Permalänk
Medlem

Win2k Sp4

Som titeln säger så är nu Sp4 (engelska) ute. Här ifrån neowin:

Neowin has obtained a full list of all fixes due for Windows 2000 SP4 and the final build of Windows 2000 SP4. The list is supplied to Microsoft's premier customers. There are 669 Public fixes, 6 partner only fixes and 675 fixes in total.

We previously reported that SP4 would RTP (release to premier) on the 16th of June and RTW (release to web) on the 18th of June. According to Bink this date slipped back to the 25th and today we can bring you exclusive download links and a full fix list for Windows 2000 SP4

The build number according to ntoskrnl.exe is 5.0.2195.6717.

Check out all the fixes and improvements below and download Windows 2000 SP4 final too.

Express:
http://download.microsoft.com/download/b/1/a/b1a2a4df-cc8e-45...

Full:
http://download.microsoft.com/download/e/6/a/e6a04295-d2a8-40...

Lista på fixar:
http://www.neowin.net/staff/creamhackered/articles/SP4list.ht...

Edit: Jag tankar ner just nu...Återkommer när det är nere.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Hedersmedlem

hjääälp vad buggar dom har fixat då.
Jag väntar med att installera tills vi vet ifall Myrans burk överlevde.
Edit:
Installerade nu. märks inte någon direkt skillnad.. microsoft har efter FYRA service packs inte lyckats ändra 0x01 till 0x11 och gett oss 256färger i systray. Starkt jobbat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Tar det månne lång tid innan svenska versionen släpps? Eller kan jag köra med denna? :]

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Tar det månne lång tid innan svenska versionen släpps? Eller kan jag köra med denna? :]

Nej detta är endast för engelska....får fixa så att det står tydligare...

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Hedersmedlem

Någon info om när svensk version kommer? Länkarna du har är till engelska och på hemsidan verkar de inte uppdaterat innehållet om att SP4 finns än.

edit:
ganska många som han slinka in före jag skrev

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Någon info om när svensk version kommer? Länkarna du har är till engelska och på hemsidan verkar de inte uppdaterat innehållet om att SP4 finns än.

edit:
ganska många som han slinka in före jag skrev

Det brukar dröja ett par veckor innan edn svenska versionen kommer. Att sp4 inte finns på MS hemsida är antagligen för att de inte har hunnit fixa edt än samt att det brukar vara så att filerna finns ett tag innan de släpts på windows update.

Edit:
Har instalerat det och testat runt lite...verkar inte vara några stora förändringar. Det bästa är väl usb2 support och säkerhetsfixarna...men så mycket annat är det väl inte.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

kan jag göra en format win2000pro och sen installera om med sp4?
behövs det inget mer?? när jag gick in på windows update förut så fanns det en jäkla massa sp3 hotfix,
ska man installera alla hotfix mm först som finns på deras update sida?? eller räker det med sp4

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem

Det räcker med sp4. du behöver inte installera om något.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Avstängd

optimerar det på något sätt 2k eller är det bara säkerhetshål och småbuggar?
EDIT: ger det alltså några prestandaökningar?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
optimerar det på något sätt 2k eller är det bara säkerhetshål och småbuggar?
EDIT: ger det alltså några prestandaökningar?

Det fanns några prestandarelaterade fixar har jag för mig.. Du har ju listan där, ha så kul med att leta igenom den.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Installerar den nu.. få se vad som händer

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

j*vla skit sak... nån som vet hur man installerar bort "Cp4"
alla mina hotfix med sp3 ändrade namn till sp4....

så fort jag går in på en mapp och försöker spela upp en film, då fastnar mappen och jag blir tvungen att stänga av den och ibland blir det fel på explorer (ej internet), det kommer fram en skylt som säger typ att explorer har utfört en förbjuden åtgärd

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
j*vla skit sak... nån som vet hur man installerar bort "Cp4"
alla mina hotfix med sp3 ändrade namn till sp4....

så fort jag går in på en mapp och försöker spela upp en film, då fastnar mappen och jag blir tvungen att stänga av den och ibland blir det fel på explorer (ej internet), det kommer fram en skylt som säger typ att explorer har utfört en förbjuden åtgärd

Du ska kunna avinstallera servicepacks precis som du avinstallerar program. förutsatt att du lät installationen ta backup på dina gamla filer..

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Du ska kunna avinstallera servicepacks precis som du avinstallerar program. förutsatt att du lät installationen ta backup på dina gamla filer..

shit också håller inte på med sånt.. altså jag gjorde ingen backup

trodde inte det behövdes utan det skulle komma fram typ en sp4 uninstall i "lägga till ta bort program"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
shit också håller inte på med sånt.. altså jag gjorde ingen backup

trodde inte det behövdes utan det skulle komma fram typ en sp4 uninstall i "lägga till ta bort program"

Det är precis vad det gör, om man följer instruktionerna som stod där du kastade dig på "proceed".

Edit: Den doktorn kan man lita på.. Nu finns en patch mot de fula tray-ikonerna till w2k-SP4. hämtas HÄR.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
shit också håller inte på med sånt.. altså jag gjorde ingen backup
trodde inte det behövdes utan det skulle komma fram typ en sp4 uninstall i "lägga till ta bort program"

Tydligen så skippade du backupen under installationen :-), men att det fryser så som du berättade om kan du få bort med lite tur ifall du instalerar om sp4 på nytt, något kan ha gått fel under installationen. för min del så rockar sp4 fett, inga buggar än så länge.

/ phenomena

Permalänk
Medlem

Hur gör jag en win2k boot cd med integrerat sp4?

* edit: förtydligar

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Kallas för "SlipStream" - googla och finn!

Tackar

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Hedersmedlem

Tjena gubbar!
Ursäkta förseningen, men Service Pack 4 Svensk version finns nu uppe
i vårat filarkiv:

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Operativ...

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe