Apple avtäcker höstnyheter den 15 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Enligt de mesta man har läst hört så vad jag har förstått så ska hela iPhone uppsättning vara helskärm.
https://www.macrumors.com/roundup/iphone-12/

Det är just det här man har väntat på, en mindre mobil från Apple med helskärm.

NAJS!!

Precis det jag väntat på, ett kompakt flaggskepp, men tyvärr lär väl batteriet vara 50% så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Det var lite lagom på tiden

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk

Osäker på om man ska byta ut iPhone 11 Max Pro 512gb , tycker batteriet tar slut rätt fort när man använder Avanza appen rätt flitigt. Mer sugen på att byta ut Apple Watch 3 men blir spännande hur Apples event kommer vara i år:)

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Min iPhone har klarat en dags användning väldigt länge. Jag sitter mest i mailen, tapatalk och youtube på mobilen. Inga problem.

Själv klarar jag mig lite över en halv dag med lite spel, mail och surf, Iphone 8.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

One more thing.... MacBook med ARM

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

NAJS!!

Precis det jag väntat på, ett kompakt flaggskepp, men tyvärr lär väl batteriet vara 50% så stort som det behöver vara?

Ja det är väl det tråkiga i kråksången att de är mindre batteri men å andra sidan har SE 2020 1,821mAh jämfört med nya 5,4” som har 2,227 mAh, så ett litet hopp upp men fortfarande en bit ifrån de större modellerna som ligger närmare 2,700 mAh enligt uppgifter.

Får se hur de presterar i praktiken, är också nyfiken på den nya färgen ”navy blue”?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

"Time Flies" indikerar väl att klockan i alla fall kommer att vara huvudnumret? Möjligen att de lägger in några andra mindre saker också, men skulle bli förvånad om de lanserar nya telefoner.

Det skulle också kunna kopplas till ”time of flight” sensorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av woofes:

Det skulle också kunna kopplas till ”time of flight” sensorn

Kände inte till den termen. Det låter absolut rimligt, så jag tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk

Ta mina pengar!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

"Time Flies" indikerar väl att klockan i alla fall kommer att vara huvudnumret? Möjligen att de lägger in några andra mindre saker också, men skulle bli förvånad om de lanserar nya telefoner.

Loggan ser ut som vägar, så det är dags för the car of tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Blir det iPhone-nyheter hoppas jag mest att de kopierar Sonys kantiga design och Samsungs "punch hole"-design för kameran. Batteritiden är jag nöjd med i och med 11 Pro Max men den nuvarande designen är gräslig. Hoppas även på kraftigt förbättrad vidvinkelkamera, den nuvarande ser ju ut som en Logitech-webcam from 2003 i bildkvalitet.

Nu har ju iPhone lite flera sensorer i flärpen för att få en säker face-id till skillnad mot dom som bara använder kameran för face-id

Permalänk
Skrivet av Dangerdan:

Ta mina pengar!

Lite ironisk då Apple tillsammans med andra tillverkare bara höjer och höjer prisera på flaggskeppen. Den billigaste iPhonen som duger åt mig kostar runt 12 000kr. Men kanske blir det en Nvidia och alla blir chockade?

Jag vill se en iPad med usb c och små kanter för runt 4000kr. Då kanske jag köper en iPad, sedan bör den ha smart fodral med tangetbord plats för penna etc. Vilket väl typ redan finns, förutom plats för pennan.

Permalänk
Musikälskare

Som man har längtat! Ska bli skoj

Blir den nya iPhonen direkt när den släpps

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Uppdaterad AppleTV please and thank you. 4k börjar bli gammal nu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Samma här. Ärt trött på dessa jättelika Android mobiler. Fast ska jag vara ärligt tycker jag iOS-mobiler är krångligare att använda en Android med virtuella knappar längst ner. Men får väll stå ut då 5.4 tum helskärm, med tyvärr en irriterande flärp, och behändig mindre storlek lockar och kommer klicka på F5 köp så fort man kan beställa.

tycker det är irriterande att det finns inte större mobiler än typ 6.7 tum... 7 eller 8 tum ge mig... har inga problem att se dum ut pratandes i en sådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Ja det är väl det tråkiga i kråksången att de är mindre batteri men å andra sidan har SE 2020 1,821mAh jämfört med nya 5,4” som har 2,227 mAh, så ett litet hopp upp men fortfarande en bit ifrån de större modellerna som ligger närmare 2,700 mAh enligt uppgifter.

Får se hur de presterar i praktiken, är också nyfiken på den nya färgen ”navy blue”?

Jag vill ha 4000MAh som minst, helst 6000 egentligen. Skulle inte bry mig det minsta om ett extra hekto

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Apple slutar skicka med laddare till deras nya mobiler? Dem påstår sig göra detta för klimatet och för att reducera elskrot i miljön, och vi alla vet att dem istället vill att man köper deras dyra nya laddare löst i deras butiker.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 7800X3D | 32 GB DDR5 6000 G.Skill
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Är det bara jag som tycker det är konstigt att Apple slutar skicka med laddare till deras nya mobiler? Dem påstår sig göra detta för klimatet och för att reducera elskrot i miljön, och vi alla vet att dem istället vill att man köper deras dyra nya laddare löst i deras butiker.

Tycker det låter sinnessjukt helt ärligt... köper ena v de dyraste telefonerna i världen och kan använda den några timmar innan den blir en tegelsten... kanske blir fin att mura in i kaklet ovanför handfatet sedan?

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att 12:an låter mycket lovande. Älskade designen på iPhone 4. Sitter på 11 Pro Max nu, och det som lockar mest är ju då designen och eventuellt 5G, men det är ju knappt etablerat här i Sverige ännu så känns som att jag ändå inte skulle utnyttja det ännu.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | Odyssey G80SD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Jasså? Jag har en drös laddare hemma, både apple och icke apple.

Permalänk
Medlem

FYI.. Jag är en oberoende reparatör som lagar dessa saker bl.a.. Och vi har sett en ny integration av skärmen som eventuellt gör det svårt att få nån annan än apple att tvinga slutkunder att köpa en helt ny när skärmen kraschar, för byte kan var svårt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

tycker det är irriterande att det finns inte större mobiler än typ 6.7 tum... 7 eller 8 tum ge mig... har inga problem att se dum ut pratandes i en sådan...

Hehe, så kände jag också en gång i tiden men numera tycker jag min 6.28 inches OnePlus är obekväm att sitta med i byxfickan eller ha med sig när man tränar Jag tror att 5.4 inches är en sweet spot med att vara bekväm att hantera och se något på skärmen. Men som sagt är jag inte överförtjust i iOS men vad göra?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Hehe, så kände jag också en gång i tiden men numera tycker jag min 6.28 inches OnePlus är obekväm att sitta med i byxfickan eller ha med sig när man tränar Jag tror att 5.4 inches är en sweet spot med att vara bekväm att hantera och se något på skärmen. Men som sagt är jag inte överförtjust i iOS men vad göra?

Tror det är bättre med ios och iphone... håller värdet och garanterade uppdateringar i minst 5 år till skillnad från android som inte alls säkert ens uppdateras till nästa version... ska byta till 6.7 tum iphone max nu efter nästan enbart med android sedan smartphones kom....

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3Dfx Rampage:

Tror det är bättre med ios och iphone... håller värdet och garanterade uppdateringar i minst 5 år till skillnad från android som inte alls säkert ens uppdateras till nästa version... ska byta till 6.7 tum iphone max nu efter nästan enbart med android sedan smartphones kom....

Det jag inte gillar med iPhone är att man backar olika i olika appar. Den påtvingade 2 faktoriseringen där man först ska klicka och sedan skriva in ett nummer men på Android bra behöver ett klick. Jag har också svårt att genom snabbmenyn para ett BT-headset då jag istället ofta stänger av BT istället men det är nog personlig oskicklighet men fungerar alltid på Android. Krångligare att få över filer som inte är foto/video till PC utan att gå omvägen över Cloud. Lite småsaker som att lägga till kontakter som ringt en och smidig få in i adressboken mm och frågar man andra erfarna iPhone användare så vet de inte.

Kommer faktiskt inte på något som är lättare att göra på iOS än på Android men kan ha att göra med att erfarna iOS-användare inte verkar så intresserade av teknik och man har ingen att fråga. Dock experter på saker som Snap och Insta.

Får väll hänga här en hel del här och fråga när jag köper min 5.4 tums iPhone 12 då Sweclockers läsare är mer intresserad av olika udda lösningar

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

Jag tycker inte det är konstigt. Jag har redan 3 olika laddare hemma. Behöver inte fler.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Cooling23: Förstår att man lyckas samla på sig några laddare över åren, men tycker fortfarande det inte är OK att köpa marknadens dyraste mobil, och samtidigt inte få med en laddare för att ladda upp den.

Alla konsumenter har inte 3-4 laddare liggandes, och tänk ifall andra företag tar till samma sänk där t.ex. dem slutar skicka med laddare till nya laptops osv osv.

Apple vill bara att man springer till deras butiker, och köper en dålig 5 watt laddare eller deras nya 18w laddare till ett omotiverat högt pris. Tycker det inte bara är konsumentvänligt att utesluta en så väsentlig del för en produkt som behöver laddas för att funka.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 7800X3D | 32 GB DDR5 6000 G.Skill
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakeemzo:

@Cooling23: Förstår att man lyckas samla på sig några laddare över åren, men tycker fortfarande det inte är OK att köpa marknadens dyraste mobil, och samtidigt inte få med en laddare för att ladda upp den.

Alla konsumenter har inte 3-4 laddare liggandes, och tänk ifall andra företag tar till samma sänk där t.ex. dem slutar skicka med laddare till nya laptops osv osv.

Apple vill bara att man springer till deras butiker, och köper en dålig 5 watt laddare eller deras nya 18w laddare till ett omotiverat högt pris. Tycker det inte bara är konsumentvänligt att utesluta en så väsentlig del för en produkt som behöver laddas för att funka.

Man behöver inte springa till deras butiker. Det är enkelt att beställa över nätet och finns många olika laddare att välja på.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Åter igen information om en telefon med bättre kamera och bättre skärm. När kommer en Iphone klara av en dags användning är min fråga?
Bättre batterier är behovet och skiter fullständigt i om jag kan fota i 12 eller 18 megapixel då 90% av bilderna är tråkiga jobbrelaterade bilder.

Jag har 11 pro och använder max 50-60% på en dag och som mest låg mitt användande på ca 6 timmar när mobilen var ny och rolig. Beror iof på vad man gör men slösurf, lite bilder, video, Instagram och Youtube för min del. Jag tar gärna ett mindre batteri för en plattare och lättare iPhone.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nyheter på mac-sidan med ARM64.

Där är jag pepp!

Gällande iOS-enheter och ny Apple Watch så är jag inte längre lika intresserad som förut. Hatar att Apple hindrar Xcloud på mina telefoner och iPads, och hindrar Spotify på min Apple Watch.

Där är jag less!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Inte så hypad om de bara ska prata lite ipads och armbandsur.

Hade varit kul (men som jag förstår det som, inte förväntat) om de klämt in lite ARM-mac snack och teasat något där

Visa signatur

i9-10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition