Permalänk

Kyltålig switch

Hejsan!

Fick frågan av sambons pappa efter en switch som ska klara av kyla, tanken är att den ska hålla sig på vinden och klara av upp till -40c. På rak arm har jag ingen aning om vad jag ska leta efter eller om det ens finns någonting sånt, nätverk är inte min starka sida.

Funkar vilken som helst?
Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla hos direktronik under deras sektion för industriella switchar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan inte på rak arm namn på någon som är specad för minus 40.
Känns dock som du kan ta vad som om vinden är torr så det inte är för fuktigt.
Går även att bygga in den i en liten låda om det skulle vara så är det en större switch med aktiv kylning så får man tänka till lite mer.

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampen:

Kan inte på rak arm namn på någon som är specad för minus 40.
Känns dock som du kan ta vad som om vinden är torr så det inte är för fuktigt.
Går även att bygga in den i en liten låda om det skulle vara så är det en större switch med aktiv kylning så får man tänka till lite mer.

Jag hade oxå gått på denna lösning. Så länge den är igång lär det inte vara några problem, men kallstart i -40 är kanske onödigt.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Så -40 till 40c ,vinter resp sommar ?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

@MVPernula: Jag antar att du menar den ska klara ner till -40 grader. Det finns sådana men de har en häftig prislapp. Det är nog vettigt att undersöka om switchen kan placeras i varmare omgivning. Om det inte går så har Direktonik ett antal switchar. Tänk på att priserna där är exklusive moms.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra det enkelt för mig och köpa den billigaste switchen med tillräckligt antal portar.
Funkar det? Tja vem vet men du satsar typ 300 med chans att spara många tusenlappar...
Kyla brukar sällan vara ett problem när de väl är igång.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Ubiquiti Networks ToughSwitch 5 PoE är specad -25 till 55, inte riktigt -40 men skulle tro att den fungerar.
https://dl.ubnt.com/datasheets/edgemax/EdgeSwitch_XP_DS.pdf

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W