Vilken webläsare använder ni?

Permalänk

Vilken webläsare använder ni?

Undrar bara vad folk använder för webbläsare.

2021-02-08 Kl.19:00 (Firefox 46%) (GChrome 33%) (Edge 13%) (IE 4%) (Brave 4%)

Uppdatering för vad som var populärast.
Permalänk
Medlem

Firefox

Permalänk
Avstängd

Huvudsakligen Vivaldi men använder typ alla för olika syften. Edge för video, Chrome för vissa saker, FF för andra.

Permalänk
Medlem

Hoppade tillbaka till Firefox efter ett tag med Chrome. Hade någon konstig bugg som aldrig ville fixa sig (eller så var det en del av webbläsaren bara).

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

använder 2
Brave och FF

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Primär webbläsare Firefox och Chrome som sekundär.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Primär webbläsare Firefox och Chrome som sekundär.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Firefox.. Men tycker loggan är lite förstörd. Den från 2005 är klart min favorit...
https://1000logos.net/wp-content/uploads/2018/04/history-Mozi...

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Moderator
Moderator
Permalänk
Snusfri

Firefox som daily driver och Pale Moon för några add-ons som inte finns till Firefox.
Skräpet Chrome tar jag inte ens i med en 200 km lång tång.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Firefox som huvud och Edge som sekundär.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Använde Firefox länge tills skräpet tom började lagga på min speldator för många år sedan.
Är nu för lat att byta från Chrome, allt finns i Chrome, adresser lösenord etc..
Chrome på Android suger pungsvett tidvis, varje gång har jag försökt byta webbläsare men aldrig lyckats.

Permalänk
Medlem

Desktop, privat: Firefox
Jobb (laptop och desktop): Både Firefox och Chrome
Telefon: Mestadels Chrome och ibland Firefox.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Firefox med blockerare o spoofers i första hand. Sedan Tor och där de inte funkar ren Edge utan tillägg, men som rensas på allt när den stängs. BleachBit lite då o då för att rensa rent och tömmer Temp-mappen också lite då o då.
Bytte ut Palemoon mot Tor härom månaden.

På Androiden som används som kamera och till wifi-surfning Duckduckgo, Firefox Focus o Tor.

Permalänk
Medlem

På telefonen kör jag Brave och Firefox Focus.

På datorn Brave och ibland Firefox och Chrome när saker inte fungerar eller dylikt.

Blockerar alltid tredjeparts cookies, skickar do not track, förhindrar fingerprinting. Sen kör jag även uBLock Oirgin med alla standard filter, cookie auto delete, user agent spoofer (Brave är ju hyfsat unik, bättre att det ser ut som att man kör Chrome).

Använder Startpage eller DuckDuckGo som sökmotor.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Förutom att den käkar mer ram än en tjockis vid ett julbord, varför hatar så många på Chrome?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av drakelito:

Förutom att den käkar mer ram än en tjockis vid ett julbord, varför hatar så många på Chrome?

Jag tror folk är nervösa för hur mycket information Google har om dem helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Chrome som primär och Edge Chromium som sekundär.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag tror folk är nervösa för hur mycket information Google har om dem helt enkelt.

Jaha okej, ja det kan man ju förstå.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Digital fyndjägare

Körde Chrome på förra datorn men på den nya har det blivit Edge bara.
Måste säga att Edge funkat hur bra som helst...Vrooom... WoW

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Förutom att den käkar mer ram än en tjockis vid ett julbord, varför hatar så många på Chrome?

Jag tycker mer om hur Firefox hanterar flikar t.ex. och att Firefox mer funktioner inbyggt så som stöd för containers som är automatiskt aktiverade på vissa sidor, så som Facebook, Instagram

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag använde FF tidigare, men för x antal år sedan så hade dom en hel del problem så då bytte jag till Chrome och har blivit kvar där sedan dess.
Men läser lite intressanta saker nu som gör att jag funderar på om det är dags att testa FF igen kanske.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tarasus:

Jag använde FF tidigare, men för x antal år sedan så hade dom en hel del problem så då bytte jag till Chrome och har blivit kvar där sedan dess.
Men läser lite intressanta saker nu som gör att jag funderar på om det är dags att testa FF igen kanske.

Testa Vivaldi. Chromes motor så den funkar precis lika bra på alla sidor, men mycket mer funktioner och anpassningsbarhet.

Permalänk
Medlem

Chrome, egentligen enbart för BetterTwitchTV för memes och Pepes i twitch chatten och adblockers. Får krupp när jag använder Youtube på min mobil eller TV nuförtiden när man haft adblock för youtube i 5+ år.

Permalänk
Medlem

Vivaldi.

Permalänk
Medlem

Chrome på PC. Safari på iOS och Mac.

Visa signatur

MBP 16", Apple M3 Max, 48 GB RAM
13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

MyPal.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Privat: Firefox
Jobb: Firefox och Chrome

Jag tycker mer om hur Firefox hanterar flikar.

Visa signatur

PS5 | iPhone | Games of Thrones | Minecraft | The Lord of the Rings | 0Gravity