- GT

Permalänk
Medlem

För en gångs skull så är det faktiskt inte skojarföretaget Greattech som har gjort fel utan det är kunden i detta fall, den paketeringen är så långt ifrån vad man skall göra så det finns inte. Spara ALLTID kartongen som chassit kommer i samt frigoliten för behöver du skicka in datorn så skall den skickas tillbaka i samma kartong som den kom i med samma embalage!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

För en gångs skull så är det faktiskt inte skojarföretaget Greattech som har gjort fel utan det är kunden i detta fall, den paketeringen är så långt ifrån vad man skall göra så det finns inte. Spara ALLTID kartongen som chassit kommer i samt frigoliten för behöver du skicka in datorn så skall den skickas tillbaka i samma kartong som den kom i med samma embalage!

Så det var GTs fel när kunden hade angivit fel adress, eller när kundens konto var spärrat i banken, eller när kunden struntade i att kontakta swea och fakturan hamnade i inkasso, eller kunden påstår att GT inte följer ARN utan att ens varit i kontakt med dom. Osv osv. samma visa varje gång, GT har en förmåga att locka till sig riktiga stolpskott. Folk borde läsa mer än första inlägget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pratade men han som gjorde våran fesökning i Mariestad.
Ja han menar att ramminet är utsatt för slitage, grafikkortet kan han inte svara på vad det är för fel.
Skärmen var bara svart när han försökte starta den med det grafikkortet, funkade när vi skickade det.
Sa att även det att om grafikkortet skulle lossnat så skulle mycket annat slitits sönder.
Han kom fram till att inga fläktar är trasiga, inklusive fläkten på grafikkortet fungerade, och att det finns ingen chans i universum att ramminnerna skulle kunna lossat under transport.
Han sa att om fläkten på processorn slitits loss så hade hela moderkortet och processorn gått sönder.
Han tror även att dom inte ens gjort någon felsökning, han kollade loggfilerna på när den senast var använd vilket visar att det var min son som senast använde datorn.
Han ser heller inga som helst övriga transportskador på datorn, inte en bucklor någonstans.
Fick även reda på att dom skickat ett ramminne istället för 2st 8gb ramminne, och det dom skickade med är inte mitt utan dom har tagit ett trasigt och skickat med.
Det där med damm är bara ett sätt att slippa reklamationer!!
Så nu är vi uppe i 2000kr på bara felsökningar och transportkostnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

Pratade men han som gjorde våran fesökning i Mariestad.
Ja han menar att ramminet är utsatt för slitage, grafikkortet kan han inte svara på vad det är för fel.
Skärmen var bara svart när han försökte starta den med det grafikkortet, funkade när vi skickade det.
Sa att även det att om grafikkortet skulle lossnat så skulle mycket annat slitits sönder.
Han kom fram till att inga fläktar är trasiga, inklusive fläkten på grafikkortet fungerade, och att det finns ingen chans i universum att ramminnerna skulle kunna lossat under transport.
Han sa att om fläkten på processorn slitits loss så hade hela moderkortet och processorn gått sönder.
Han tror även att dom inte ens gjort någon felsökning, han kollade loggfilerna på när den senast var använd vilket visar att det var min son som senast använde datorn.
Han ser heller inga som helst övriga transportskador på datorn, inte en bucklor någonstans.
Fick även reda på att dom skickat ett ramminne istället för 2st 8gb ramminne, och det dom skickade med är inte mitt utan dom har tagit ett trasigt och skickat med.
Det där med damm är bara ett sätt att slippa reklamationer!!
Så nu är vi uppe i 2000kr på bara felsökningar och transportkostnad!

Skickade du datorn emballerad så som bilderna från Greattechs bilder visar? Den emballeringen är under all kritik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@twk: Dom bilderna stämmer inte, packat mycket mer än dom två bilder som visas, dom kan ju lägga upp bilder som tjänar deras syfte!

Permalänk
Greattech
Skrivet av frazze77:

Pratade men han som gjorde våran fesökning i Mariestad.
Ja han menar att ramminet är utsatt för slitage, grafikkortet kan han inte svara på vad det är för fel.
Skärmen var bara svart när han försökte starta den med det grafikkortet, funkade när vi skickade det.
Sa att även det att om grafikkortet skulle lossnat så skulle mycket annat slitits sönder.
Han kom fram till att inga fläktar är trasiga, inklusive fläkten på grafikkortet fungerade, och att det finns ingen chans i universum att ramminnerna skulle kunna lossat under transport.
Han sa att om fläkten på processorn slitits loss så hade hela moderkortet och processorn gått sönder.
Han tror även att dom inte ens gjort någon felsökning, han kollade loggfilerna på när den senast var använd vilket visar att det var min son som senast använde datorn.
Han ser heller inga som helst övriga transportskador på datorn, inte en bucklor någonstans.
Fick även reda på att dom skickat ett ramminne istället för 2st 8gb ramminne, och det dom skickade med är inte mitt utan dom har tagit ett trasigt och skickat med.
Det där med damm är bara ett sätt att slippa reklamationer!!
Så nu är vi uppe i 2000kr på bara felsökningar och transportkostnad!

Jag ser dock ingen notering om att grafikkortet skulle lossnat eller något på bilderna. 2 st minnen har lossnat samt processorfläkten. Processorn sitter kvar på sin plats, denna har en lås på moderkortet även om processorn går av.

Jag ser dock inte varför processorfläkten skulle behöva skada hela moderkortet och processorn? Även om alla typer av skador kan uppstå. Det fanns inga trasig pinnar på processorn och inget brutet. Det är sedan extremt ovanligt med fysiska skador på chassit, risken för skador är mer eller mindre för insidan av datorn ej chassit. Det är extremt ovanligt med skador på chassit om man tappar datorn eller slänger det i en lastbil.

Jag ser inte heller att någon sagt att man startat din dator till operativsystemet, felsökning pågick innan det avbröts. Komponenter testas separat i vår testmiljö. dina minnen där båda hade lossnat var på en av våra testdatorer och det satt en fungerade "test" minne i din dator som man missade byta tillbaka vilket vi skickade ut till dig med en retursedel.

Hela grafikkortet rengjordes innan du fick tillbaka det under testet, den ser helt ny ut. du ser själv på bilden hur det såg ut innan.

Skrivet av frazze77:

@twk: Dom bilderna stämmer inte, packat mycket mer än dom två bilder som visas, dom kan ju lägga upp bilder som tjänar deras syfte!

Skulle detta stämma så hade vi inte varit i detta läge idag utan lämnat över ärendet till PostNord för ersättning. Det är just för att datorn ser ut som den gör på bilden som gjort att du inte fått ersättning av PostNord.

- GT

Permalänk
Medlem

Orkar inte med era borförklaringar.
Ni vet ju inte ens hur man sköter en reklamation ordentligt.
Ska jag behöva lägga upp alla emails ni skickat, så folk får se vad ni skrivit.
Vet hur du sköter ditt företag, du kan ju tala om hur många ärenden ni har hos Arn mot er.
Tror inte du som 24åring är riktigt kapabel att sköta ett företag, som ni sköter det så konkar ni nog snart igen.
Ända gången du är aktiv och lätt att få tag på är när man skriver här inne, annars är det omöjligt att få kontakt med dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frazze77:

@twk: Dom bilderna stämmer inte, packat mycket mer än dom två bilder som visas, dom kan ju lägga upp bilder som tjänar deras syfte!

Hur var datorn packad om du själv ska beskriva det? Hade du endast luftkuddar i eller hade du någon typ utav papp/frigolit/skumgummi emballage i?

Hanterar dagligen postreklamationer pga dålig packning och har du endast haft i de luftkuddar som syns på bilden så kan du ej säga att du packat datorn väl..

Permalänk
Inaktiv

Du skulle haft bilder på hur du packade.