Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk

Nu har min order på Webhallen blivit grön.
Beställde ett MSI Ventus 3080 den 17:e kl 15.08.
Hoppas.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ghostforce:

Nu har min order på Webhallen blivit grön.
Beställde ett MSI Ventus 3080 den 17:e kl 15.08.
Hoppas.

Bara glad för dig. Absolut inte avundsjuk... 😂

Permalänk
Medlem

Mina vänner. Dindator.se har en Auros 3080 i lager. 1 st.

Lycka till!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Mrartur.se har också 1 auros i lager.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frantz3n:

Mrartur.se har också 1 auros i lager.

11.398:-
14.247,50 inkl. moms

galenskap

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon322047:

11.398:-
14.247,50 inkl. moms

galenskap

Japp!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Mina vänner. Dindator.se har en Auros 3080 i lager. 1 st.

Lycka till!

Ringde precis dit, den är redan bokad. Lagersaldos uppdateras 1 gång om dagen så den kommer försvinna imorgon. "Vi har blivit bombade med samtal"

I cry vrytime

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk

Har Webhallen överhuvudtaget skickat ut 3090 kort? Beställde ett ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming kl 15.01 den 24e men inga uppdateringar sedan dess.

Permalänk
Skrivet av mouldi145:

Har Webhallen överhuvudtaget skickat ut 3090 kort? Beställde ett ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming kl 15.01 den 24e men inga uppdateringar sedan dess.

Min kompis hämtade ut sitt 3090 TUF-kort förra veckan, men då fick han även in sin beställning typ 15 sekunder efter 15.00.

Visa signatur

bajs

Permalänk
Skrivet av mouldi145:

Har Webhallen överhuvudtaget skickat ut 3090 kort? Beställde ett ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming kl 15.01 den 24e men inga uppdateringar sedan dess.

Verkar som Elgiganten och Webhallen knappt fått in några kort på lager. Asus korten pratat jag om då.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostforce:

Nu har min order på Webhallen blivit grön.
Beställde ett MSI Ventus 3080 den 17:e kl 15.08.
Hoppas.

hmm ok OC eller icke-OC? Min Ventus OC vart bokat 15:05 men nada..

Permalänk
Skrivet av Ronniee:

hmm ok OC eller icke-OC? Min Ventus OC vart bokat 15:05 men nada..

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Stämmer bra, tror det var 1-2 dagar innan, vilket jag gjorde men ska avboka mitt idag

sitter o funderar på om de e därför dem inte har några kort

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Verkar som Elgiganten och Webhallen knappt fått in några kort på lager. Asus korten pratat jag om då.

Ja verkar så men dom har varit så otroligt dåliga på att kommunicera detta med sina kunder. Inet och andra svara iaf på frågor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mouldi145:

Ja verkar så men dom har varit så otroligt dåliga på att kommunicera detta med sina kunder. Inet och andra svara iaf på frågor.

Upprepar sig om och om igen iår, och hos de flesta ÅF verkar det som.

Permalänk
Medlem

Om gigabyte's 3090 turbo-kort kommmer i lager, slår ni till?

Ytterst nyfiken på hur den presterar. Hade vart intressant i en del HP-Z chassin.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Komplett har uppdaterat på Facebook, kanske är dessa sista leveranserna innan Golden Shower stoppet
"Komplett:
Vi har ständigt kort på väg in och kan inte ge uppdateringar i sociala medier för varje enskild produkt.
Aktuell leveranstid för just din order, som baseras på tillgång och köplats, ser du på "min sida".
Just nu har vi följande på väg nu i veckan; 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC och såklart kort från både Gainward och Zotac. //Erik
Hantera
Gilla · Svara · 1 tim."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Komplett har uppdaterat på Facebook, kanske är dessa sista leveranserna innan Golden Shower stoppet
"Komplett:
Vi har ständigt kort på väg in och kan inte ge uppdateringar i sociala medier för varje enskild produkt.
Aktuell leveranstid för just din order, som baseras på tillgång och köplats, ser du på "min sida".
Just nu har vi följande på väg nu i veckan; 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC och såklart kort från både Gainward och Zotac. //Erik
Hantera
Gilla · Svara · 1 tim."

Det är sån info jag skulle vilja se från fler, främst Webhallen då det är där min beställning ligger. Nu vet jag att åtminstone Strix är beräknat att anlända hos Webhallen denna veckan, men är det rätt eller fel att anta att leveranser till Komplett kan spegla leveranser till Webhallen också? För visst är det Komplett som äger Webhallen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Det är sån info jag skulle vilja se från fler, främst Webhallen då det är där min beställning ligger. Nu vet jag att åtminstone Strix är beräknat att anlända hos Webhallen denna veckan, men är det rätt eller fel att anta att leveranser till Komplett kan spegla leveranser till Webhallen också? För visst är det Komplett som äger Webhallen?

Jo men denna infon får man också slita en del för o hitta. Detta fanns nämnligen som ett svar på ett inlägg på kompletts FB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Komplett har uppdaterat på Facebook, kanske är dessa sista leveranserna innan Golden Shower stoppet
"Komplett:
Vi har ständigt kort på väg in och kan inte ge uppdateringar i sociala medier för varje enskild produkt.
Aktuell leveranstid för just din order, som baseras på tillgång och köplats, ser du på "min sida".
Just nu har vi följande på väg nu i veckan; 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC och såklart kort från både Gainward och Zotac. //Erik
Hantera
Gilla · Svara · 1 tim."

Inga TUF kort...
Deras beräknade leveransdatum är taget ur röven

Permalänk
Skrivet av Boko234:

Komplett har uppdaterat på Facebook, kanske är dessa sista leveranserna innan Golden Shower stoppet
"Komplett:
Vi har ständigt kort på väg in och kan inte ge uppdateringar i sociala medier för varje enskild produkt.
Aktuell leveranstid för just din order, som baseras på tillgång och köplats, ser du på "min sida".
Just nu har vi följande på väg nu i veckan; 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC och såklart kort från både Gainward och Zotac. //Erik
Hantera
Gilla · Svara · 1 tim."

Antar att mitt orderdatum för 3080 TUF non-oc till den 22a oktober stämmer någorlunda då, även om jag fick det redan på releasedagen 15.01 och har ej rört sig sen dess. Ses om två veckor I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Det är sån info jag skulle vilja se från fler, främst Webhallen då det är där min beställning ligger. Nu vet jag att åtminstone Strix är beräknat att anlända hos Webhallen denna veckan, men är det rätt eller fel att anta att leveranser till Komplett kan spegla leveranser till Webhallen också? För visst är det Komplett som äger Webhallen?

Hade varit mycket intressant om det fanns någon här med koll om det?! Verkar ju som att Komplett har haft bättre tillgång (iofs svårt att få en klar bild från ett forum) och ändå tänker man sig att de typ "är samma". Helt olika grossister bakom dem fortfarande kanske?

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vardagsrum:

Det är sån info jag skulle vilja se från fler, främst Webhallen då det är där min beställning ligger. Nu vet jag att åtminstone Strix är beräknat att anlända hos Webhallen denna veckan, men är det rätt eller fel att anta att leveranser till Komplett kan spegla leveranser till Webhallen också? För visst är det Komplett som äger Webhallen?

Instämmer, hade underlättat mycket om ÅFarna varit mer transparenta och uppdaterade kunderna istället för att ljuga om påhittade datum vilket skapar än mer irritation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostforce:

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB

Lustigt så du fick din trots att du var 3 minuter senare än mig. 🤬

Well grattis I guess!

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av mouldi145:

Har Webhallen överhuvudtaget skickat ut 3090 kort? Beställde ett ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming kl 15.01 den 24e men inga uppdateringar sedan dess.

Jag köpte mitt Gigabyte 3090 OC på Webbis vid release kl 15:01 och kunde hämta det ca 10 minuter senare. Precis när jag var klar vid kassan var alla sålda dock så jag kanske fick den sista. Snabbt gick det ivf.

Permalänk
Medlem

Där trillade mitt 3080FE in \o/.

Så nu är 3080 TUF OC avbeställt på webbis.

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

Där trillade mitt 3080FE in \o/.

Så nu är 3080 TUF OC avbeställt på webbis.

Many blessings upon you.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Komplett har uppdaterat på Facebook, kanske är dessa sista leveranserna innan Golden Shower stoppet
"Komplett:
Vi har ständigt kort på väg in och kan inte ge uppdateringar i sociala medier för varje enskild produkt.
Aktuell leveranstid för just din order, som baseras på tillgång och köplats, ser du på "min sida".
Just nu har vi följande på väg nu i veckan; 3080 Strix OC, MSI 3080 Ventus OC, MSI 3080 Gaming X Trio, Gigabyte 3080 Gaming OC och såklart kort från både Gainward och Zotac. //Erik
Hantera
Gilla · Svara · 1 tim."

Länk? För jag vill gnälla på dom lite

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen som händer på FE fronten? Köp/Ej i Lager-knappen verkar ha försvunnit helt från Nvidia's sida.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Du kan fåå leverans på lördag.
https://i.imgur.com/f3YsPeP.png
Detta är från komplett

Intressant! Får man fråga vilken tid din order gick igenom?
Jag fick "Beställt" kl 15:11 även fastän jag hade skickat iväg beställningen innan klockan 15.

Visa signatur

Dator med Skärm.