Permalänk
Medlem

gta 5 fryslaggar

Hej.

Installerade precis GTA 5 men spelet fryslaggar hela tiden. Kör inte maxade inställningar och har en decent dator

Specs 9700k @ 4.9 ghz allcore, rtx 2080, 16 gb ram 3000 mhz

video på lagg

Settings

Är det någon inställning som är superkrävande av dessa? Har provat köra med fxaa av och vsync på, även testat ändrat till 144 hz istället för 240 hz ifall det skulle göra någon skillnad men det hjälpte inte. Tycker inte att jag har så himla höga settings på. Video memory 1800/8000 mb

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem

Ok verkar fungera bättre nu på 144 hz med vsync på tror jag bara testade på 240 hz med vsync innan. Lite smålagg ibland bara vilket fortfarande är konstigt min dator borde klara detta laggfritt

Visa signatur

i7 9700k, rtx 2080, corsair 16 gb 3000 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hokko:

Hej.

Installerade precis GTA 5 men spelet fryslaggar hela tiden. Kör inte maxade inställningar och har en decent dator

Specs 9700k @ 4.9 ghz allcore, rtx 2080, 16 gb ram 3000 mhz

video på lagg

Settings

Är det någon inställning som är superkrävande av dessa? Har provat köra med fxaa av och vsync på, även testat ändrat till 144 hz istället för 240 hz ifall det skulle göra någon skillnad men det hjälpte inte. Tycker inte att jag har så himla höga settings på. Video memory 1800/8000 mb

Testa öka grafiken. Du spelar ju trots allt bara på 1080p. En gissning är då du har ett kraftfullt grafikkort är att när du kör så låga settings att din gpu behöver knappt arbeta så din cpu får kämpa mer. Så dra igång allt på ultra men lämna MSAA på x4, Nvidia TXAA on, Grass quality på High. Eller dra ner Geforce experience och låt den optimera grafikinställningarna.

Testa kör med MSI Afterburner igång så får du även koll på hur din temp är och hur mycket dina komponenter orkar. Men jag gissar på att du kör spelet i 1080p och ganska låga settings...

EDIT: Såg att du använder msi afterburner, utöka i inställningarna så du ser gpu och cpu användning och även temp.

Visa signatur

Punch a fish make a wish