Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tur jag inte kollade länken på jobbdatorn, hela sidan täcks av sexleksaker av olika slag.

Händer samma sak om du går in på alla deals via framsidan på cdon🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

Händer samma sak om du går in på alla deals via framsidan på cdon🙄

Jag gick in via jobbet. Tur man jobbar hemifrån...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Suck, även jag märkte samma som ovan. Kanske lite som väntat av CDON's numer fullständigt röriga sida ändå

Denna länk använde jag under Black Week, är endast produkter sålda av CDON själva, sorterat på prissänkning. Så slipper man få med.. tveksamma marketplace-säljare.
https://cdon.se/merchant/cdon/?orderBy=HighestDiscount&taxono...

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

haha sitter på jobbet också, tur att man har eget kontor

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Så, fick hem dem idag och har hunnit sitta ca 45 minuter med lite olika låtar på Spotify med telefonen (iPhone SE 2020).

Nu är de inte särskilt inlyssnade, men första intryck iallafall.

Sett till responsåtergivningen lurarna har är de förvånansvärt neutrala. Tycker basen blir korrekt återgiven i de flesta genrer, men där det händer mycket kan den bli aningens grötig (My Autumn, Heaven Shall Burn, In Flames). Även när mycket börjar hända i vissa låtar tycker jag det finns en tendens att manliga röster försvinner, men i övrigt återges vocals på ett bra sätt (Michael Buble, Andrea Bocelli, Celtic Woman). Vissa genrer kan bli särskilt skarpa, tyckte det ringde till ett antal gånger när jag lyssnade på låtar med mycket percussion (Toto), men det är inte så konstigt med tanken på uppgången i frekvenskurvan lurarna har mellan 6-18k, och det går lätt att åtgärda med en eq.

Lurarna sitter även bekvämt på huvudet och klämmer inte åt särskilt mycket runt öronen som mina M50x gör, vilket gör att jag antagligen kommer ha möjligheten att sitta längre med dessa.

Tycker även att de har liknande ljudkaraktär som mina M50X, men inte riktigt lika neutrala, vilket inte är så konstigt heller då de inte har samma användningsområde. Men utmärkta lyssningslurar tycker jag, definitivt värda priset, kommer behålla.

Vissa recensioner har anmärkt på att dessa är omöjliga att använda utomhus/i miljöer där det är mycket folk så som kollektivtrafiken eller på stan. Detta är inget problem för min del då jag enbart kommer använda dem som jobbhörlurar hemma i kontoret vid datorn eller i soffan. Utomhus är mina go to Shure Se425 med BT-2 för trådlös användning.

Tack, kul att höra din upplevelse! Jag fick dem igår, och har lyssnat någon timma. De har väldigt rent, öppet och "distinkt" ljud. Man hör mycket detaljer. Jag upplever dock att jag saknar lite kropp, eller "must" i ljudet mot vad jag är van vid. Det kan ju vara en vanesak. Jag har inte helt bestämt mig om jag ska behålla dem eller inte ännu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Tur jag inte kollade länken på jobbdatorn, hela sidan täcks av sexleksaker av olika slag.

Måste bero på cookies och alla dina tidigare sökningar😀
Jag fick airpods och ssd-diskar som info😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Måste bero på cookies och alla dina tidigare sökningar😀
Jag fick airpods och ssd-diskar som info😂

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Tur jag inte kollade länken på jobbdatorn, hela sidan täcks av sexleksaker av olika slag.

Ha Ha!

Jag sitter i öppet kontorslandskap och följde länken i mailet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boriz:

Ha Ha!

Jag sitter i öppet kontorslandskap och följde länken i mailet

Vad fick du upp för resultat då

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Måste bero på cookies och alla dina tidigare sökningar😀
Jag fick airpods och ssd-diskar som info😂

Skrivet av Proxann:

Samma här

Prova att filtrera efter högsta rabatt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad fick du upp för resultat då

17 364 produkter i kategorin sexleksaker...

Permalänk
Medlem

Tur då att cdon i sig inte är nån renodlad sexsida, utan som just amazon. En marknadsplats för flera olika säljare.
Är ju lite som när amazon lanserades för några månader sen och folk fick översättningar med könsord, n-ordet och andra obskyra otrevligheter. Var nog en del som satt på jobbet då också och kollade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Tack, kul att höra din upplevelse! Jag fick dem igår, och har lyssnat någon timma. De har väldigt rent, öppet och "distinkt" ljud. Man hör mycket detaljer. Jag upplever dock att jag saknar lite kropp, eller "must" i ljudet mot vad jag är van vid. Det kan ju vara en vanesak. Jag har inte helt bestämt mig om jag ska behålla dem eller inte ännu.

Har du testat att dra upp volymen på max på hörlurarnas reglage och sedan ljustera huvudvolymen via telefonen/datorn? Jag tyckte också att ljudet var aningens tunt först, men blev mycket bättre när jag gjorde detta, kan dock ha varit ren placebo för min del också såklart.

Permalänk

Såg också cdons rea, men hur mycket produkter somhelst i varje kategori, och produkter som inte är nersatta, synd för det var mer lättöverskådligt för ett par år sedan, nu hittar man ju inga "fynd" då man inte orkar gå igenom hur mycket somhelst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Måste bero på cookies och alla dina tidigare sökningar😀
Jag fick airpods och ssd-diskar som info😂

De måste ha fixat felet nu då det ser ut som en vanlig rea, innan var det bara en vägg med okategoriserade sexleksaker.

Undersidan https://cdon.se/kalaset/sexleksaker/ är ingenting mot för allt som syntes tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Har du testat att dra upp volymen på max på hörlurarnas reglage och sedan ljustera huvudvolymen via telefonen/datorn? Jag tyckte också att ljudet var aningens tunt först, men blev mycket bättre när jag gjorde detta, kan dock ha varit ren placebo för min del också såklart.

Provade nu, det är möjligt att det blir lite skillnad. Jag har nog dock kommit fram till att jag skickar tillbaka dem. Lyssnade lite på In Flames, och då blev jag rätt övertygad om att ljudbilden inte passar mig. Kommer nog inte välja att använda dem framför mina andra lurar så ofta om jag behåller dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LulleK:

Provade nu, det är möjligt att det blir lite skillnad. Jag har nog dock kommit fram till att jag skickar tillbaka dem. Lyssnade lite på In Flames, och då blev jag rätt övertygad om att ljudbilden inte passar mig. Kommer nog inte välja att använda dem framför mina andra lurar så ofta om jag behåller dem.

Ja, In Flames är ett typexempel på musik som inte fungerar med dessa, haha. De har så toppigt mixade låtar, så det blir alldeles för skarpt. Hoppas du hittar ett par andra lurar som passar bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Prova att filtrera efter högsta rabatt...

Den visar bara massa mobilskal då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Ja, In Flames är ett typexempel på musik som inte fungerar med dessa, haha. De har så toppigt mixade låtar, så det blir alldeles för skarpt. Hoppas du hittar ett par andra lurar som passar bättre!

Jaa, jag köpte nyligen ett par Sennheiser CX400 BT, de funkar bra att lyssna med. Tänkte att jag kunde ha dem när jag är på språng, och Audio Technica-lurarna när jag lyssnar hemma, men jag ser ingen anledning till att använda AT-lurarna över Sennheiser för lyssning hemma heller. Hade varit grymt med ett par lurar man kan mixa med också, om man skulle vilja det, vilket också var en av tankarna med att köpa AT. Men jag får vänta och hitta något annat som passar mig bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Prova att filtrera efter högsta rabatt...

Jag provade det och cdon visar ju att de är helt efterblivna med filtrering och sortering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Jag provade det och cdon visar ju att de är helt efterblivna med filtrering och sortering

Orkar inte ens bemöda mig med deras sida längre, undviker CDON till varje pris (bokstavligt talat, köper inte ens om de har halva priset på 3090). Om något inte går galet vid själva ordern och leveransen så kommer det att göra det om du behöver hjälp från support eller med garanti. Baserat på personlig upplevelse vid ett flertal köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psicotec:

Orkar inte ens bemöda mig med deras sida längre, undviker CDON till varje pris (bokstavligt talat, köper inte ens om de har halva priset på 3090). Om något inte går galet vid själva ordern och leveransen så kommer det att göra det om du behöver hjälp från support eller med garanti. Baserat på personlig upplevelse vid ett flertal köp.

Håller med. Säg kanske för en 10 år sen eller nåt i den stilen så var det en sida man besökte ganska frekvent, och gjorde beställningar hos. Känns verkligen som dom gått all downhill sen dess.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

CDON fyller 22 år idag och kör rabatt på massor av varor i hela deras sortiment. Tänker inte göra en länk för varje så lägger in en till hela kalaset.

https://cdon.se/kalaset/

@Stefflo

Verkar vara sådan fejk rea om man kollar många av priserna.

Tex Nintendo Switch kostar 4999 innan sänkning och 3688 efter sänkning på - 26%.

Det är ju priset många säljer för utan rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Håller med. Säg kanske för en 10 år sen eller nåt i den stilen så var det en sida man besökte ganska frekvent, och gjorde beställningar hos. Känns verkligen som dom gått all downhill sen dess.

Yep, CDON och Kompletts försök att bli Svenska Amazon har ju misslyckats. Komplett behöll ju dock en hel del av interna försäljningen också så det har ändå fungerat rätt ok.
Nu har ju Amazon kommit till Sverige och deras priser går ju inte att konkurrera med. Iaf inte om man sitter i dessa trådar.

Köper mest från Inet / Webbis, Webhallen är ju ägt av Komplett så det är ju same same but different.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Håller med alla kommentarer angående cdon och deras oförmåga att upprätthålla grundläggande kundservice. Mot mitt eget bättre vetande la jag för ett några veckor sedan en ny beställning, den första på länge! Efter 2 veckor frågade jag dem var min beställning hade tagit vägen, för att få som svar att den varan minsann hade utgått/sålt slut. Sånt kan såklart hända men varför i hela fridens liljor är det mitt ansvar och se till att de skall uppdatera min beställning? Nä du, blir nog inte mer beställningar från dem i framtiden, hoppas innerligt att tex Amazon (som har ypperlig kundservice) kan kan hjälpa till att få bort dem för gott!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Yep, CDON och Kompletts försök att bli Svenska Amazon har ju misslyckats. Komplett behöll ju dock en hel del av interna försäljningen också så det har ändå fungerat rätt ok.
Nu har ju Amazon kommit till Sverige och deras priser går ju inte att konkurrera med. Iaf inte om man sitter i dessa trådar.

Köper mest från Inet / Webbis, Webhallen är ju ägt av Komplett så det är ju same same but different.

Spot on.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag tycker också det är på sätt och vis synd att vi indirekt gör reklam för CDON i vårt SC-forum då CDONs kundtjänst - som de flesta här beskrivit, är undermålig.

Man kan börja och undra om inte hela företaget sköts av endast en privatperson, lite skumt.

Amazon säljer massor med grejer som inte de själva säljer men ändå tar de ansvar för det om det är något som gått fel. Här däremot tar de (CDON) ibland inte ens ansvar för deras egna produkter som de säljer. Då kan man börja och undra om det är verkligen en butik vi ska promota här i forumet.

Kanske är det inte bara "Xstar" som man ska hålla sig ifrån utan snarare hela den dära plattformen / hemsidan.

Permalänk
Medlem

Nästan så att CDON förtjänar en egen tråd där vi kan skriva vad vi tycker om dem.
Tror många av oss har mindre trevliga upplevelser som skulle kunna vara intressanta att läsa om.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Nästan så att CDON förtjänar en egen tråd där vi kan skriva vad vi tycker om dem.
Tror många av oss har mindre trevliga upplevelser som skulle kunna vara intressanta att läsa om.

Varsågod https://www.sweclockers.com/forum/trad/940457-cdon-com-hemele...
nevermind, scratch that

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions

Läste du sista inlägget i tråden?

Citat:

Eftersom CDON tyvärr inte längre är aktiva i forumet låser jag denna tråd.

*Tråd låst*

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.