Ber om ursäkt om detta är på fel del-forum. Skriver även på mobilen då vi inte haft internet på 3 dagar.
Hej! Köpte en dator under BF på webhallen som jag pröjsade en bra penning för. Vill att den skall hålla flera år. Jag hade bara ett enda önskemål egentligen och det var att vattenkylaren skulle monteras i taket (om det inte skulle påverka temperaturerna för mkt).
Det skulle gå bra om jag bytte till ett större chassi hälsade supporten, vilket jag gjorde. Valde ett NZXT H710. Supporten som tog min beställning noterade mitt önskemål och skickade iväg beställningen.
När jag idag hämtar min dator ser jag direkt att fläktarna och radiatorn är monterad i fronten. Den är även monterad ovanpå de 3 fläktar som redan kommer med chassit. Det sitter 3 fläktar-radiator-2 fläktar. Jag har aldrig nånsin sett en sån montering innan.
Ingen kommentar om varför. Jag tycker det ser hiskeligt fult ut men kan köpa det om det påverkar temperaturen mycket.
Vad tror folket här? Jag kan inte tillräckligt för att göra bedömningen i detta fall. Spelar det någon roll? Eller borde jag fått den i taket som jag bad om?
Har tagit bilder men kan inte ladda upp från telefonen. Gör så fort jag får tillbaka internet.