Permalänk

Tips på spel att köpa under rean? Har idag bara de från PS+ samt Cold War och Miles Morales.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kan man tro på någon rea på PSN 12månader? Eller om man ska köpa och se glad ut bara

PS+ rea är vanligtvis 2ggr per år, runt Black friday eller Sonys days of play som brukar landa i slutet av maj till början av juni

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Någon som fått ny info om förbokningarna av ps5 på Amazon.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

My bad, menade HDMI-to-DP.
Jag verkar inte få det att fungera, inte någon annan heller. Tror ej den har stöd för HDMI 2.0.

Tillverkaren säger att skärmen ska klara 120hz över HDMI. Det kräver mer än HDMI 1.4 klarar av så jo den borde ha HDMI 2.0

testat med en annan kabel?

Det kan fungera med en HDMI till DP, en activ sådan. Men de får du räkna kostar 400-500kr i alla fall, och det är inte garanterat att det fungerar.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Hmm jag köpte en fysisk CD med COD: Infinite Warfare Legacy Edition PS4 för att spela Modern Warfare Remastered.
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0002-CUSA05282_...

Men PS5 verkar inte koppla att det är just Legacy Edition så jag får inte fram Modern Warfare. Det finns i menyn men står att det kostar 254kr att uppgradera - men det går heller inte att göra på ett PS5-system.

Det är inte ett PS4-exklusivt spel enligt listan.
Sony har stängt ner sin mejltjänst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

PS+ rea är vanligtvis 2ggr per år, runt Black friday eller Sonys days of play som brukar landa i slutet av maj till början av juni

Okej Synd att man missade tåget på black friday, men bara köpa och se glad ut då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

Okej Synd att man missade tåget på black friday, men bara köpa och se glad ut då

OBS vet ej om denna sidan är legit. Men hittade inte något dåligt om den och de har många bra omdömen på trustpilot så jag tänkte att jag länkar och kanske att någon annan har erfarenhet av att köpa därifrån?
https://dundle.com/se/playstation-plus/giftcard?v=600.0000&c=...

Har du ett amerikanskt PSN-konto fanns det ännu billigare USA-version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tips på spel att köpa under rean? Har idag bara de från PS+ samt Cold War och Miles Morales.

Fenyx rising

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Jag använder ett liknande tankesätt. Men jag kör 1$ per timme. Det tycker jag är rimligt.

Känns som ett ganska dumt mått? 100h av vad? Far Cry 5 har säkert flera hundra timmar innehåll men det är så jäkla meningslöst och tråkigt som man stirrar hellre in i en vägg i hundra timmar. Då spelar jag hellre något som har 10h innehåll som är bra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hej. Köpte ett PS5 i julklapp till sonen som vi ej startat än och har någon fråga. Har ej kört så mycket sen PS3 tiden.

Det kommer vara hans konsol och stå i hans rum. Han är 8 men vill köra NHL21 som har 12 års gräns.

Hur gör jag när jag startar detta? En person tipsade mig att lägga in ett vuxenkonto först sen göra ett barnkonto sen som jag kan administrera på telefon?

Om man inte gör detta skall man ljuga om ålder etc? Kan man ändra sådant i efterhand? Man är väl rätt om saves etc som är låsta mot konton.

På min tid var onlinespel gratis men förstår det kostar nu precis som Switch? Gäller det för alla spel? Fortnite och NHL är väl det vi kommer köra. PS plus? Kan man köpa i konsol eller är presentkort i butik bäst? Finns virrighets presentkort så man slipper lägga in visa?

Tar tacksamt emot tips känner mig väldigt dåligt förberedd när den där manicken skall igång efter jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedGuard:

På min tid var onlinespel gratis men förstår det kostar nu precis som Switch? Gäller det för alla spel? Fortnite och NHL är väl det vi kommer köra. PS plus? Kan man köpa i konsol eller är presentkort i butik bäst? Finns virrighets presentkort så man slipper lägga in visa?

Tar tacksamt emot tips känner mig väldigt dåligt förberedd när den där manicken skall igång efter jobbet.

Har inte spelat nhl, men det EA är ökänt för mycket mikrotransaktioner, så om det går köra via föräldrakontroll som blockerar(?) de funktionerna så är det nog helt rätt, finns säkert många familjer som påverkats negativt av deras gamblingsystem. Fortnite ska inte behöva playstation plus(dvs online) men andra spel gör det. Tror det var rätt många extra ps4spel man får tillgång till på playstation + med PS5 sålänge prenumerationen är igång https://www.youtube.com/watch?v=iEsLzh0xLZc

Permalänk
Medlem

kommer dom här spelen att förvinna eller har man dom för alltid ?
"THE PLAYSTATION PLUS COLLECTION"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

kommer dom här spelen att förvinna eller har man dom för alltid ?
"THE PLAYSTATION PLUS COLLECTION"

alla ps+ titlar har du kvar tills prenumerationen stoppas, när den sen återupptas så brukar de flesta titlarna vara kvar. Samma med månadsspelen som claimas varje månad (dock har de sänkt antal spel i månaden från 6 till 2, och höjt priset till ungefär det dubbla mot förut).

Permalänk
Medlem

Köpt ps4 versionen av Miles Morales och försöker uppdatera till ps5 men får ingen notification när jag går till game hub som folk får på youtube.vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ILTotoRiina:

Har en Acer XF250H som är 144hz men får inte 120hz till ps5 med HDMI..

Fungerar en aktiv DP-TO-HDMI kabel för att få ut 120hz?

Köpte precis en Nitro XV253QP och har samma problem. 120 Hz på HDMI med PS5:ans HDMI kabel fungerar perfekt på PC. Men konsolen upptäcker den inte som 120 Hz skärm. Av någon skum anledning vill PS5:an också skicka 4K signal till skärmen på Auto-läget när det är en 1080p skärm. Riktigt tröttsamt när SONY fortfarande inte har ordning på det här.

Vill nästan lämna tillbaka skärmen nu men orkar inte packa tillbaka allt. Verkar ha något med EDID att göra, om inte konsolen får precis rätt typ av signal så kommer den inte känna igen skärmen som 120 Hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

kommer dom här spelen att förvinna eller har man dom för alltid ?
"THE PLAYSTATION PLUS COLLECTION"

Skrivet av Smasher89:

alla ps+ titlar har du kvar tills prenumerationen stoppas

Notera dock att du måste trycka på lägg till i bibliotek på de spel du vill ha. När ps plus månaden rullar runt så är de inte gratis längre om du inte gjort detta. Det är oklart hur länge collection är här för att stanna.

Permalänk

Konstiga ljud?

Tjena! Vet att jag läst lite om detta innan jag fick mitt ps5 men blir orolig här haha. Nämligen så att jag satt o spelade lite warzone medan cold war laddad ner från skivan och så hör jag hur ps5:et låter. Det låter som att den typ andas in och ut jättekraftigt. Kan vara för den ligger ner under tvn och den inte kan fläkta ordentligt men det skrämmer lite. Några andra orsaker detta kan bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBigGuy:

Tjena! Vet att jag läst lite om detta innan jag fick mitt ps5 men blir orolig här haha. Nämligen så att jag satt o spelade lite warzone medan cold war laddad ner från skivan och så hör jag hur ps5:et låter. Det låter som att den typ andas in och ut jättekraftigt. Kan vara för den ligger ner under tvn och den inte kan fläkta ordentligt men det skrämmer lite. Några andra orsaker detta kan bero på?

Förstår inte alls vad du försöker säga med "andas in och ut"

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Förstår inte alls vad du försöker säga med "andas in och ut"

Asså låter verkligen som att den är lite tystare i 2 sekunder, sen låter det jättehögt i 2 sekunder och så håller det på så i en loop.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Köpt ps4 versionen av Miles Morales och försöker uppdatera till ps5 men får ingen notification när jag går till game hub som folk får på youtube.vad gör jag för fel?

Fick du det att funka? Funderar på att köpa PS4 versionen av spelet men är tveksam till om man får uppgradering till PS5?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Köpt ps4 versionen av Miles Morales och försöker uppdatera till ps5 men får ingen notification när jag går till game hub som folk får på youtube.vad gör jag för fel?

För mig var det bara där till höger, sen laddade jag ner PS5 versionen utan problem. Är ditt PSN konto svenskt och ditt spel svenskköpt?

Skrivet av underwatch:

Fick du det att funka? Funderar på att köpa PS4 versionen av spelet men är tveksam till om man får uppgradering till PS5?

Inga problem alls för mig iallafall. Det står t.o.m på fodralet "PS5 version upgrade at no additional cost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För mig var det bara där till höger, sen laddade jag ner PS5 versionen utan problem. Är ditt PSN konto svenskt och ditt spel svenskköpt?

Inga problem alls för mig iallafall. Det står t.o.m på fodralet "PS5 version upgrade at no additional cost."

Så jag kan alltså spara 150kr genom att köpa PS4 versionen och få ps5 versionen utan extra kostnad? 🤔 Sounds to good to be true

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Så jag kan alltså spara 150kr genom att köpa PS4 versionen och få ps5 versionen utan extra kostnad? 🤔 Sounds to good to be true

Så är det iallafall. Om du går in på spelet på elgiganten står det t.om. på fodralet där nere "PS5 Upgrade Avalible". Precis likadant som det gör på min jag köpte på Komplett. Vet ej varför de är rädda att sänka priset på PS5 spelen, detta funkar på de flesta spelen som finns på både PS4 och PS5 (t.ex. Valhalla, sackboy & Watch Dogs Legion)

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Fick du det att funka? Funderar på att köpa PS4 versionen av spelet men är tveksam till om man får uppgradering till PS5?

Yes, funkade. Var bara att gå in i PSN store och söka efter ps5 versionen så var den markerad som "Gratis" att ladda ner . Sen uppgraderade jag till ultimate för 210 kr, så nu spelar jag Spider-Man remastered (spelade aldrig 1an)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

För mig var det bara där till höger, sen laddade jag ner PS5 versionen utan problem. Är ditt PSN konto svenskt och ditt spel svenskköpt?

Inga problem alls för mig iallafall. Det står t.o.m på fodralet "PS5 version upgrade at no additional cost."

För mig fanns den inte där under "Game hub". Jag fick gå in på PSN store och söka efter Spider-Man . Sen stod ps5 versionen som gratis och jag tankade bara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Så är det iallafall. Om du går in på spelet på elgiganten står det t.om. på fodralet där nere "PS5 Upgrade Avalible". Precis likadant som det gör på min jag köpte på Komplett. Vet ej varför de är rädda att sänka priset på PS5 spelen, detta funkar på de flesta spelen som finns på både PS4 och PS5 (t.ex. Valhalla, sackboy & Watch Dogs Legion)

Troligen för att de vet eller kan se att folk ändå köper den dyrare versionen, som på sätt och vis är sämre. PS5-utgåvorna fungerar väl bara på PS5 medans PS4-utgåvan fungerar på bägge.

Sedan var det väl en del snack om att en del ville ta betalt för uppgraderingen, personligen om jag nu ska köpa något spel till, vill jag inte ha en PS4-box utan en med just PS5. Men Utöver Demons Souls och impulsköp av Dirt5 så har det inte blivit några fler köp, och inga fler planeraede heller pga spelpristen.

Fastnat rejält med omspelning av Days Gone, börjar närma mig slutet och då blir det troligen Ghost of Tsushima äntligen. Demons Souls har blivit rejält framskjuten för mig. Inte riktigt vad jag väntade mig men annat krångel som rört till i planeringen rejält. Samt drösvis med spel till PC jag försöker hålla igång, och efter senaste Cyberpunk 2077-patchen blir det nog att göra ett nytt försök. Sparbuggen ska vara fixad så är ett ganska bra tillfälle att försöka, speciellt med hela nästa vecka ledig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azcii:

Yes, funkade. Var bara att gå in i PSN store och söka efter ps5 versionen så var den markerad som "Gratis" att ladda ner . Sen uppgraderade jag till ultimate för 210 kr, så nu spelar jag Spider-Man remastered (spelade aldrig 1an)

Va kostade hela paketet? För ultimate separat PS5 ligger på 798:-

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Hmm jag köpte en fysisk CD med COD: Infinite Warfare Legacy Edition PS4 för att spela Modern Warfare Remastered.
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP0002-CUSA05282_...

Men PS5 verkar inte koppla att det är just Legacy Edition så jag får inte fram Modern Warfare. Det finns i menyn men står att det kostar 254kr att uppgradera - men det går heller inte att göra på ett PS5-system.

Det är inte ett PS4-exklusivt spel enligt listan.
Sony har stängt ner sin mejltjänst..

Köpte du skivan ny? Om jag minns rätt ska det ligga en kod i fodralet som aktiverar Modern Warfare och Season Pass. Har du fyllt i den på PS Store?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Va kostade hela paketet? För ultimate separat PS5 ligger på 798:-

Jag har 20% via benify , så:
399kr för spiderman miles morales till ps4 + gratis uppgradering till ps5
168kr (egentligen 210kr) för uppgradering till Ultimate

567 kr