Att okunniga människor går miste om pengar och riskerar stort för dom inte kan branschen, så har det alltid varit.
Det är en chans för avancerade människor, om man får säga så, att tjäna stora pengar i investering i Kryptovalutor. Då nästan bara "avancerade" människor handlar idag så svänger marknaden väldigt mycket, då alla köper, alla säljer ständigt.
Vardagliga människor som har SEK håller inte på att köper USD beroende på kurser, folk skiter i det rakt av. Folk är generellt dåliga på affärer och ekonomi, och därför sätts det som standard.
Media visar vad advancerade användare åtstadkommer, och då kommer Greta 52 och köper, kanske Per 29 på bygget också. Dessa personer som inte kan, är väldigt lättpåverkade i positiv och negativ mening och ska helt enkelt inte handla med detta för deras känslosamma beslut eller brist på källkritik när dom läser nyhetsblaskor som Aftonbladet påverkar dom för mycket.
Därför brukar jag fördumma diskussionerna med folk som faktiskt inte vet, och helt enkelt säga:
Köp neo och håll det i 2 år, kan (*) inte gå fel. Allt kan gå fel, men det är en väldigt enkel investering som JAG kan rekommendera. Däremot är det upp till mottagaren att ta beslutet och ansvara för sin investering.
Man kan helt enkelt inte diskutera kryptovalutor med människor som själva inte investerar hela dagarna, för att dom omöjligt kan förstå när dom inte är lika insatta.
- Iom att jag fördummar diskussionerna med människor så tar dom ord ur sitt sammanhang och dumförklarar mig i sin tur. Problemet är att mottagaren inte förstår att det kanske inte är riktat mot denna person, utan mot den minst kunniga på forumet.
En invecklad diskussion kring krypto är så mycket djupare än någon av oss har tid till. Men att säga att:
Cryptovalutor är en bubbla
Cryptovalutor är skit
Cryptovalutor är 100% säkert
Och utan tillåta en diskussion och att folk tror olika, att dumförklara folk är fel.
Man kan diskutera, men det är väldigt vanligt med personliga påhopp, väldigt vanligt med folk som har en hög kunskap och dom känner sig trampade på tårna när en ny generation kommer och investerar och rekommenderar mot vad dom lärt sig av deras erfarenheter.
Det är tråkigt att man inte ska kunna ha konversationer här utan att höra ständiga samma argument från folk som vi kryptomänniskor anser "inte har någon koll".