Permalänk
Medlem

Intressekoll: Radeon VII

Som titeln säger äger jag ett Radeon VII som jag lägger ut på en intressekoll.

Då det såldes i så få exemplar så finns det så kort ute på andrahandsmarknaden så det är ganska svårt att få en uppfattning om vad det är värt. Jag sätter 5000 som pris då det är där någonstans jag börjar tycka det är intressant. Men det är fritt fram att lägga valfritt bud. Jag förbehåller mig rätten att välja om jag faktiskt går vidare att sälja eller ej.

Kortet införskaffades 2019 då jag köpte det nytt av @Lodisen. Kortet fungerar utmärkt och jag är väldigt nöjd med det. Det är prestanda i överflöd och jag brukar faktiskt klocka ner kortet en aning då det blir väldigt tyst men fortsätter prestera utmärkt (sweet spot verkar vara 1700 mhz/970mv).

Värt att nämna:
- Jag har tagit av "brickorna" som sitter på fläktarna då jag märkte att de satt lite snett vilket gjorde att de faktiskt orsakade lite oljud. Brickorna medföljer givetvis och det är bara trycka fast dem med lite lim om så önskas.
- Jag har ökat kylarens kontaktyta mot chipet genom att helt enkelt dra åt skruvarna på baksidan lite (ca 1/4 varv på skruvarna). Detta sänkte temperaturen 5 grader.

Kortet finns i Lerum men jag hade kunnat mötas upp i Göteborg också om så önskas. Frakt går att ordna om köparen står för frakten.

Mvh Fredrik

Läs hela annonsen här

Vilseledande text innan
Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Kortet införskaffades 2019 då jag köpte det nytt av en så kallad "scalper".

Editerar bort mitt inlägg så det inte blir prat runtomkring annonsen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Varför skulle någon ljuga på internet?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

budar 2000 + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jo, tjenare.

Det var mig du köpte kortet av.
Nypriset var 7790:- och du köpte det av mig för 6000:- Kortet var sprillans nytt bortsett från jag testkörde det för att säkerställa att kortet fungerade och med fysiskt kvitto.
https://www.sweclockers.com/marknad/171584-nytt-sapphire-rade...

Då annonshistoriken/posthistoriken ligger kvar på Sweclockers så tycker jag det är värt att nämna det här då jag inte vill bli stämplad som en scalper.

Hej Lodisen,

Ber väldigt mycket om ursäkt. Jag kom helt enkelt inte ihåg av vilken orsak du sålde kortet. Jag letade men hittade inte vart jag hade köpt kortet och tänkte att det var genom Blocket jag hade köpt det. Det var ett slarvigt sätt av mig att skriva att jag hade köpt det begagnat. Ber om ursäkt för mitt språkbruk och har redigerat annonstexten.

Hoppas inte det avskräcker någon från annonsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

budar 2000 + frakt

Noterat men alldeles för lågt pris tyvärr för att vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Noterat men alldeles för lågt pris tyvärr för att vara intressant.

har du kvar kartong osv? så att den fraktas på ett säkert sätt?

Permalänk
Medlem

Radeon VII brukar gå för runt 700$ på Ebay. Kan vara värt att lägga upp där istället. Kidsen som gamear kan inte värdesätta ett sådant kort rätt.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Permalänk
Medlem

4000:- hämtas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

har du kvar kartong osv? så att den fraktas på ett säkert sätt?

Kartong är kvar. Original ESD-påse saknas tyvärr, men jag ska nog kunna hitta en ersättningspåse. Så frakt ska gå utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Radeon VII brukar gå för runt 700$ på Ebay. Kan vara värt att lägga upp där istället. Kidsen som gamear kan inte värdesätta ett sådant kort rätt.

Är medveten om det. Dock har jag aldrig sålt över Ebay så jag gör ett försök här först

Permalänk
Medlem

Har redan flera som kontaktat mig över PM. Högsta bud är 4000 där det är flera som budat det.

4000 är fortfarande för lågt för att jag ska tycka det är riktigt intressant.

Permalänk

4500 + frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxErikssonnnnn:

4500 + frakt?

Noterat. Jag får fundera lite på det. Om någon bjuder mer än det bara buda på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Radeon VII brukar gå för runt 700$ på Ebay. Kan vara värt att lägga upp där istället. Kidsen som gamear kan inte värdesätta ett sådant kort rätt.

Om EBay satte priserna vore det synd om oss alla. Särskilt hemelektronik är ofta orimligt prissatta.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Om EBay satte priserna vore det synd om oss alla. Särskilt hemelektronik är ofta orimligt prissatta.

Ebay är en marknadsplats som alla andra. Priserna där är alltifrån 6 000 upp till 10 000 på Radeon VII.

Jag förväntar mig inte att någon kommer buda så högt här, men jag har det givetvis som någon form av riktmärke för vad kortet är värt då det finns köpare som är villiga att ge så mycket där ute.

Högsta bud hittills är 4500 kr. Jag kommer vänta ett tag till.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superapan:

Om EBay satte priserna vore det synd om oss alla. Särskilt hemelektronik är ofta orimligt prissatta.

Man får ju beräknat att ebay tar 10% av försäljningspriset. Ren ripoff.

Permalänk
Medlem

Kortet är nu sålt för 5800 kr