Permalänk
Medlem

Problem med USB 2.0!

Mina USBportar krånglar! Har en webcam som jag kopplar in i usb:n. Den funkar ca var 3:e gång, sen får jag dra ut kontakten och stoppa in den igen för att få det o fungera. men det är värre med min mp3spelare.. Den kan inte få kontakt med spelaren, den hinner nätt och jämt hämta listan på musik som finns på mp3spelaren sedan tappar den liksom kontakten, typ connectionproblem... har provat med att installera senaste nforce drivisarna och nån annan USB fix grej men funkar fortfarande inte. ingen som haft liknande problem??

vad ska jag göra?

Moderkort: EP-8RDA+

Permalänk
Medlem

Hmmm. ingen som vet antar jag...

Permalänk

Min dator liknar din, och jag har också problem med mitt USB. När jag stoppar i min olympus kamera startar datorn bara om. Jag har dock kunnat konstatera att det har något men min XP installation att göra och inte hårdvaran, eftersom jag har provat att installera om XP på en annan hd, och då funkade det. Nu ska jag bara klura ut vilket program/inställning det är som strular, för jag vill inte installera om XP på min riktiga hd igen...

Permalänk
Medlem

ungefär samma sak händer mig men när jag byter plats på lite slumpmässigt så funkar usb grejjorna perfekt men då kan jag inte sitta på nätet samtidigt har ett usb modem =/ måste vara winxp som skiter sig från sp1 och frammåt

Visa signatur

Blank

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Hmmm. ingen som vet antar jag...

Ingen som läser reglerna?

Bumpning är nämligen inte tillåten, se http://forum.sweclockers.com/regler.html#4 (§4). Genom att bumpa tråden förlorar du möjligheten till att få hjälp i frågan. Tänk på det nästa gång.

*Tråd låst*

Visa signatur