Installerat om Win 10 för att sälja datorn - plocka bort användare?

Permalänk
Medlem

Installerat om Win 10 för att sälja datorn - plocka bort användare?

Antagligen en riktig idiotfråga... men ändå.

Skall sälja gamla datorn. Har blåst den och installerat om Win 10. Men för att ställa in allting behövde jag logga in med mina uppgifter. Hur gör jag om jag skall sälja den, vill ju att den skall vara så "ren" som möjligt. Kan jag plocka bort mitt eget konto så att nästkommande ägare får logga in med sina egna uppgifter/skapa egna?

Tacksam för svar!

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Kan du inte installera om och sedan bara skapa ett lokalt-konto?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Som ovan skriver kan du göra ett lokalt konto bara under installationen.
Du behöver inte logga in, bara ta jag har inget konto eller vill inte logga in eller va det nu står.

Permalänk
Medlem

D'oh! Vad tusan då. Behöver jag göra om allting igen då?

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

Den är lite gömd, men när du installerar finns det ett alternativ i botten att strunta i att använda ett Microsoft-konto och som de ovan säger, skapa ett lokalt användarkonto istället.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Det borde gå att skapa ett lokalt konto som är administratör på din befintliga nyinstallation. Och sedan logga in med detta och ta bort ditt Microsoft konto.