Palit Geforce GTX 1080 Super Jetstream "ylar" vid låga rpm

Permalänk
Medlem

Palit Geforce GTX 1080 Super Jetstream "ylar" vid låga rpm

Är det någon annan här som har ett grafikkort med likadan kylare? Det är väl inte normalt?

Har gjort en returförfrågan eftersom det låter ganska högt (högre än alla andra fläktar i datorn när de går på max hastighet).
Det är inte coil whine, stannar jag fläktarna i MSI Afterburner blir det knäpptyst.

Permalänk
Skrivet av jerkbait:

Är det någon annan här som har ett grafikkort med likadan kylare? Det är väl inte normalt?

Har gjort en returförfrågan eftersom det låter ganska högt (högre än alla andra fläktar i datorn när de går på max hastighet).
Det är inte coil whine, stannar jag fläktarna i MSI Afterburner blir det knäpptyst.

det finns kretsar på kortet som styr fläktarna också, säkert nån spole som ska jämna ut volten..

kan du spela in ljudet ? Lägg upp den på soundcloud.com

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

det finns kretsar på kortet som styr fläktarna också, säkert nån spole som ska jämna ut volten..

kan du spela in ljudet ? Lägg upp den på soundcloud.com

https://youtu.be/bQrgrJrWH7I Låter mycket högre i verkligheten jämfört med videon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jerkbait:

https://youtu.be/bQrgrJrWH7I Låter mycket högre i verkligheten jämfört med videon.

är det rätt pippigt ljud eller menar du den tonen i bakgrunden som pulserar?
mikrofonen i en telefon är inte den bästa att ta upp Ljud.. sen är kanske inte jag den bästa på höra svaga ljud i bakgrunden, ja hör mest ett brus + en väldigt svag ton som pulserar 1sek, brus, 1sek, brus.

det råkar inte vara så att du är bra mycket yngre än mig ? för dom där riktigt höga pipen hör jag inte alls.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Mitt kort I signatur med samma kylare låter inte mycket alls.

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Mitt kort I signatur med samma kylare låter inte mycket alls.

vad hör du i klippet är det tonen som pulserar ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det rätt pippigt ljud eller menar du den tonen i bakgrunden som pulserar?
mikrofonen i en telefon är inte den bästa att ta upp Ljud.. sen är kanske inte jag den bästa på höra svaga ljud i bakgrunden, ja hör mest ett brus + en väldigt svag ton som pulserar 1sek, brus, 1sek, brus.

det råkar inte vara så att du är bra mycket yngre än mig ? för dom där riktigt höga pipen hör jag inte alls.

Det är det intermittenta "whooande" ljudet. Telefonen fick inte med det så bra, låter som sagt mycket högre i verkligheten.

Låter som att det blir någon slags resonans när luften från fläktarna träffar kylflänsarna.

Permalänk
Skrivet av jerkbait:

Det är det intermittenta "whooande" ljudet. Telefonen fick inte med det så bra, låter som sagt mycket högre i verkligheten.

Låter som att det blir någon slags resonans när luften från fläktarna träffar kylflänsarna.

ja försökte rensa din film från brus, först göra om den till ljudfil och sen med Audacity...
om du bara stoppar en av fläktarna tjuter det fortfarande ?
(kan behöva några sekunder av bara brus för att se om det går att "tvätta" ljudet från brus.

hur blir ljudet om du pressar med Furmark eller aida64 ?

Visa signatur