Gamingdator för runt 20K (ÄR DESSA SPECS BRA??)

Permalänk
Medlem

Gamingdator för runt 20K (ÄR DESSA SPECS BRA??)

Hej!, Nu innan blackfriday vill jag försöka att sätta ihop en bra dator för runt 20k. Har kollat runt lite på Inet och det jag har fått ihop är detta:https: //www.inet.se/kundvagn/visa/12891175 (Kommer att försöka köpa alla dessa delar på blackfriday)

Vet inte exakt vad man ska ha och vad som passar ihop med vad. Så det är därför jag frågar om lite råd och vad jag borde ändra. Jag har redan 1 TB hårdisk, och en SSD på 256 GB vilket jag kommer spara. Har också 650 W nätaggregat men vet inte om den håller till det jag ska eventuellt köpa. Sen har jag också 16GB Ram men är det overkill med 32GB Ram?

Det jag vill spela är t.ex Ark, Rust, Battlefield 1, sen är det ju lite lättare spel som typ Cs. Jag har en 144Hz skärm som är Full HD 1080p.
Vill kunna spela dessa spel utan lagg. Kommer överklocka både Cpu'n och antagligen Gpu'n.

Kom gärna med kritik och tips, Samt vad jag borde ändra på (Om det finns något)

Tack på förhand Mvh Pontus. (Ignorera användarnamnet)

Permalänk
Avstängd

Jag tror det kommer vara svårt att hitta dessas delar på black friday då dom oftast bara rear ut äldre lager. Du kommer garanterat kunna hitta billiga ryzen 2000- cpuer och GTX 1000-serie kort från nvidia och vega samt 5XX från AMD, men inte något i den prisklassen du köper för.

Permalänk
Medlem

@AppleMuffin: Men finns det någon chans att det blir rea på några av delarna eller är det 0% chans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppleMuffin:

Jag tror det kommer vara svårt att hitta dessas delar på black friday då dom oftast bara rear ut äldre lager. Du kommer garanterat kunna hitta billiga ryzen 2000- cpuer och GTX 1000-serie kort från nvidia och vega samt 5XX från AMD, men inte något i den prisklassen du köper för.

Saker som 970 Evon som redan varit på rea, bra nätagg brukar finnas och kanske även viss rabatt på CPUn (den är ju inte den hetaste längre) gör att det finns viss anledning att vänta på Black Friday.

Om jag vore TS skulle jag inte snöa in mig på exakt ett specifikt nätagg eller moderkort inför black friday dock utan bestämma specifikationer och vara open minded. Moderkort och grafikkort kan det också finnas flera hundralappar att tjäna på på BF om man kan tänka sig andra märken och modeller med samma chips.

Permalänk
Medlem

@SweDragon: Är ganska open minded när det gäller till dom olika delarna, men prestandan på datorn vill jag ha i klass som den jag har lagt ihop (kunna spela dom flesta spelen på hyfsad fps) , kommer vänta till blackfriday och se lite vad dom har att erbjuda men tror man kan spara några hundralappar på att vänta som du sa.

Permalänk
Medlem

@Cspro123: Absolut! Det du kan tjäna tusenlappar på på blackfriday är om du hittar bra erbjudande i varje kategori. Det lär ju vara iallafall några Z390-brädor som är prissänkta men kanske inte just den ASUS som du har med nu eller exakt det 2070 super-kortet du har nu men troligtvis ett motsvarande.

200-400kr per komponent på hela datorn blir rätt mycket tillsammans!