PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Så länge finns folk som betala överpriser kommer inte sluta.
Jag hoppas på nån RIKTIGT STOR stock kommer snart och ÅT blir bättre typ använda bank id eller sälja bundles med spel och kontroller.

Det hjälper heller inte att folk sprider information om distill eller andra tillägg. Nog för att det säkert har hjälpt en och annan ärlig köpare men det finns säkerligen andra som passar på att tjäna lite pengar genom att ladda ner tillägget och själva blir scalpers.
Skulle inte förvåna mig om det finns många scalpers i tråden redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Skulle inte förvåna mig om det finns många scalpers i tråden redan.

Det kan man nog räkna med De vill ju också få tips om var de kan hitta PS5, när det släpps fler enheter till försäljning, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det hjälper heller inte att folk sprider information om distill eller andra tillägg. Nog för att det säkert har hjälpt en och annan ärlig köpare men det finns säkerligen andra som passar på att tjäna lite pengar genom att ladda ner tillägget och själva blir scalpers.
Skulle inte förvåna mig om det finns många scalpers i tråden redan.

Jag tycker att bra att folk hjälpa varandra.
I tråden fanns alltid scalpers.
För mig först fel är de som köper till överpriser.
Andra är ÅT typ Non sålde 2 gånger till samma person.
Alla ÅT suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Det hjälper heller inte att folk sprider information om distill eller andra tillägg. Nog för att det säkert har hjälpt en och annan ärlig köpare men det finns säkerligen andra som passar på att tjäna lite pengar genom att ladda ner tillägget och själva blir scalpers.
Skulle inte förvåna mig om det finns många scalpers i tråden redan.

Ja inte jag ialla fall, min ps5 står nu under min tv med switchen och xbox series x, persona 5 royal går varmt tills nästa persona kommer i slutet av februari 😁

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babboska:

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Inget jag märkt av men den låter mer än xbox series x (fläkten)

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Kul med skämt såklart, dock är det lätt att humor missförstås när det överförs till text.
Snälla, rör inte upp känslor i onödan

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

I början av månaden hade jag en diskussion med Webhallen där dom splittade min PS5 SE-order och skickade tillbehören till mig. Hade pga anledningar tydligt sagt att jag inte ville att dom skulle göra det och blev besviken på dom. Frågade om dom kunde estimera när min order, som beställdes 200612, kunde tänkas dyka upp ifall jag skulle skicka tillbaka tillbehören eller behålla dom. Min leverans estimerades då till slutet av februari. Detta kan ju såklart förändras, jag vill inte hoppas på för mycket så jag tänker att det ska förändras till det sämre. Men håller dom på och skickar ut beställningar från i maj så..!

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk

jag fattar inte varför de skickar tillbehören till folk när man i samma beställning har en konsoll... tex vad ska man med en laddare till handkontrollen till om man ändå inte har en konsoll på ett år typ.. man förverkar ju bara garantin utan ens använda prylarna

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

ps5

vet ni om det kommer någon drops i februari. För det har blivit så död i sverige. Inga drops, inga information. Det känns som man kan inte få tag på en till sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag fattar inte varför de skickar tillbehören till folk när man i samma beställning har en konsoll... tex vad ska man med en laddare till handkontrollen till om man ändå inte har en konsoll på ett år typ.. man förverkar ju bara garantin utan ens använda prylarna

För att de är rädda för att ni inte fullföljer köpen på tillbehören om ni hittar konsollen på annat håll.

Lär ju haft sjukt många avbokningar på just tillbehör, sen har väl inte dem lust att lagerhålla dem heller med tanke på hur långt kvar det är till leverans.

Permalänk
Skrivet av mohaa:

vet ni om det kommer någon drops i februari. För det har blivit så död i sverige. Inga drops, inga information. Det känns som man kan inte få tag på en till sommar.

Att det inte kommer några drops är långt från sanningen, senaste veckorna har det ju varit ett eller flera drop i veckan. Garanterat fler drop under februari månad

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om vi får höra nått från amazon.se kommande månad??

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Frågan är ju om vi får höra nått från amazon.se kommande månad??

När jag chattade med amazon.se i torsdags så fick jag uppfattningen att de skickar ut konsoler allteftersom de får in dem i lager. Jag frågade även om de fick sina leveranser direkt från Sony och enligt henne så kommer de direkt från Sony inte via den svenska distributören.

Permalänk
Skrivet av StefanFalun:

När jag chattade med amazon.se i torsdags så fick jag uppfattningen att de skickar ut konsoler allteftersom de får in dem i lager. Jag frågade även om de fick sina leveranser direkt från Sony och enligt henne så kommer de direkt från Sony inte via den svenska distributören.

Amazon har inte fått konsoler sedan november. Jag ligger en de första på bokningarna som gick igenom den 20:e november och har inte fått något uppdatering. De säger bara att de inte vet nåt och erbjuder att ta bort ordern, vilken inte känns så himla bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Amazon har inte fått konsoler sedan november. Jag ligger en de första på bokningarna som gick igenom den 20:e november och har inte fått något uppdatering. De säger bara att de inte vet nåt och erbjuder att ta bort ordern, vilken inte känns så himla bra...

Har en beställning på Amazon på en DE för 4250kr, kommer aldrig ta bort den

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

En ny vecka med jakt och F5:ande, lets go!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Webhallen

Skrivet av Buffaz:

Hör på många ställen att Webhallen säger de kommer täcka ordrar fram till juni/juli 2020. Men än så länge är den senaste beställning jag har hört om som har gått ut 2020-04-20 finns det några med senare beställningar som har fått?

Pratade precis med kundtjänst.. de har klantat sig igen. Kommentaren om Juni/juli 2020 är nog taget heeelt ur luften. De ändrade sedan till 2019.. vilket är helt befängt med tanke på att folk som bestält i Mars 2020 börjar få.. förmodligen en ändring för att skydda sig från eget misstag. Jag har foto på att det stod 2020 från början. beställde själv i mitten Maj men får inget denna gång.
Webhallen....

Permalänk
Medlem

Elgiganten kommer ha utlottning denna vecka igen. Har lagt upp Story på sin Instagram Elgiganten Gaming

Permalänk

Beställde en Ps5 disc version 21 november och det har fortfarande inte kommit

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande att min NetOnNet order ska slå över till Skickad, är fortfarande enbart Mottagen. Kom igen, skicka nu!

Permalänk

Elgiganten bekräftar på sin instagram att dem släpper nya Ps5 i veckan

Permalänk

Hur deltar man i utlottning, använder inte instagram?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

För de som är intresserade så talade jag med personalen på min lokala Webhallen igår (var där för att hämta ut en annan order) och hen var extremt förvånad och skeptisk till uttalandet om att januarileveransen skulle täcka fram till juni/juli.

I runda slängar så hade Webhallen fått in 800 enheter i januari, vilket gjorde att kön gått från typ 7000 till 6200. Butiken i fråga hade fått in 40 stycken och alla de hade redan gått ut redan, så var ingen chans att jag skulle få någonting. Däremot så låg jag bra till i kön för nästa leverans, men när den kommer och hur stor den blir är det i nuläget ingen som vet någonting om.

Om man räknar med att de (mot förmodan?) lyckas få in lika många leveranser varje månad (och att inga försvinner eller tillkommer) så bör de alltså vara ikapp med kön om nästan 8 månader, dvs typ i september. Det påstås ju att bristen ska hålla i sig till sommaren iaf, så efter det kanske det släpper, men inte direkt upplyftande nyheter kanske.

Oavsett vilket: min beställning lades 2020-04-23 och är alltså INTE med i januarileveransen men "ligger bra till" för februari. Samtliga som beställt efter mig kan troligtvis förvänta sig februari eller senare (om det inte mot förmodan finns ytterligare PS5or som inte skickats som de i butiken inte känner till).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sivvucci:

Webhallen....

Exakt så.

Permalänk
Skrivet av babboska:

Ni som fått era ps5, upplever ni att den har mycket coil whine? Har läst att många ps5 har skapligt med coil whine och funderar därför på att avvakta med jakten tills sony har löst det problemet.

Jag har coil whine dock är det inte något jag stör mig på man hör det bara om det är knäpptyst i rummet vilket det sällan är.

har även upptäckt att på ps4 spel som rdr2 och last of us 2 så hör man inget coil whine, när jag kör Demon's souls och Spider-man miles morales i performance mode (60 fps) då kommer coil whine fram. stänger jag av performance mode och kör 4k med 30fps så försvinner coil whinet.

och är säker på att det inte är fläkten utan att det är coil whine då ljudet finns när jag spelar men samma millisekund jag hoppar över till start menyn så försvinner ljudet.

Edit: vissa konsoller har även en fläkt som ska låta en hel del, tydligen använder sony sig utav två olika fläktar en med fler blad på och en med färre. och den med färre blad ska låta mer. Jag har som tur är fått den tysta fläkten

så har man dubbel otur får man både coil whine och den sämre fläkten det hela är lite som rysk roulette

Permalänk

Elgiganten

Elgiganten får in nya ps5 leveranser i veckan

Permalänk
Medlem

Elgiganten utlottning typ 32.000 pers och alla scalpers med 8 konto.
Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Hur deltar man i utlottning, använder inte instagram?

Det brukar finnas en länk man får gå till och fylla i info för att sedan vara med i utlottningen

Permalänk

Mitt distill.io gör min dator nästintill oanvändbar. Hur har ni fått det funka? Med det igång går mitt chrome upp i 80% cpu usage. Jag har ingen värstingdator men har fortfarande i5-8600k och 16gb ram osv så det ska ju fungera