Vilken Nintendo DS ska jag köpa?

Permalänk

Vilken Nintendo DS ska jag köpa?

Hej, jag har ångest.
Vet ej vilket DS jag ska köpa..
Har köpt ett psp för ett tag sen la över några mappar till mitt minneskort och poff kunde jag köra vilka spel jag ville via olika emulatorer.

Verkar dock vara svårare till DS?
Då måste man köpa något som kallas "r4 kort" om jag fatta det rätt?

Jag vill kunna spela vilka spel som helst men framför allt spel från DS. ( pokemon)

Vilken konsoll bör jag köpa då?
( XL är redan givet)

Mvhv

Permalänk
Medlem

Bara ett litet sidospår: Tror du inte en portabel retropie (eller liknande) kanske skulle göra jobbet bättre? Om du ändå tänker hacka/emulera spelen ändå?
Bara min åsikt dock kanske

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ska du köpa ett äkta DS och lösa det så skaffa som du säger ett R4 kort för den versionen av DS du har med korrekt firmware på DS... Svårt i efterhand att hitta lätt. Annars gör som ovan skrev, känns nog bättre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Bara ett litet sidospår: Tror du inte en portabel retropie (eller liknande) kanske skulle göra jobbet bättre? Om du ändå tänker hacka/emulera spelen ändå?
Bara min åsikt dock kanske

Jag hade ett sådant förut liknande som såg ut som ett psp.
Men jag gilla inte det, krånglade mycket.
Och dom du länka etc kostar ju fasiken 2k och jag har tänkt lägga max 900kr hehe

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ska du köpa ett äkta DS och lösa det så skaffa som du säger ett R4 kort för den versionen av DS du har med korrekt firmware på DS... Svårt i efterhand att hitta lätt. Annars gör som ovan skrev, känns nog bättre.

Jag har antagligen ett på g för 850kr plus 10 spel.
Tycker det var en bra deal av mig..
Men när jag fått 3ds XL ska jag ladda hem senaste uppdateringar på den och sen söka efter ett r4 kort med samma uppdatering?

Jag kollar wish finns för liksom 60kr och sen googlar man får man priser på 500-1000 kr!!?

Permalänk
Medlem

3DS går enkelt att "softmodda" numera. Mycket bättre än ett flashkort imo.

https://3ds.hacks.guide/

Permalänk

Skickade ett PM till dig om ett 3DS.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag har antagligen ett på g för 850kr plus 10 spel.
Tycker det var en bra deal av mig..
Men när jag fått 3ds XL ska jag ladda hem senaste uppdateringar på den och sen söka efter ett r4 kort med samma uppdatering?

Jag kollar wish finns för liksom 60kr och sen googlar man får man priser på 500-1000 kr!!?

de på wish är till 99% säkerhet kopior om de äns fungerar öht.

men som ovan sa om det är en 3ds XL du ska skaffa så kan du softmodda den och sedan bara köra spelen från SD kortet/micro sd kortet beroende på om det är new eller inte.

flashkort är historia och krävdes bara tidigt i 3ds livet numer kan du göra samma sak med mjukvarumodifiering direkt på enheten utan behov av någon extra hårdvara mer än att du eventuellt kan behöva ett större SD kort/micro SD kort.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

3DS går enkelt att "softmodda" numera. Mycket bättre än ett flashkort imo.

https://3ds.hacks.guide/

Jaha, där ser man! Jag hade googlat lite men bara hittat guider på dessa "r4 kort" men vad bra då löste det sig, får jag göra så istället tack =D

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

de på wish är till 99% säkerhet kopior om de äns fungerar öht.

men som ovan sa om det är en 3ds XL du ska skaffa så kan du softmodda den och sedan bara köra spelen från SD kortet/micro sd kortet beroende på om det är new eller inte.

flashkort är historia och krävdes bara tidigt i 3ds livet numer kan du göra samma sak med mjukvarumodifiering direkt på enheten utan behov av någon extra hårdvara mer än att du eventuellt kan behöva ett större SD kort/micro SD kort.

Hehe, ja jag vet inte läste bara vad folket som hade köpt det och dom var iaf glada!
Köpte iaf ett nytt kort från wish för 70kr på 512gb så får bli att jag "flashar" det själv istället! 👍

Permalänk
Medlem

Får man ens diskutera piratkopiering på forumet?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Hehe, ja jag vet inte läste bara vad folket som hade köpt det och dom var iaf glada!
Köpte iaf ett nytt kort från wish för 70kr på 512gb så får bli att jag "flashar" det själv istället! 👍

Det är 100% garanterat inte ett 512 GB kort. Mest troligt något mellan 2-8 GB. Handla inte elektronik på wish.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Gå in på 3ds.guide,
tydligen har de bara för två veckor sen släppt ett nytt hack för att installera CFW med homebrew launcher.

Var det DS du var intresserad så finns "TWiLight menu",
om inte annat tekniskt intressant att köra DS mjukvara mot sd-kortet istället för R4.

Och sd-kortet du köpt kan du nog slänga
Denna räcker nog väldigt väldigt långt för dina behov https://www.webhallen.com/se/product/309601-Kingston-microSDH...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Hehe, ja jag vet inte läste bara vad folket som hade köpt det och dom var iaf glada!
Köpte iaf ett nytt kort från wish för 70kr på 512gb så får bli att jag "flashar" det själv istället! 👍

Bortkastade 70kr.
Den kommer börja skriva över sig själv efter bara några x antal GB...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Kberg:

Det är 100% garanterat inte ett 512 GB kort. Mest troligt något mellan 2-8 GB. Handla inte elektronik på wish.

Skulle det vara något fel på kortet skriver man bara till support och får alla pengar tillbaka plus behålla saken.
Så inget jag går miste om direkt.

Permalänk
Skrivet av pacc:

Gå in på 3ds.guide,
tydligen har de bara för två veckor sen släppt ett nytt hack för att installera CFW med homebrew launcher.

Var det DS du var intresserad så finns "TWiLight menu",
om inte annat tekniskt intressant att köra DS mjukvara mot sd-kortet istället för R4.

Och sd-kortet du köpt kan du nog slänga
Denna räcker nog väldigt väldigt långt för dina behov https://www.webhallen.com/se/product/309601-Kingston-microSDH...

Får kolla upp det när min ds kommer hem, tack för hjälpen 👍

Permalänk
Skrivet av Niivpzi:

Bortkastade 70kr.
Den kommer börja skriva över sig själv efter bara några x antal GB...

Då skriver jag bara till support och får pengarna tillbaka direkt. Inga problem 😁

Permalänk
Medlem

Ska du ha en XL-modell har du att välja på DSi XL och 3DS XL.

Tänkte du främst lira DS-spel skulle jag valt den första. Upscalingen på 3DS är inte så himla sexig. Najsare att köra pixel perfect på en DSi XL i sådana fall. Dock är det förstås en smaksak, hitta lite bilder och jämför själv.

Fördelen med den senare är förstås att du kan spela den handfull native 3DS-spel som är spelvärda på den, och att du slipper flashcarts.

Flashcart ja. Bäst vore väl ett gammalt Supercard DSTWO, men ett sådant kan man nog glömma att få tag på idag. Hade gissningsvis siktat på nån R4-brandad klon som funkar med Wood-firmwaren. Forumen på gbatemp.net är en mycket bra utgångspunkt om man ska ha rätt på exakt vad som gäller idag

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Då skriver jag bara till support och får pengarna tillbaka direkt. Inga problem 😁

Börja fila på reklamationen direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Får man ens diskutera piratkopiering på forumet?

nej, men nu är det ju ingen som gjort det