PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Webhallen kundservice:

På SE har vi en förväntad leverans till slutet av mars, DE ser ut som de ska komma i början av mars och i slutet.
Då det dock är tidigt än så är inget bekräftat!

Permalänk

Ni som tagit faktura via CDON, står era ordrar med status "behandlas"?

Permalänk
Skrivet av Pias2121:

Man kan inte vara lugnt med denna releasen.
Hahaha

Och så skrev kundtjänst till mig att jag kommer få min order nästa veckan så tror det är lugnt även om man inte fått nån kreditupplysning

Permalänk
Skrivet av ViktorRogestam:

Och så skrev kundtjänst till mig att jag kommer få min order nästa veckan så tror det är lugnt även om man inte fått nån kreditupplysning

Och din status är behandlas?

Permalänk
Skrivet av Dijonsenap:

Och din status är behandlas?

Aa

Permalänk
Skrivet av ViktorRogestam:

Gött mos! Samma för mig. Såg att jag handlat en del via Qliro i höst, fick en upplysning i oktober, så antagligen har man väl bra kreditvärdighet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Kan det va nåt med att för många bokade? När fick du bekräftelsemejl?

Nej, fick den 13:06 vilket var tidigare än andra här. Och när jag pratade med supporten igår om när den skulle komma kolla dem min order och sa att den ska komma nästa vecka.

Vad det gäller varför den nekades, så kunde tydligen inte mina uppgifter kopplas till mitt namn. Dem trodde jag utsattes för "bedrägeri". Vet inte vad det ska betyda, men aa, finns inte mycket att säga då de tydligen inte kan göra ett skit åt det.

Permalänk

Lyckades köpa en ps5 av en som hade ångrat sitt köp. Så träffade honom i webhallen och köpte det över disk för inköpspris. Betalade med eget kort så jag har kvitto och garanti.
Tar bort min order från (in)Komplett så någon annan får den lycka till allihopa..

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Nej, fick den 13:06 vilket var tidigare än andra här. Och när jag pratade med supporten igår om när den skulle komma kolla dem min order och sa att den ska komma nästa vecka.

Vad det gäller varför den nekades, så kunde tydligen inte mina uppgifter kopplas till mitt namn. Dem trodde jag utsattes för "bedrägeri". Vet inte vad det ska betyda, men aa, finns inte mycket att säga då de tydligen inte kan göra ett skit åt det.

Låter ju väldigt skumt, kreditupplysningen måste ju gjort långt efter du bokade, så vem fick köpa enheten du egentligen skulle ha?
Hmm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nu när Sony bekräftade att Kena inte släpps förrän i Augusti, så har jag inte speciellt bråttom att få tag på en ps5.

Oj också det spelet jag tyckt varit mest intressant! Då behöver man ju inte ha så bråttom! Spelar Valheim så länge på steam xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroom:

Låter ju väldigt skumt, kreditupplysningen måste ju gjort långt efter du bokade, så vem fick köpa enheten du egentligen skulle ha?
Hmm...

Exakt det jag menar! Vaknar upp till ett mail som säger att fakturan nekats. Sedan säger dem att dem är slut och att dem inte kan lägga upp en ny order för mig? Väldigt sus. Tror starkt på att någon i personalen tog den.

Permalänk
Medlem

Hur stor är chansen för släpp på kvällen?

Permalänk
Skrivet av eliOS96:

Hur stor är chansen för släpp på kvällen?

Ganska liten, känns som det mest är måndagar och torsdagar det är släpp

Permalänk

Vet inte hur många här som såg det men Power i Norge fick in 100+ PS5:or, tidigare idag.

Lite oklart vad det kan betyda såklart men det är ju nånting.

Permalänk

Nu har jag fått min SE från MM beställd 2020-10-15
Jag har följt denna tråd blivit som alla andra , förbannad över skalpers och dålig information från återförsäljare.
Förhoppningsvis går pluggen ur snart och ovanstående problem försvinner
Jag önskar alla lycka till med att få en PS5:a

Permalänk
Medlem

Vad säger ni här i forumet, tror ni det blir något/några släpp nästa vecka? Eller helt enkelt när är nästa släpp och var i så fall? Jag hade igång Distill men var tyvärr upptagen just när släppet kom på CDON.... suck..... Sedan nu fick jag notis om att jag hade använt upp mina 30 email notiser hehe.
Så jag får förlita mig här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mouldi145:

Till er som fick paket från MM, hur skickar dom konsolen? Ser man att det är ett PS5 eller ligger själva konsolen i en annan kartong?

För mig skicka dom den så här...😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Nu har jag fått min SE från MM beställd 2020-10-15
Jag har följt denna tråd blivit som alla andra , förbannad över skalpers och dålig information från återförsäljare.
Förhoppningsvis går pluggen ur snart och ovanstående problem försvinner
Jag önskar alla lycka till med att få en PS5:a

Tjena! Beställde du hemleverans då? Beställde nämligen den 10/10 och har inte fått ett Mail om min PS5a. Jag beställde till butik och har inte hört något om den, vet någon om det är någon skillnad om man beställer till butik eller hemleverans? Har du fått den eller är det bara ett Mail?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SFC1977:

HAHA. CDON annullera min order på grund av att min faktura nekades.
< ... >
Känns så sjukt. Orkar inte.

HAHA jag kan toppa den! Annullerade min egen order på Inet pga att jag bokade FEL VERSION och deras kundtjänst vägrade ändra...

Om jag bara hade bokat rätt maskin HADE JAG FÅTT MIN LEVERERAD REDAN. Jag blir så jävla förbannad, hur fan kunde jag fucka upp det, fattar inte. Jag vet ju att jag ville ha Digital-versionen, hur svårt kan det vara? *suck*

Ibland undrar jag om jag inte håller på att bli helt jävla senildement alltså. Är ju inte direkt första gången som jag gör helt obegripliga knasgrejer. Helsjukt. Blir skit-trött bara. *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

HAHA jag kan toppa den! Annullerade min egen order på Inet pga att jag bokade FEL VERSION och deras kundtjänst vägrade ändra...

Om jag bara hade bokat rätt maskin HADE JAG FÅTT MIN LEVERERAD REDAN. Jag blir så jävla förbannad, hur fan kunde jag fucka upp det, fattar inte. Jag vet ju att jag ville ha Digital-versionen, hur svårt kan det vara? *suck*

Ibland undrar jag om jag inte håller på att bli helt jävla senildement alltså. Är ju inte direkt första gången som jag gör helt obegripliga knasgrejer. Helsjukt. Blir skit-trött bara. *suck*

I know that feel bro... 😭

Permalänk
Medlem

Verkar det fortfarande vara mitten på juni för SE på Webhallen, eller har de kommit längre?

Permalänk

MM skickade min PS5 i en väldigt diskret kartong med endast leveransetiketten på
Hämtade ut den i går

Permalänk
Skrivet av JohnE321:

Tjena! Beställde du hemleverans då? Beställde nämligen den 10/10 och har inte fått ett Mail om min PS5a. Jag beställde till butik och har inte hört något om den, vet någon om det är någon skillnad om man beställer till butik eller hemleverans? Har du fått den eller är det bara ett Mail?

Beställde till utlämningsställe, hämtade ut den i går
Du borde få meddelande om din mycket snart kan jag tycka

Permalänk

Tjena allihopa. Jag och ett par vänner ska köpa ps5 till en vän, och jag undrar vart man kan lägga en order (med tanke på 3080 korten), troligtvis kan man lägga order var som? Vem är snabbast av återförsäljarna? Vart är de minst kö osv.

Tack i förhand!

Permalänk
Skrivet av Julia2018:

Tjena allihopa. Jag och ett par vänner ska köpa ps5 till en vän, och jag undrar vart man kan lägga en order (med tanke på 3080 korten), troligtvis kan man lägga order var som? Vem är snabbast av återförsäljarna? Vart är de minst kö osv.

Tack i förhand!

Elgiganten brukar lotta ut möjligheten att få köpa. Annars sker släpp på netonnet, cdon, power.se osv. Men, de går åt på ett par minuter så man får vara på hugget och köpa direkt. Ett tips är tillägget Distill som kan kolla lagersaldo, se tidigare i tråden. Förbokning finns typ inte någonstans, förutom cyberphoto.se där kön lär vara lååång. Håll koll på sidorna ovan är mitt tips. Lyckades själv hugga en på cdon i torsdags. Det gäller att hugga som en kobra 😁

Permalänk

Har man brådis är det nog bara att pynta 8000 på blocket, tyvärr

Permalänk

Har CDON haft enstaka lagersläpp tidigare? Hur lång har leveranstiden varit för er i så fall?
Det stod ju att den fanns i lager, men knappen var "boka".
Det känns mer som att de tagit upp förbokningar på enheter som kommer komma in.

Permalänk
Skrivet av Whistler84:

Har CDON haft enstaka lagersläpp tidigare? Hur lång har leveranstiden varit för er i så fall?
Det stod ju att den fanns i lager, men knappen var "boka".
Det känns mer som att de tagit upp förbokningar på enheter som kommer komma in.

Dom kommer nästa vecka

Permalänk

Hur är statusen för er som beställde från Amazon den 20/11, har ni börjat få era PS5or?
Jag har fått ett meddelande att jag skulle uppdatera betalningsmetod(kortbetalning) men efter det har det inte hänt nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Hur är statusen för er som beställde från Amazon den 20/11, har ni börjat få era PS5or?
Jag har fått ett meddelande att jag skulle uppdatera betalningsmetod(kortbetalning) men efter det har det inte hänt nåt.

Fick min förra veckan. Se några sidor bak.