Permalänk

Routrar.

Halloj.

Nu är det så att min ungefär 1 år gamla router (dl-804) börjar ge vika. Ibland identifierar den inte vilket ip jag har utåt och då blir jag ju nerkopplad vilket inte är så bra
Så jag har börjat kolla lite på ny och har hittat en Dl-604 (http://www.databyran.nu/default.asp?katId=276&katUnderId=58&d...) är det nåt att ha?
anledningen till att jag väljer att köpa på databyrån är för att jag slipper frakten och sånt

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

låter mysko det där med din di-804 testa att uppdatera firmwaret, och ja d-link di-604 är en bra router, om du söker lite i forumet så kommer du hitta massor av trådar om den.

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Själv AVSKYR jag 604orna, har suttit hos en polare på lan med en sådan, och den är "busy" typ hela tiden och sånt, föredrar min egen router, en belkin, även om D-Linken är mkt lättare att använda.

Permalänk
Medlem

Fick låna en 604:a när min 804 pajade (rent fysikt). Avskyr 604:an, min 804:a var jättebra (tvungen att flasha firmware dock, sen rockade den).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
låter mysko det där med din di-804 testa att uppdatera firmwaret, och ja d-link di-604 är en bra router, om du söker lite i forumet så kommer du hitta massor av trådar om den.

Har provat flera gången men det blir bara sync error.
Men sen är det en annan lustig grej, alla portar jag öppnat och sånt, Varje natt så ställs det in automatiskt att dom itne ska vara öppna längre

Och att resetta routern funkar inte heller.

Permalänk
Entusiast

jag funderar på att åka ner å köpa dlink 604 idag.

Enligt recensioner på internet har den bara fått bra betyg. Skumt att era har varit defekta på något sett?

hm.. aja spela roll. den är billig

här är den jag läste. smygtittat lite på andra men inte orkat läsa fler än en
http://www.thetechzone.com/display.php?i=176&p=1

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

fast så som på bilden ser den inte ut, och vissa har haft problem med att routern isej inte fungerar, låser sej hela tiden och jobbar sej, medan andra inte har några problem alls (som jag)

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

baha har här framför mig en Dl-604 som vägrar hitta ipnumret för ADSL modemet =( *inte min hårdvara är på jobbet* ..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psytroll
baha har här framför mig en Dl-604 som vägrar hitta ipnumret för ADSL modemet =( *inte min hårdvara är på jobbet* ..

Telia ADSL?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Telia ADSL?

samma fel för mig.
har telia adsl.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
samma fel för mig.
har telia adsl.

99% av gångerna är felet att den som konfigurerat har valt PPPoE, alltså inloggning och fyllt i sina inloggningsuppgifter där istället för att välja dynamiskt ip samt att de inte väntar tillräckligt länge och då inte hinner få ip. Man kan få vänta ett par timmar för att få ip första gången, dock verkar 99% inte göra det :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
99% av gångerna är felet att den som konfigurerat har valt PPPoE, alltså inloggning och fyllt i sina inloggningsuppgifter där istället för att välja dynamiskt ip samt att de inte väntar tillräckligt länge och då inte hinner få ip. Man kan få vänta ett par timmar för att få ip första gången, dock verkar 99% inte göra det :).

Jao, men det har alltid funkat förut
och det är inställt på DHCP eller vad det heter