3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Jag kan bara säga att jag är rätt besviken på Nvidia, Asus och Inet vad gäller denna lansering.

Varken Inet eller Asus kan göra någonting åt att NVIDIA inte kan leverera fler kretsar.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Permalänk

Kollade nyss min beställning på en EVGA 3080 XC3 Black på Inet och den blev flyttad från i lager 2020-01-04 till i lager 2020-02-15.

Pain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregorio:

Enligt uppgift kommer det att komma ett större parti GIGABYTE EAGLE OC RTX 3080 till inet 12/16, ingen aning om alla är bokade.

Uppgift från? Har nämligen ett sånt bokat där

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Varken Inet eller Asus kan göra någonting åt att NVIDIA inte kan leverera fler kretsar.

Jo jag håller med om det, men jag är liksom besviken på olika plan. ASUS har ju på något sätt tappat bollen med tanke på att inga kort har levererats på flera veckor. Jo jag inser att det kan finnas tusen bra förklaringar på detta, men iaf tycks det som att andra tillverkare har lyckats att leverera. Lite extra kommunikation här hade ju inte skadat.

Att Inet inte skickar ut ett kort som de inte har är ju knappats deras fel. Dock tycker jag att de hade kunnat sköta kommunikationen mycket bättre. Inet säger ju uttryckligen att det sättet som de skall konkurrera med drakarna är genom kundservice i världsklass, och i detta fallet tycker jag inte att de har levt upp till det. Webhallen och ex. proshop gör ett mycket bättre jobb med att hålla sina kunder informerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Jo jag håller med om det, men jag är liksom besviken på olika plan. ASUS har ju på något sätt tappat bollen med tanke på att inga kort har levererats på flera veckor. Jo jag inser att det kan finnas tusen bra förklaringar på detta, men iaf tycks det som att andra tillverkare har lyckats att leverera. Lite extra kommunikation här hade ju inte skadat.

Att Inet inte skickar ut ett kort som de inte har är ju knappats deras fel. Dock tycker jag att de hade kunnat sköta kommunikationen mycket bättre. Inet säger ju uttryckligen att det sättet som de skall konkurrera med drakarna är genom kundservice i världsklass, och i detta fallet tycker jag inte att de har levt upp till det. Webhallen och ex. proshop gör ett mycket bättre jobb med att hålla sina kunder informerade.

ASUS har flest bokade kort i Sverige så det är inte särskilt konstigt att det är besvär därikring, samtidigt har Zotac inte levererat ett enda Trinity Non-OC sen release. Upplever fortfarande att Inet är tillräckligt bra, information om köplats kan man få om man kontaktar deras support. All heder åt Webhallen men förstår samtidigt varför Inet inte har personal som sitter och besvarar samma frågor 20 gånger i veckan här på Sweclockers.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

... information om köplats kan man få om man kontaktar deras support.

Man kan ju inte det längre. Lite min poäng. Men det är inte detta som denna tråden skall handla om tror jag. Jag är besviken, helt ok om andra inte är det.

Permalänk
Skrivet av Gwydon:

Man kan ju inte det längre. Lite min poäng. Men det är inte detta som denna tråden skall handla om tror jag. Jag är besviken, helt ok om andra inte är det.

Tror du inte är ensam om Asus gjort en besviken.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Jo jag håller med om det, men jag är liksom besviken på olika plan. ASUS har ju på något sätt tappat bollen med tanke på att inga kort har levererats på flera veckor. Jo jag inser att det kan finnas tusen bra förklaringar på detta, men iaf tycks det som att andra tillverkare har lyckats att leverera. Lite extra kommunikation här hade ju inte skadat.

Att Inet inte skickar ut ett kort som de inte har är ju knappats deras fel. Dock tycker jag att de hade kunnat sköta kommunikationen mycket bättre. Inet säger ju uttryckligen att det sättet som de skall konkurrera med drakarna är genom kundservice i världsklass, och i detta fallet tycker jag inte att de har levt upp till det. Webhallen och ex. proshop gör ett mycket bättre jobb med att hålla sina kunder informerade.

Håller med helt och hållet. Både Asus och Inet har tappat cred hos mig.

Permalänk
Medlem

Asus har lyckats få ut många tuf oc iallafall. Finska jimms fick leverans igår på 20st, och de verkar börja ha 17.9 beställningarna fixade.
Inkommande vecka så kommer 130st in, så jimms har då fått in totalt lite över 500 tuf oc.

Ingen annan har kunnat leverera äns i närheten av detta.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Nä!! Nu har jag haft 8000kr på mitt e-sparkonto till ingen nytta, eftersom jag först lär få mitt TUF 3080 OC ngn gång i januari så åkte pengarna in på börsen och hoppas de gör bättre nytta där än på ett 0%-räntekonto
YOLO ^^

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Plinga precis till i Postnords app och Proshop har packat mitt Asus 3080 EK jag beställt där.
Trodde aldrig jag skulle få det innan jul
Ska bli spännande och se hur mycket jag behöver moda för att få in det i min befintliga loop.

Permalänk
Medlem

Kollade prisjakt, såg att både Inet och Elgiganten skulle få in EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra denna vecka. Beställde från båda 9 december. Fick mitt kort från Elgiganten igår så avbröt min order hos Inet (stod fortfarande vid avbeställningen att det skulle inkomma nu på fredag).

Permalänk

Någon mer som har en beställning hos proshop där det står att kortet är i lager? Det har ståt i ”i lager” sen igår men inget händer.. brukar de vara sega att skicka? Eller är det bara nån bugg? Är redo att bli besviken som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Någon mer som har en beställning hos proshop där det står att kortet är i lager? Det har ståt i ”i lager” sen igår men inget händer.. brukar de vara sega att skicka? Eller är det bara nån bugg? Är redo att bli besviken som vanligt

Beställde nyligen en skärm, tog ca 2 dagar fören dom fick iväg den, hade samma status.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwydon:

Jo jag håller med om det, men jag är liksom besviken på olika plan. ASUS har ju på något sätt tappat bollen med tanke på att inga kort har levererats på flera veckor. Jo jag inser att det kan finnas tusen bra förklaringar på detta, men iaf tycks det som att andra tillverkare har lyckats att leverera. Lite extra kommunikation här hade ju inte skadat.

Att Inet inte skickar ut ett kort som de inte har är ju knappats deras fel. Dock tycker jag att de hade kunnat sköta kommunikationen mycket bättre. Inet säger ju uttryckligen att det sättet som de skall konkurrera med drakarna är genom kundservice i världsklass, och i detta fallet tycker jag inte att de har levt upp till det. Webhallen och ex. proshop gör ett mycket bättre jobb med att hålla sina kunder informerade.

Skrivet av Lyrael:

Håller med helt och hållet. Både Asus och Inet har tappat cred hos mig.

Värt att notera är att Asus är den leverantören som levererat flest kort. Och till deras försvar var Asus David här i tråden och förklarade att dom var tvungna att flytta sitt centrallager till Europa pga den höjda flygfrakten.
Jag håller dock med att Inet kunnat hantera detta bättre. Istället får dom en överbelastad kundservice och skickar ut mail om att man inte ska fråga konstant om sina beställningar utan hålla koll på sin order istället.
Men hade man haft någon representant här så hade man nog sluppit en hel del tjat. Dessutom kunde dom tagit efter webhallen genom att ha något system för att visa vilket könummer man har.

Permalänk

Där blev mitt beställda Suprim X på komplett framskjuten till 2:e Januari. Verkar som att jag får ett Gaming X från Inet innan helgen. Det får nog bli att köra på det...

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Inet är dom som har skeppat saker snabbast enligt min åsikt.Men WH har bättre support.
Synd att mitt Suprim var defekt,blir att vänta på Strix nu.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det varit uppe tidigare men Netonnet har "KFA2 GeForce RTX 3090 SG 24GB" för 18'490kr.
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamdez:

Passar det på alla moderkort? sorry om det är lite OT i tråden nu ^^

Missade du att klicka på länken? Det står klart och tydligt på bilden: Compatible with ATX-motherboard type
Sedan finns det även en video där man ser hur du fäster anordningen.
Går liksom inte att få bättre info

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Någon mer som har en beställning hos proshop där det står att kortet är i lager? Det har ståt i ”i lager” sen igår men inget händer.. brukar de vara sega att skicka? Eller är det bara nån bugg? Är redo att bli besviken som vanligt

Min CPU låg i lager i 3 dagar innan den skickades för någon vecka sen, så det är ganska normalt just nu. Mkt att göra för deras lager

Permalänk
Skrivet av Ibelox:

Min CPU låg i lager i 3 dagar innan den skickades för någon vecka sen, så det är ganska normalt just nu. Mkt att göra för deras lager

Tack! Nu fick jag upp hoppet igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

Värt att notera är att Asus är den leverantören som levererat flest kort. Och till deras försvar var Asus David här i tråden och förklarade att dom var tvungna att flytta sitt centrallager till Europa pga den höjda flygfrakten.
Jag håller dock med att Inet kunnat hantera detta bättre. Istället får dom en överbelastad kundservice och skickar ut mail om att man inte ska fråga konstant om sina beställningar utan hålla koll på sin order istället.
Men hade man haft någon representant här så hade man nog sluppit en hel del tjat. Dessutom kunde dom tagit efter webhallen genom att ha något system för att visa vilket könummer man har.

Ja, det är viktigt att notera just det. Asus ligger inte efter de andra, utan det är snarare tvärtom faktiskt. De har antagligen inte fått mycket mer chip från Nvidia än andra, så de kan inte riktigt göra något åt det.

Ända anledningen att det går att få tag på andra kort snabbare, är för att förre folk har beställt dem helt enkelt.

Angående våra återförsäljare och information, så hoppas jag att de kanske kan planera för någon annan lösning, i framtiden i alla fall. Ser inte varför det ska vara väldigt svårt eller tidskrävande att ha en sida som Scan har, med deras tabell. Men ja, åtminstone ge ut lite mer information, som Webhallen har gjort.

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hej Webbhallen, jag undrar vad som hände med Asus 3080 TUF N-OC, i fredags stog det leverans senast 11 december, igår måndag stog det ETA, men lika många kundbokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallas C:

@webhallen

Hej Webbhallen, jag undrar vad som hände med Asus 3080 TUF N-OC, i fredags stog det leverans senast 11 december, igår måndag stog det ETA, men lika många kundbokningar?

Om du hade bara orkat klicka dig in på Webhallens SweC-profil och scrollat ner några inlägg hade du fått svar på din fråga

Skrivet av Webhallen:

Ja... vårt system hickade till och skeppade ett gäng kort till en butik, så jagar just nu denna butiken så de skeppar tillbaka de kort de ej ska ha så det blir rätt i kön, trösten nu är att det kommer ett stort lass ändå denna vecka ifall korten inte hinner vända tillbaka.

/Patrik

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nä!! Nu har jag haft 8000kr på mitt e-sparkonto till ingen nytta, eftersom jag först lär få mitt TUF 3080 OC ngn gång i januari så åkte pengarna in på börsen och hoppas de gör bättre nytta där än på ett 0%-räntekonto
YOLO ^^

ditt e-sparkonto lär ju ha genererat runt 1500-2000kr i värdeökning när du väl får ditt 3080

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Ja, det är viktigt att notera just det. Asus ligger inte efter de andra, utan det är snarare tvärtom faktiskt. De har antagligen inte fått mycket mer chip från Nvidia än andra, så de kan inte riktigt göra något åt det.

Ända anledningen att det går att få tag på andra kort snabbare, är för att förre folk har beställt dem helt enkelt.

Fast Som Asus David sa så har de haft en stor lucka i produktionen. Senast ett 3080 strix levererades var 3 november. Det har alltså gått en och en halv månad utan ett enda kort. Inte tala om Non OC varianten som jag inte vet om det kommit något överhuvudtaget. Självklart har de samma problem med brist som alla andra men det är uppenbarligen något mer problem, om det är prio och problem i fabriken vet jag inte men det är lång tid att inte skicka ett enda. Asus är just nu de mest sällsynta korten.

Nu är det förhoppningsvis en unik situation som vi inte behöver se fler gånger så de kan säkert vinna tillbaks mig i framtiden.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Vet du om ni kommer att få in några zotac 3080 trinity white edition? Jag ser att ni har de nya 3070 white.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rSon:

@Webhallen

Vet du om ni kommer att få in några zotac 3080 trinity white edition? Jag ser att ni har de nya 3070 white.

Om jag blir erbjuden att köpa, yes. Men vill inte binda upp kunder på ett kort som vi inte har blivit erbjudna att köpa, då kan vi vänta länge...

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

ASUS UPDATE:

Denna leveransen bör landa mellandagar/ tidig januari.

Inga RTX 3080 alls.

Rätt många RTX 3070

och..... 60st RTX 3090 STRIX OC *halleluljahhhhhh* alla som bokat på och innan 11 dec ska vara safe

/Patrik

OC
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch