Permalänk
Medlem

Netflix i 144hz

Jag har en 144hz skärm som visar myrornas krig såfort jag sätter upp det i fullscreen, men detta är endast när jag kör 144hz. Jag sökte på det och det visade sig att det var ett vanligt problem i chrome. Jag använder dock firefox men det är fortfarande samma resultat.

Någon som varit med om liknande?

Permalänk
Medlem

Ja, får samma sam med Telia play, någon som har något bra sätt att komma runt detta?

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Är myrorna gröna? Det kanske beror på elektriska fel med grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Är myrorna gröna? Det kanske beror på elektriska fel med grafikkortet

https://en.wikipedia.org/wiki/Green-head_ant

Permalänk
Medlem

Samma för mig, även på DPLAY blir det så.

Funkar det om man ändrar till 60 Hz?

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort?
OS?
Har du testat om det händer samma sak i någon annan browser på din dator?
Har du uppdaterat drivare för grafikkort?
Har du testat annan skärmkabel?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 5600x | RAM: G.Skill 16GB 3200 MHz Ripjaws V | GPU: Powercolor RX 6800 | Mobo:ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | SSD: Kingston SSD V300 240GB | Nätagg: Fractal Design Ion+ Platinum 660W | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 120mm | Chassi: Cooltek W2 | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

144Hz fungerar fint för mig testat med netflix, c-more och viaplay

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Får sänka till 120 (tror iaf 120 funkar) eller lägre om jag ska kolla på Netflix eller HBO osv via webbläsaren (Chrome). Kör W7 fortfarande förövrigt. Stött på samma problem med både AMD och Nvidia så felet ligger inte där iaf.

Är kanske spelaren de använder som är skit eller något. Klarar ju bara 720p (eller däromkring) via Chrome på W7 (tror inte W10 hjälper mot detta) tex. Krävs edge för at få bättre kvalité. Samtidigt går Youtube bra med skärmen i 144hz och spelaren i ställd på 1080p@60...

Är väl Microsoft som öppnar plånboken för att passivt aggressivt tvinga över fler till W10 antar jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

I 60Hz fungerar det utan problem.

Har 144Hz skärm men den vill inte gå i 144Hz bara i 60Hz så jag har motsats problem xS

Då behöver du först kolla upp exakt hur du kopplat. Tex om skärmen har flera typer av portar så kanske bara första ger 144Hz medan andra ger 60Hz. Kabel och porten på grafikkortet behövs också klara 144Hz.

När det är fixat får vi se om du har samma problem som de andra.