PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av -AgamemnoN-:

Fick hem min ps5 igår som jag lyckades köpa från power häromdagen. Två saker som slog mig: satan va stor den känns och den är ju ljusgrå, inte vit? 😄

Nu ska jag bara lista ut hur jag kan ta mig ur alla planer jag och frugan har i helgen.

Säg att du måste jobba. Ta in på hotell... spela på rummet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

"Hej, Din beställning ------ kan tyvärr inte levereras på utsatt tid. Leveransdatum har flyttats från 05.02.2021 till 06.02.2021. Vi beklagar förseningen! Mvh Elgiganten"

Fick detta smset precis

Permalänk
Medlem

Bara ett förtydligande angående min Webhallen-beställning från 2020-04-23 av PS5 SE som jag hämtade ut i butik igår: jag talade med personalen och det rör sig om exemplar som folk beställt men inte hämtat ut. Detta sköts lokalt i butiken, baserat på vilka som är i kö där, så det är inte säkert att Webhallen generellt kommit hela vägen till 2020-04-23 (även om de bör vara i närheten).

Bara så ingen luras att tro att de är närmare än de kanske är pga det jag skrev igår

Permalänk

Borde inte butikerna vilja undvika och sälja Playstation 5 DE? menar dom förlorar ju på att sälja dom då monopolet på spel går till Sony? Därför det verkar gå fruktansvärt segt med dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fermiparadox:

"Hej, Din beställning ------ kan tyvärr inte levereras på utsatt tid. Leveransdatum har flyttats från 05.02.2021 till 06.02.2021. Vi beklagar förseningen! Mvh Elgiganten"

Fick detta smset precis

Samma sms till mig. Levererar ens Bring paket till utlämningsställen på lördagar

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem

Fan.
Kommer man ens få ett ps5 2021? Min ps4 känns så B nu 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkle:

Fan.
Kommer man ens få ett ps5 2021? Min ps4 känns så B nu 😢

Mitt största problem med (min) PS4a är att den låter mycket, samt att de släppte pro-versionen som alla optimerar för istället. Så på vanliga PS4an får man sitta i fläktljudet och uppleva en sämre version av spelen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Mitt största problem med (min) PS4a är att den låter mycket, samt att de släppte pro-versionen som alla optimerar för istället. Så på vanliga PS4an får man sitta i fläktljudet och uppleva en sämre version av spelen...

Jag sålde min vanliga PS4 (som var tyst, och är fortfarande. Sålde till en vän) och köpte en PS4 PRO på release datumet. Har varit så sjukt besviken då min PS4 PRO låter som en jetmotor. Inget kul att spela utan hörlurar. Har tvättat av fläkten flera gånger, det enda som fungerar är att köra utan lock på konsolen, dock så börjar även jetmotorn där men, men man kan spela ca 5-10 min innan det börja låta!

Permalänk
Skrivet av Johber:

Samma sms till mig. Levererar ens Bring paket till utlämningsställen på lördagar

Dom hemlevererar på lördagar tydligen, så jag tror faktiskt att dom tar paket till utlämningsställen också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkle:

Fan.
Kommer man ens få ett ps5 2021? Min ps4 känns så B nu 😢

Nu ska vi nog lugna ner oss lite här. 2021 lär du nog kunna få tag i ett PS5, året har just börjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johber:

Samma sms till mig. Levererar ens Bring paket till utlämningsställen på lördagar

Jag fick sms och hämtade min bring-levererade ps5:a från elgiganten på en lördag (i december), så det gör dom.

Permalänk

Fick hem min PS5 från Power igår också. Overklig känsla. För er som tvivlar - konsolen är precis så bra att man önskar att den ska vara, så håll ut!! Jag lider med er, vet hur det känns. Nu ska man bara leta upp en ny TV...

Permalänk

SMS från ELgiganten: Din beställning kan tyvärr inte levereas på utsatt tid, leveransdatum har flyttats från 5/2 till 6/2.
(Valde express leverans till ombud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Fick hem min PS5 från Power igår också. Overklig känsla. För er som tvivlar - konsolen är precis så bra att man önskar att den ska vara, så håll ut!! Jag lider med er, vet hur det känns. Nu ska man bara leta upp en ny TV...

Haha tack, nu känns det mycket bättre att man inte fått tag på ett PS5! 😋 Verkar som att det är ett ovanligt år på TV-marknaden då många priser på föregående års modell tycks ha stigit (enligt Prisjakt) istället för tvärtom. Hoppas du hittar en!

Permalänk
Medlem

Nu alla ÅT körde klart februari bara väntar några veckor nya ps5or 😥

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Fick hem min PS5 från Power igår också. Overklig känsla. För er som tvivlar - konsolen är precis så bra att man önskar att den ska vara, så håll ut!! Jag lider med er, vet hur det känns. Nu ska man bara leta upp en ny TV...

Det är viktigt, efterom det skulle vara lite bättre än PS4 PRO =D! från 30 fps till 60 i några gamla spel!

Hoppas PS5 pro kommer at spella i native 4k med högre än 60 fps XD!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Jag fix sms och hämtade min bring-levererade ps5:a från elgiganten på en lördag (i december), så det gör dom.

Ok får hoppas den dyker upp.

Visa signatur

CPU: 5600X Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Minnen: Corsair Vengeance LPX 32 GB (2x16 GB) DDR4 3 600 MHz GPU: Asus 3080 EKWB M2: WD Black SN850X 1TB Samsung 960 Evo 1TB Nätagg: EVGA SuperNOVA 750W G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Fick hem min PS5 från Power igår också. Overklig känsla. För er som tvivlar - konsolen är precis så bra att man önskar att den ska vara, så håll ut!! Jag lider med er, vet hur det känns. Nu ska man bara leta upp en ny TV...

Sony xh9096 75" är på rea på webhallen, dock inte lika nersatt som den var på Black Week

EDIT: Fanns billigare på MediaMarkt
och 85 är också på rea

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Sony xh9096 75" är på rea på webhallen, dock inte lika nersatt som den var på Black Week

EDIT: Fanns billigare på MediaMarkt
och 85 är också på rea

Men klarar den 4K och 120Hz samtidigt, eller bara det ena ELLER andra alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Men klarar den 4K och 120Hz samtidigt, eller bara det ena ELLER andra alternativet?

Det finns inga spel som kör 4k och 120hz samtidigt även på dator det är nästan omöjligt annars om du har 25,000 kronor för att köpa 3090 då kan det gå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Men klarar den 4K och 120Hz samtidigt, eller bara det ena ELLER andra alternativet?

Har 65" varianten av den modellen och den ska enligt spec klara av att köra både 4K och 120Hz samtidigt - dock är där ett antal kunder som har upplevt problem vid just 120Hz med sin PS5.

Finns antal Reddit trådar på /r/Bravia som diskuterar just dessa frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkusX:

Har 65" varianten av den modellen och den ska enligt spec klara av att köra både 4K och 120Hz samtidigt - dock är där ett antal kunder som har upplevt problem vid just 120Hz med sin PS5.

Finns antal Reddit trådar på /r/Bravia som diskuterar just dessa frågor

Har den hdmi 2.1 borde det vara lungt på tv fronten iallafall.

Permalänk
Medlem

Jag inhandlade mig "Sony KD65XH9005 UHD-TV" under black friday på HiFi Klubben för 11.990:-. Riktigt nice TV, längtar på att testa den på en PS5a

Permalänk
Medlem

Mediamarkt fick precis iväg min brorsas PS5 som beställdes 2020-09-30!
Sjukt att den skickas iväg samma vecka som jag fick hem min beställning från komplett. Bokad över 5 månader tidigare

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Mediamarkt fick precis iväg min brorsas PS5 som beställdes 2020-09-30!
Sjukt att den skickas iväg samma vecka som jag fick hem min beställning från komplett. Bokad över 5 månader tidigare

Kul!! Bra att veta att MM börjar närma sig min leverans kanske då, hoppas de fortsätter rulla in

Permalänk
Skrivet av MarkusX:

Har 65" varianten av den modellen och den ska enligt spec klara av att köra både 4K och 120Hz samtidigt - dock är där ett antal kunder som har upplevt problem vid just 120Hz med sin PS5.

Finns antal Reddit trådar på /r/Bravia som diskuterar just dessa frågor

Jag har en philips 75" tv i vardagsrummet som stödjer 4k 120hz men samtidigt har den inga videoingångar som stödjer det. Förstår inte hur dom har tänkt riktigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Mediamarkt fick precis iväg min brorsas PS5 som beställdes 2020-09-30!
Sjukt att den skickas iväg samma vecka som jag fick hem min beställning från komplett. Bokad över 5 månader tidigare

Spännande att inte ett skit händer med min DE beställning från 28/9. Skiter MediaMarkt i kön? Någon som har någon form av insikt. Fan va tröttsamt. Var det en SE han hade bokat?

Kul för din brorsa såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av zsergz:

Det finns inga spel som kör 4k och 120hz samtidigt även på dator det är nästan omöjligt annars om du har 25,000 kronor för att köpa 3090 då kan det gå!

Jag vet men var så mycket tjafs för några månader sedan om just det där, TV-apparater från bland annat Sony själva som skulle vara så bra för spel, men de hade inte HDMI som klarade av att köra både och. Var därför min ordinarie fråga fick en ";)" på slutet.

Personligen kommer jag kolla på TV under 2021, kanske till black friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av RustyRyan:

Borde inte butikerna vilja undvika och sälja Playstation 5 DE? menar dom förlorar ju på att sälja dom då monopolet på spel går till Sony? Därför det verkar gå fruktansvärt segt med dom?

På vilket sätt förlorar dom på det? Butiken går ju inte back direkt på sälja konsolen. Vet inte vad marginalen är på spel så det är ju svårt att säga om det är någon större inkomst för dom ändå.
Håller dock med om att det tar en evig tid med DE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Mediamarkt fick precis iväg min brorsas PS5 som beställdes 2020-09-30!
Sjukt att den skickas iväg samma vecka som jag fick hem min beställning från komplett. Bokad över 5 månader tidigare

Beställde 08/10-20 så inte så långt ifrån kanske! Håller tummarna