Permalänk
Medlem

Hjälp mig avgöra om ok köp

Hej där!

Kikar på ny budget-laptop för vardagsbruk, alltså främst surfa, Word, Excel, kanske SPSS. Eftersom jag har en historia av att missbedöma datorer (hehe) så vill jag gärna kolla med er som är lite mer kompetenta om det här är okej "bang for the buck". Också, vad är er erfarenhet av Asus Vivobook 15, generellt?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Har också jämfört med den här som verkar ha bättre prestanda, men vill gärna prioritera HD-kamera

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Är tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem

har du jämfört i typ, prisjakt eller dyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

har du jämfört i typ, prisjakt eller dyl?

Jo men det har jag, såvitt jag kan avgöra så får man i vanliga fall betala mer om man vill ha Ryzen 3/i3, 8 GB ram och en hårddisk över 64 GB. Men blir osäker om det är något jag missar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeJake:

Jo men det har jag, såvitt jag kan avgöra så får man i vanliga fall betala mer om man vill ha Ryzen 3/i3, 8 GB ram och en hårddisk över 64 GB. Men blir osäker om det är något jag missar

Ja du kanske missar black friday grejen med ryzen är att man får en väldigt bra inbyggd grafikdel men jag är inte så insatt i laptop versionerna däremot finns ju 4000 seriens APU ute men de datorerna kostar c.a 7-9tkr men har nog allt du behöver. Om du verkligen känner att 3tkr är för mycket att gå upp i pris kanske du borde eventuellt kolla ifall du kan hitta något begagnat för att du kommer inte få något vettigt under 7tkr, speciellt inte om du går med en Acer men Asus du länkade såg ok ut men är inget att "hänga i julgranen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATRmayo:

Ja du kanske missar black friday grejen med ryzen är att man får en väldigt bra inbyggd grafikdel men jag är inte så insatt i laptop versionerna däremot finns ju 4000 seriens APU ute men de datorerna kostar c.a 7-9tkr men har nog allt du behöver. Om du verkligen känner att 3tkr är för mycket att gå upp i pris kanske du borde eventuellt kolla ifall du kan hitta något begagnat för att du kommer inte få något vettigt under 7tkr, speciellt inte om du går med en Acer men Asus du länkade såg ok ut men är inget att "hänga i julgranen".

Bra points! Blev Asusen till slut, känner mig ändå rätt nöjd än så länge. Får se om den håller måttet. Blir en stationär senare, så det är inte hela världen annars.

Tack för hjälpen, ATRmayo!