Permalänk
Medlem

Brygga nätverk

Hej,

Jag och sambon har precis flyttat in i en ny lägenhet med comhem-bredbands, hade telia fiber förut.
Comhem-routern är kopplad via tre-hål men lyckas inte få ett stabilt Wi-fi. Var i kontakt med comhems kundservice för att se om de var några driftstörningar men svaret var att vi hade ett gammalt modem och att vi kanske borde prova att brygga.
Jag stängde av NAT via 192.168.0.1 men då får jag inte koppling alls till wi-fi, det är helt dött.
Routern jag försökte brygga med är ett ASUS RT-AC51U AC750.

Har någon förslag vad jag kan göra? Det här är ett frutkansvärt jobbigt problem och har ingen lust att köpa ett till comhem-modem från dem för att märka av samma problem.

Mvh

Permalänk
Medlem

Stäng av WiFi på deras router, gör din till en accesspunkt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Du vill inte stänga av NAT. Du behöver ha NAT aktiverat för att du ska nå internet från ditt privata nätverk.

Om det går kan du mycket riktigt brygga ComHem-routern och i den bryggade porten koppla in din Asus router, då bör du inte behöva göra några fler inställningar i ComHem-routern. Eventuellt kan du vilja stänga av WiFi i ComHem-routern för att undvika förvirring och minimera trafiken i "etern". Asus routern använder du som vanligt i Router-läge.

Om vare sig du eller ComHem kan brygga deras router gör du istället din Asus router till en Accesspunkt och kopplar in den i valfri port på ComHem-routern.