Permalänk

Hp store i Sverige har också dragit igång med "Black week" och de har ett bra pris på en Omen desktop idag bara.

  • Windows 10 Home 64

  • Intel® Core™ i7-8700K

  • NVIDIA® GeForce® GTX 1080

  • 16 GB DDR4-2400 SDRAM

  • 2 TB HDD-lagring

  • 512 GB SSD-lagring

För 17990:- med rabattkod, nedsatt från 22990:-

http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=2XA14EA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Lite över din budget, men värt att fundera över LG OLED55B7V för 14990kr som MediaMarkt erbjuder nu med deras tjuvstart av BF.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55b7v-55-signatu...

Men läs på först med fördelar och nackdelar vad gäller OLED.

http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled
http://www.hdtvtest.co.uk/news/oled55b7v-201705074461.htm

Tack, ska kika på den. Bara så lätt att man går över budget. Ifrån början tänkte jag mig en tv med ett ca pris på 8000kr, nedsänkt ifrån kanske 11000kr. Garanterat bättre än en 8år gammal Lg. Men nu är man 7000kr över budget typ.

Saken här hemma är att tvn används av barnen väldigt mycket, dom spelar och kollar på Netflix, ibland glöms tvn på med en stillbild ifrån Xboxet osv. Och Gammeltvn har tagit all denna behandling väldigt bra. Inbillar mig att en Oled inte klarar av detta lika bra?

Tvn står också på väldigt mycket, har Oled någon "brinntid" innan den blir sämre så att säga?

Det finns ingen chans att någon butik kommer ha B7 under 15000kr?

Edit: Läste lite om Tvn nu, och det verkar som den kommer få problem i ljusa rum, speciellt med Hdr-läget på, är det något som stämmer? "Measured peak brightness 750 cd/m2". Är det lågt?

Läste också något om att dom fick kalibrera om tvn efter 200timmar då gult och grönt framträdde fel eller liknande. Är det också ett måste att kalibrera och strula?

Och inbränningarna, har dom fått ordning på det? Läste om det tidigare att många hade rapporterat det.

Edit2: Kommer nog inte bli en oled. Sjukt många som klagar på permanenta inbränningar, räcker tydligen med subtitles på Netflix eller en fotbollsmatch med mycket statiska färgglada bilder. Räcker med en sökning på Youtube på problemet så blir man avskräckt.

Lg rekommenderar tydligen skärmsläckare när en statisk bild är längre än 2min...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av saigon:

Tack, ska kika på den. Bara så lätt att man går över budget. Ifrån början tänkte jag mig en tv med ett ca pris på 8000kr, nedsänkt ifrån kanske 11000kr. Garanterat bättre än en 8år gammal Lg. Men nu är man 7000kr över budget typ.

Saken här hemma är att tvn används av barnen väldigt mycket, dom spelar och kollar på Netflix, ibland glöms tvn på med en stillbild ifrån Xboxet osv. Och Gammeltvn har tagit all denna behandling väldigt bra. Inbillar mig att en Oled inte klarar av detta lika bra?

Tvn står också på väldigt mycket, har Oled någon "brinntid" innan den blir sämre så att säga?

Det finns ingen chans att någon butik kommer ha B7 under 15000kr?

Dags att lära barnen slå av TV:n eller sätta timer på den.
Tror inte B7 kommer rabatteras direkt mycket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Dags att lära barnen slå av TV:n eller sätta timer på den.
Tror inte B7 kommer rabatteras direkt mycket.

Jo absolut, jobbar på det. Men det kommer aldrig funka till 100% då dom har många gråzoner, ja men skulle vara hämta bla bla sen har den stått där i 30min och det kanske räcker för inbränningar på en B7?

Måste säga att jag är förvånad vad den ändå har gått ner i pris. Läste något om att riktpriset var 30-40 000kr när den var ny?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Dags att lära barnen slå av TV:n eller sätta timer på den.
Tror inte B7 kommer rabatteras direkt mycket.

B7 har gått att få för 14990 redan så det är inte omöjligt att den kommer ned dit igen för 55"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

B7 har gått att få för 14990 redan så det är inte omöjligt att den kommer ned dit igen för 55"

MediaMarkt har den för 14990 nu.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55b7v-55-signature-oled-tv-b7-1295854.html

Permalänk
Medlem

Funderar lite på en ny SSD och vill ha en m.2 disk med MLC-nand (för längre hållbarhet). Finns en som jag tycker verkar intressant till rimligt pris just nu:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3989599

Den är inte den snabbaste av m.2-diskarna på marknaden, men den kostar 2200 mot 3200 för Samsungs 960 Pro. Frågan är om priset kommer att fortsätta neråt till fredag eller studsa upp igen så man borde slå till idag?

Permalänk
Medlem

Börjar fatta varför butikerna börjat med Black Week.
Istället för bara ett dygn av tokhets och beslutsångest så är det numera utdraget under en hel vecka...

Samsung-plattan lockar, precis en sådan deal jag väntat på, men jag avvaktar ändå. Lite småsugen på en billig kinaplatta med windows också/istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mieriola:

Börjar fatta varför butikerna börjat med Black Week.
Istället för bara ett dygn av tokhets och beslutsångest så är det numera utdraget under en hel vecka...

Samsung-plattan lockar, precis en sådan deal jag väntat på, men jag avvaktar ändå. Lite småsugen på en billig kinaplatta med windows också/istället.

Anledning är faktiskt betydligt enklare:

Lagren är fulla med prylar och skit som ingen köper.
Folk konsumerar mindre helt enkelt.
Julen kommer snart, saker blir äldre , nya kommer...
Produktionen av skit har tagit över hur snabbt folk köper skit. Det är enkel matte.

Hur många grejer behöver en människa egentligen? Tänk på det en stund.

Sen kasta in bostadsmarknaden, ekonomin och lite annat strössel så kan du se vad som kommer snart runt hörnet.

Permalänk

Hoppas på XTZ Tune 4, inte så farligt dyra i dagsläget men med lite tur kanske dom sänks några kronor

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Anledning är faktiskt betydligt enklare:

Lagren är fulla med prylar och skit som ingen köper.
Folk konsumerar mindre helt enkelt.
Julen kommer snart, saker blir äldre , nya kommer...
Produktionen av skit har tagit över hur snabbt folk köper skit. Det är enkel matte.

Hur många grejer behöver en människa egentligen? Tänk på det en stund.

Sen kasta in bostadsmarknaden, ekonomin och lite annat strössel så kan du se vad som kommer snart runt hörnet.

Jobba! Låna! Konsumera! Repetera!

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Anledning är faktiskt betydligt enklare:

Lagren är fulla med prylar och skit som ingen köper.
Folk konsumerar mindre helt enkelt.
Julen kommer snart, saker blir äldre , nya kommer...
Produktionen av skit har tagit över hur snabbt folk köper skit. Det är enkel matte.

Hur många grejer behöver en människa egentligen? Tänk på det en stund.

Sen kasta in bostadsmarknaden, ekonomin och lite annat strössel så kan du se vad som kommer snart runt hörnet.

Är det inte lite trist vara vänster och bli upprörd över reor och vad andra gör?

Live and let live.
(Det finns roligare forum där du kan hitta likasinnade)

Fulla lager har rätt få då det idag produceras just in time. Reor är snarare en del i planen för ökad top line.
För om vi konsumerar mindre så skulle företagen inte redovisa större och större vinster.
Samtidigt som priset för att producera saker går ner

ALLA vinner på detta
Utom ledsna vänstermongon som inte kan glädjas med andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Hur många grejer behöver en människa egentligen? Tänk på det en stund.

Läste detta och sen din signatur, och nu är jag osäker på om du är seriös eller inte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Hur många grejer behöver en människa egentligen? Tänk på det en stund.

Nu har jag tänkt och mitt svar är: Sju saker.

  1. boende

  2. mat

  3. vatten

  4. värmeelement

  5. Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 11GB

  6. strumpor

  7. strössel

Är det rätt? Har någon facit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Här är min spådom av vissa butikers black friday-rea.

Inet: brukar ha vettiga reapriser på produkter folk faktiskt vill ha, men väldigt begränsad tillgång. Det som är något att ha tar slut inom ett par timmar. Servrarna kommer i vanlig ordning inte orka med, Inet ber om ursäkt dagen efter och ska se till att servrarna pallar trycket nästa år.

Komplett: Deras 11.11 rea var den första vettiga på länge, får hoppas det håller i sig till svart fredag men är ändå tveksam.

Cdon: Harman kardon onyx som tidigare nämnt lär ju garanterat komma, samt ps4 och xbox nedsatt med några hundralappar. Leksaker till barnen, proteinpulver, tvättmedel, och granola är ingen högoddsare heller.

Dustin: Säljer säkert någon gammal hp microserver för 2000 kronor och några gamla hörlurar för halva priset, lacie porsche design extern hårddisk nedsatt med 200 kr.

Elgiganten: Kommer med stor sannolikhet sälja logitech g502 för 399 som de gör alla andra reor, lenovo surfplatta med 720p-skärm som ingen vill ha för 1499 nedsatt från det orimliga ordinariepriset 3499. Diverse bärbara datorer av utgående modell med gamla amd apu:er nedsatta med 30%. 10% rabatt på alla vitvaror.

Mediamarkt: Köp två produkter och få den billigaste på köpet*
*Gäller endast vitvaror och dvd-filmer

Rätt angående Inet servrar hade du i alla fall!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Jag är bra sugen på att slå till, det blir nog inte billigare än så här på ett bra tag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av finally:

Kommer den sänkas mer tro till på fredag? Tänkte mig även andra ställen än media markt.

Jag tror inte det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av saigon:

Tror mitt tidigare inlägg försvunnit bakåt i tråden så testar igen. Vilken tv för mellan 8000-12000kr ska man hålla utkik efter om man inte har så superhöga krav, använder den till både film/tv/spel ganska jämnt fördelat men också ha möjlighet att testa på 4K inom en snar framtid.

Sitter med en 8-9 år gammal Lg 42" idag, så är den bättre än den så är jag nöjd. Skulle vilja ha 55-65". Har dock inga tendenser alls till eftersläpningar eller fördröjningar i min gamla Lg, det är ju lite imponerande på en sån gammal tv ändå, hoppas inte nya är sämre på det.

Så det är väl mitt främsta mål med Black Friday.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-oled55b7v-55-signatu... Den här ska du ha, jobba över lite så har du råd.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Börjar fatta varför butikerna börjat med Black Week.
Istället för bara ett dygn av tokhets och beslutsångest så är det numera utdraget under en hel vecka...

Samsung-plattan lockar, precis en sådan deal jag väntat på, men jag avvaktar ändå. Lite småsugen på en billig kinaplatta med windows också/istället.

Vilken Samsung platta?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

@blue eyed devil: Är/var en Samsung Galaxy Tab A 10.1" 16GB, men alla varianter (svart/vit, Wifi/4G) av den verkar vara slut nu.
Om det är permanent eller tillfälligt får vi se, fanns 50+ kvar/inkommande av alla sorter för när jag kollade tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Vilken Samsung platta?

Samsung Galaxy Tab A 10.1" fanns för ~1500:- (Wifi) respektive ~2000:- (4G)
Gissar att den är helt slut nu dock, med tanke på att där först var "20+ i lager", sen stod det att "50+ var på väg in" men nu är den borttagen från hemsidan helt och hållet. Det var dock en "så långt lagret räcker"-vara.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Samsung Galaxy Tab A 10.1" fanns för ~1500:- (Wifi) respektive ~2000:- (4G)
Gissar att den är helt slut nu dock, med tanke på att där först var "20+ i lager", sen stod det att "50+ var på väg in" men nu är den borttagen från hemsidan helt och hållet. Det var dock en "så långt lagret räcker"-vara.

Vilken shop var det som hade den till det priset?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Komplett.

Dom har ju Lenovo Tab 4 10 16GB Svart nu för 1299:-. Vet inget om den dock.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Komplett.

Den hade ju bara android 6.0 det är väl inge bra?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Har någon hittat en bra 70" 4k UHD TV någonstans?
Duger 65"?

Ska inte kosta mer än 10000:-

Hittar inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Den hade ju bara android 6.0 det är väl inge bra?

Ska tydligen gå att uppdatera till 7.0.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

Har någon hittat en bra 70" 4k UHD TV någonstans?
Duger 65"?

Ska inte kosta mer än 10000:-

Hittar inget

köp oled tvn som länkas tidigare, 55 tum räcker sitt lite närmare

Jag är så jävla nära tt klicka hem en, redan bränt 8000 kr och black friday har inte börjat än lol

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

Har någon hittat en bra 70" 4k UHD TV någonstans?
Duger 65"?

Ska inte kosta mer än 10000:-

Hittar inget

Du hittar nog ingen 70" för 10.000. Dock finns denna.

https://www.komplett.se/product/957749/tv-ljud-bild/tv-video/...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av blue eyed devil:

köp oled tvn som länkas tidigare, 55 tum räcker sitt lite närmare

Har 50" idag, byter inte upp till 55"
Vill ha 4k UHD+HDR 65 eller 70

Kan inte sitta närmare, har för mycket skit mellan mig och TVn

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa är bäst tror ni? Eller kommer det kanske bättre sen? Kommer användas till netflix, hbo och youtube och någongång sport, så vill inte lägga massa pengar.

Philips 55'' 4K UHD Smart TV 55PUS6162
LG 55UJ630V 55" 4K UHD Smart TV - Svart