D2, på väg tillbaks igen?

Permalänk
Medlem

D2, på väg tillbaks igen?

Diablo 2 LOD vågen dog ju som bekant ut för X antal månader sedan, men nu verkar det som att det är på väg tillbaks igen. Har många kompisar, bekanta o.s.v. som har tagit upp lirandet igen. Är det fler här på Swec som tagit upp lirandet efter ett "uppehåll" eller är det jag som inbillar mig att det börjar bli populärt igen?

Kan det kanske bero på förhoppningen om att den stora 1.10'an ska komma "snart"?

Permalänk
Medlem

Min kompis har börjat lira D2 igen.
Ja lirade D2LOD ganska mycket förut, morsan lackade när vi fick en räkning på 2000kr....
Men jag tänker börja lira igen när patch 1.10 kommer.

Permalänk
Medlem

Tror min polare kommer feta på det igen vid 1.1, även om han sitter och fuskar just nu typ...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Tror det är sommaren som gör det.
När D2 släpptes (En sommar) så spenderade vi hela lovet till att spela det i mini LAN i en polares garage. Var hur trevlig stämning som helst att satt o spela det samtidigt med porten öppen
Alla som gick förbi glodde som fan på en

Men sen blev det så att dom flesta skaffade sommarjobb dom förjande sommarna så det blev inte så mycket spelande då.

Men ska se ifall det vi kan dra ihop iallafall 1 vecka denna sommaren o spela igen hela igen med den nya patchen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Tror det är sommaren som gör det.
När D2 släpptes (En sommar) så spenderade vi hela lovet till att spela det i mini LAN i en polares garage.

Samm här dock i min källare, och om jag inte minns fel var det i slutet av sommaren, vi spelade nog bara D2 då tror jag, det var jävligt kul när det var nytt och man spelade coop Knäckte inte paladin med thorns och conver ganska grovt i början eller vad

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Jag har tagit upp det nyligen, vilket är något jag ångrar. Spelet är ju knark, för tusan

Visa signatur

Finis coronat opus.

Permalänk
Medlem

Märkligt nog har jag oxå börjat lira det, fast jag tror nog det blir kortvarigt...

Visa signatur

Sentient Hyper-Optimised Data Access Network

Permalänk

har lirat det till och från i 9 månader nu. jag måste sluta men men...
bra spel iaf

Permalänk

D2 har aldrig försvunnit för mig
Det ligger ständigt och pyr i bakgrunden.

Har förresten börjat lira D1 igen
The nostalgia..

Permalänk

vad är nytt i 1.1 ?

Permalänk
Hedersmedlem

ny patch som ändrar väldigt mkt i spelet...man kan nästan (!) se d som en exp...sen att de har tjatat om 1.10 i dryg 1-1,5 år nu så har man tröttnat på att vänta påt...

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Hatar den andra världen i Diablo 2, den jävla ökenbanan eller fan vad det var. Kommer ihåg när jag köpte Lod för att sedan inse att man var tvungen att ha en save från det Diablo 2 innan bossen ifall man bille fortsätta. Nog fan var jag lack då jag tog bort spelet en vecka innan...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

har faktiskt precis tagit upp mitt D2 lirande, ångrar grovt att man inte underhöll sitt Bnet-konto, känns segt att springa omkring med en massa blåa lustiga saker på sig, sen är man sällan så överlägsen som man var innan....men snart så

Visa signatur

ASUS A7N8X | AMD 2400+ | 512 DDR | Radeon 9700

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på det... Finns det nån sida där allt som är nytt i patchen står uppraddat?

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

jag la av för cirka 1 månad sedan och det är jag glad för, drogen tog upp för mycket tid utav mitt liv

Men jag ska nog börja igen om 1.10 kommer

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest. If your run you will only die tierd.

Permalänk
Medlem

I 1.10 så kommer det vara många nya Elite unika föremål, Azurewrath är omgjord till ett grymt Phased Blade. Nya Run ord. Skills påverkar varandra osv.
Läs mer här
www.battle.net/diablo2exp

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Finns info om 1.10 m.m på svenska här: www.diablo2.nu

Jag har lirat D2 sedan det kom, har dock tagit en paus sedan några månader tillbaka. Tappade suget när jag dog med min lvl 97 HC char.

Det är givetvis hardcore som gäller i 1.10 också.

Permalänk

testade det på lillbrorsans dator i ca 5 sekunder för nått år sen....ska aldrig mer röra det igen sa jag efter det....usch....

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

slutade spela efter jag fick mitt account stulet i höstas... men jag kanske börjar igen när 1.10 släpps

Permalänk
Medlem

Rätt många grova elite unika föremål som kommer nu i 1.10

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Master[B]
Jag har tagit upp det nyligen, vilket är något jag ångrar. Spelet är ju knark, för tusan

Haha... jo det stämmer...kommer ihåg de gammla goda tiderna då räkningarna låg runt 1800-2000 spänn/månad..:D E ju värsta knark-priserna!!

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
D2 har aldrig försvunnit för mig
Det ligger ständigt och pyr i bakgrunden.

Har förresten börjat lira D1 igen
The nostalgia..

Samma här, ettan har fått göra ett gästspel. Jag lyckades få tag i expansionen från en kompis, vilket gav lite extra livslängd.
Det finns en charm i diablo som D2 inte riktigt har kopierat. Till exempel den där skräcken när man har 2 hp, inga healings och the butcher är två rutor efter dig.

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört om d2 patch 1.10 är:
1. Man ska bara kunna öppna cowlevel en gång.
2. Mephisto ska droppa förre och sämre (lägre mf) saker.
3. X antal nya saker förstås.
4. Säkrare mot hacking.. Lycka till.. Det skulle visst inte gå att installera Windows XP på mer än en dator...

Usch vad störande att man inte har uppehållit sina acc... Jag kunde ju tusan ha blivit rik på d2-stuff.. 5 burrisa, 4 titans, 6 griswolds armor X hellslayers 10-tals skillcharms och >50 Mf-charms och extremt mycket mer...
[skryt]Min nova-sorc hade 36 skills på nova och lighting mastery[/skryt]

Aja. Är det nån som har hört när 1.10 ska komma eller?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Hedersmedlem

1. Nope, cowlevel ska vara oförändrad. Det de ska göra istället är att man inte får lika mycket exp och skatter där så det inte är värt att köra cowlevel om och om 1000 gånger.
2. Inte bara Meph, alla drops ska ombalanseras (är det ett ord? ) beroende på hur lätt man kan ta sig till fienden och hur lätt den är att döda. Pindleskin kommer till exempel att droppa skräp medans Baal kanske får bättre drops.
3. Väldigt fläskiga nya saker, vissa kommer bara att finnas i Ladder-delen.
4. I Ladder-delen kan de ju ha strängare regler mot hackare. Aja, man kan ju hoppas.

Själva patchen är i princip klar och håller på att testas. Går allt bra släpps den om ett par veckor.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Vad jag har hört om d2 patch 1.10 är:
1. Man ska bara kunna öppna cowlevel en gång.
2. Mephisto ska droppa förre och sämre (lägre mf) saker.
3. X antal nya saker förstås.
4. Säkrare mot hacking.. Lycka till.. Det skulle visst inte gå att installera Windows XP på mer än en dator...

Usch vad störande att man inte har uppehållit sina acc... Jag kunde ju tusan ha blivit rik på d2-stuff.. 5 burrisa, 4 titans, 6 griswolds armor X hellslayers 10-tals skillcharms och >50 Mf-charms och extremt mycket mer...
[skryt]Min nova-sorc hade 36 skills på nova och lighting mastery[/skryt]

Aja. Är det nån som har hört när 1.10 ska komma eller?

Inte för att vara elak men det där var inte specielt imponerande saker

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Jag har även börjat spela det igen... när man väl har börjat är det svårt att sluta
Är så jäkla kass på att fixa bra saker i spelet.. men det är väll bara att köra vidare och hoppas på det bästa

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

De har ju testcyklar om tre veckor. Om de inte hittar någon bugg under dessa tre veckor så släpps patchen. Men om de hittar något så startas testcykeln om. De började med en testcykel för någon vecka sen tror jag.

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

Jag ska börja lira d2 seriöst när 1.10 kommer ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foraek
De har ju testcyklar om tre veckor. Om de inte hittar någon bugg under dessa tre veckor så släpps patchen. Men om de hittar något så startas testcykeln om. De började med en testcykel för någon vecka sen tror jag.

Är dom inte klara med testcyklarna än? Var ju ett tag sen det skrevs om dom.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Spelet är fortfarande för enkelt och när man klarat det va är det då för mening att springa omkring att expa för ? jo för att alla ska duelera hela tiden... meningslöst säger jag bara.
tillome en 3åring kan klara det spelet