Inget alls. Så länge man är på det klara med att staten kommer ständigt med nya påhittade och redundanta skatter för att kräma ur varenda krona från en befolkning som redan är högst beskattad i världen, i syfte för att vidare bekosta det mångkulturella experimentet Sverige; allt medan välfärden, skolan, sjukvården krackelerar.
Nu var det bara det att det handlar om en skatteväxling, dvs man höjer skatten på ett ställe för att sänka den på ett annat. Det står faktiskt rätt tydligt i artikeln.
Höjningen är en del i regeringens och samarbetspartiernas mål om så kallad grön skatteväxling och ingår i Januariavtalet (JA). I praktiken innebär det att partierna bakom uppgörelsen avser sänka skatten på arbete med 15 miljarder och göra en motsvarande höjning på miljöområdet.
I praktiken är alltså inte tanken att dra in mer pengar till staten, utan att helt enkelt höja skatten på vissa områden och sänka på andra.
Problemet är att skatten är lätt att kringgå genom att beställa elektronik från andra EU-länder som inte har denna skatt. Den straffar våra svenska återförsäljare som redan konkurrerar med återförsäljare i tex Tyskland, Danmark och England.
Skickades från m.sweclockers.com
Visst, men det lär inte vara jättemånga som beställer exempelvis vitvaror från utlandet, de flesta kommer nog fortfarande att handla inom landets gränser. Jag handlar det mesta nätet och tittar även på priser i tyskland mfl när jag undersöker var det är billigast. Men vissa saker vill jag faktiskt köpa från en fysisk butik vilket gör det lite knöligt om jag ska handla från utlandet