Följ Black Week på SweClockers
Permalänk

Dåligt resultat på SSD vid benchmark

Hej,
har börjat inse att det är dags uppgradering av mb/cpu/minnen snart, men vill ju kräma ur allt som går ur det jag har först.
Det som verkar konstigt är att min SSD presterar sjukt dåligt? Har genom Samsung Magician sett till att den är uppdaterad med senaste firmware och även gjort alla optimeringar som programmet erbjuder.

Är det någon som kan ha en idé varför den presterar så dåligt under "Sequential" och om det går att åtgärda?

Permalänk
Medlem

840EVO hade ju massor av problem. Även efter alla 'fixar' så presterade min ungefär lika effektivt som att ge en penna till en myra och be den skriva ned all data på ett papper. Så den åkte ur fönstret rätt snabbt.

840EVO kan eventuellt tjäna en hel del på att körs Samsungs prestanda optimering som dom släppte för disken,sol jag har för mig släpptes som ett eget program om jag ej minns fel. Eller till och med en defragmentering för att tvinga omskrivning av data. Ej optimalt men fungerade för mig om jag körde det ofta för att ens kunna nyttja den ordentligt.

Utöver det är ju prestandan inte så dåligt att man kan tänka sig det är något stort problem med disken med det resultatet du har fått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Du har inte satt SSD'n på en SATA2-port eller något sånt då?

Permalänk

@Elghinnarisa: Nej det har du nog rätt i. Jag vet att i samband när jag köpte den så kom Samsung med nån firmware-fix som skulle lösa en stor prestandabugg.

Är väl mest för att de övriga komponenterna presterar så bra och jag hamnade bland de 4% sämsta på just SSDn som jag reagerade.

Permalänk
Skrivet av gothdeus:

Du har inte satt SSD'n på en SATA2-port eller något sånt då?

edit: Den satt i en 6Gb/s-port!