Det är väl ganska lätt att se om batteriet är dåligt på en 2018 års modell och i såna fall få byta ut den mot en likadan (som förhoppningsvis inte har något fel på batteriet) utan extra kostnad? Jag tror inte att jag kommer att lägga 6000~ kr på en iPad Air och i såna fall känns det värt att köpa en Pro 10,5 från 2017?
Det lutar mot en billigare variant 9,7 / 10,2 eftersom att jag även tänkte köpa ett skal och en penna, vilket blir ytterligare en tusenlapp ungefär.. som sagt så tänkte jag ha den för att spela småspel så som Hearthstone, kolla lite Netflix, försöka lära mig video/bildredigering och ev. att tjejen ska ta med sig den till plugget då och då.. visst, instegsmodellen kanske inte är överlägsen och presterar bäst, men det känns som att den borde klara dessa uppgifter hyfsat bra (jag skriver hyfsat eftersom att jag är osäker på bild- och videoredigerings biten) men eftersom att jag aldrig redigerat bilder/videos eller ägt en iPad tidigare så kan jag börja med den billiga modellen och om detta är något som jag får intresse så kan jag då ta ett beslut om jag vill lägga ner ytterligare någon tusenlapp på en nyare iPad som levererar bättre prestanda, skärm, ljud och processor.. jag resonerar likadant gällande minnet.. kanske ska jag börja med 32GB, om detta nu mot förmodan inte räcker, kan jag ta ett beslut om 64GB eller 128GB passar bättre.. jag tänkte köpa den på Elgiganten och de har 50 dagars öppetköp fastän den är öppnad, vilket betyder att jag har god till att känna och klämma på den billigaste modellen först och sedan ta ett beslut.
Skickades från m.sweclockers.com
Förutsatt att du har öppet köp utan restriktioner, så visst, då kan du undersöka batteriet och sen lämna tillbaka vid behov. Har du inte sådana liberala öppet köp-regler lär det bli svårt dock.
Som jag sa tidigare, jag skulle personligen inte köpt en ny iPad Pro 10.5" till fullpris idag, utan istället isåfall en begagnad (vilket jag gjorde. Tror jag betalade 2200kr, för allmän kännedom).
Med vänlig hälsning,
Gorian
---