Fler HDMI-ingångar till min soundbar?

Permalänk

Fler HDMI-ingångar till min soundbar?

Hejsan!

Jag köpte mig en Soundbar och är hel nöjd med den, saken är att det finns bara 3 HDMI utgångar bak på den, 2st in och 1st Arc. Jag har kopplat in mitt PS4 PRO och min Apple TV 4K i den, Arc kör jag till Tv:en. Nu är det så att jag även vill koppla in min 4K Spelare i den, just nu får jag växla mellan Apple TV och 4K spelare genom att dra ut HDMI sladden bak på dom. Finns där någon bättre lösning? Typ en switch, klarar dom 4K med HDR och även atmos ljudet.

Tacksam för lite tips 😀

Förtydligade rubriken från "Fråga angående HDMI"/Thomas Y
Permalänk
Medlem

Vet inte men kanske sätta någon av enheterna som inte stödjer Atmos i tvin i stället? Arc ska vad jag vet i alla fall stödja minst 5.1 ljud med en megabyte data överförning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Rekordmedlem

Om nu tvn stödjer arc så koppla via den om den har lediga ingångar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Vincent78:
Får man förresten fråga vilken sund bar det är ? Funderar lite skälv på en, men vet inte vilken i så fall då det är mycket spridda omdömen om de. :/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat allt mitt till tv. sen arc till soundbar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

@Mega-Dark: Det är en Sony HTZ9F, är otroligt nöjd med den, rekommenderar att du köper till dom 2 extra bakhögtalarna SA-Z9R. Blir ett helt annat surround ljud om du investerar i dom också. Enda negativa är som sagt 2 HDMI utgångar på den, jag vill utnyttja 7.1 ljudet från mitt PS4 Pro och även utnyttja Dolby Atmosen från Apple TV 4k, sen kör jag med arc när jag ska se TV.

Så jag stör mig på att att jag inte kan koppla in min 4K spelare också, om jag kör Arc med den så får jag inte ut Dolby Atmos, enbart 5.1 för det är det enda min TV stöder. Så jag får byta mellan 4k spelaren och Apple TV:en, därför jag undra om där finns någon lösning på mitt problem.