3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

30 december. Tack till den som länkade och tipsade här. Fått två TUF-kort och skäms inte, dessvärre såldes Gigabyte-kortet alltför billigt tänker jag nu i efterhand.

Okej samma här. Fick du leveransdatum direkt när du uppdaterat betalningsmetod?

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Okej samma här. Fick du leveransdatum direkt när du uppdaterat betalningsmetod?

Japp, jag var väldigt nervös först. Jag verifierade med BankID för att det skulle gå. Har du gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Okej samma här. Fick du leveransdatum direkt när du uppdaterat betalningsmetod?

Skrivet av TKD_1337:

Japp, jag var väldigt nervös först. Jag verifierade med BankID för att det skulle gå. Har du gjort det?

Jag beställde också den 30:e december och för mig står det fortfarande:

Har inte skickats än
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag beställde också den 30:e december och för mig står det fortfarande:

Har inte skickats än
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum.

Aha ok. Nu närmar sig min skickad. Dessa går för 18500-19000 kr, helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Aha ok. Nu närmar sig min skickad. Dessa går för 18500-19000 kr, helt sjukt.

Priset för min order är: 9 099,47 kr
Känns överkomligt för ett 3080 FTW3 ULTRA.

Du får hålla tummarna att du inte råkar ut för poststrul.

"Paket skadat, återvänder till amazon"
Har hänt några som köpt felprisade grejer. Mig har det hänt två gånger. Inget jag inte överlever men hade varit surt om det hände med 3080 kortet och det enda man får är pengarna tillbaka, haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Priset för min order är: 9 099,47 kr
Känns överkomligt för ett 3080 FTW3 ULTRA.

Samma. Jag hade behållit den om jag inte haft ett Zotac AMP Holo med femårsgaranti.

Inet har tagit in dessa:

https://www.inet.se/produkt/5323400/evga-hybrid-kit-for-evga-...
https://www.inet.se/produkt/5323399/evga-hybrid-kit-for-evga-...

Citat:

Du får hålla tummarna att du inte råkar ut för poststrul.

"Paket skadat, återvänder till amazon"
Har hänt några som köpt felprisade grejer. Mig har det hänt två gånger. Inget jag inte överlever men hade varit surt om det hände med 3080 kortet och det enda man får är pengarna tillbaka, haha..

Det hände mig nyligen. Jag misstänkte det var något märkligt!

Nej, de kommer inte kunna komma undan det. Jag gör ett täckningsköp då.

Pengar reserverade och leveransdatum angett. Jag tror det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Väntat på mitt "EVGA GeForce RTX 3080 XC3 SVART GAMING"
Sen oktober, man blir ju inte lite svartis när man ser era leveranser!

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har kvar sin beställning på Gigabyte 3080 hos Elgiganten? Verkar vara många som blivit av med sin order, men min är kvar än. Valde Ecster om det har någon betydelse..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Samma. Jag hade behållit den om jag inte haft ett Zotac AMP Holo med femårsgaranti.

Inet har tagit in dessa:

https://www.inet.se/produkt/5323400/evga-hybrid-kit-for-evga-...
https://www.inet.se/produkt/5323399/evga-hybrid-kit-for-evga-...

Det hände mig nyligen. Jag misstänkte det var något märkligt!

Nej, de kommer inte kunna komma undan det. Jag gör ett täckningsköp då.

Pengar reserverade och leveransdatum angett. Jag tror det är lugnt.

Nu fick jag betalningsrevideringen jag också!
Kommer troligtvis sälja kortet, eller kanske byta mot 3060TI + pengar. Behöver inte 3080 kraften men man får ju nästan ett 3060TI kort gratis nu tack vare Amazon och deras magiska decemberpris!

Fan vad kul, heja Amazon! Förstår inte hur alla kan klaga så mycket på amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Nu fick jag betalningsrevideringen jag också!
Kommer troligtvis sälja kortet, eller kanske byta mot 3060TI + pengar. Behöver inte 3080 kraften men man får ju nästan ett 3060TI kort gratis nu tack vare Amazon och deras magiska decemberpris!

Fan vad kul, heja Amazon! Förstår inte hur alla kan klaga så mycket på amazon.

Grattis! Om du inte behöver kortet är det bäst sälja den, högre vinst för dig och den gör större nytta hos köparen får man förmoda då.

Amazon äger! Bara det att de har kunnat leverera många PS5:or och 3080:s till bl.a. folk här på SweClockers i flera omgångar har varit en succé för mig och många andra (har inte fått tag på en PS5:a dock) men det är populärt att låtsas som om Amazon är värre än Inet, Elgiganten och så vidare. Jag gillar våra svenska företag med men i många områden har de inte ens något att konkurrera med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Nu fick jag betalningsrevideringen jag också!
Kommer troligtvis sälja kortet, eller kanske byta mot 3060TI + pengar. Behöver inte 3080 kraften men man får ju nästan ett 3060TI kort gratis nu tack vare Amazon och deras magiska decemberpris!

Fan vad kul, heja Amazon! Förstår inte hur alla kan klaga så mycket på amazon.

Beställde du också 30/12? Vet du vilken tid? Jag väntar ivrigt men har fortfarande inte fått leveransdatum

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact RGB | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING | ASUS ROG Strix B560-F GAMING | Intel Core i5-11600K | Noctua NH-D15S Chromax | Corsair RM850X 850W v2 | CableMod PRO ModMesh | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | Intel 660P Series 1TB M.2 NVMe | Samsung Odyssey G7 32" | Keychron Q5 custom mechanical keyboard | Logitech G502 Lightspeed | Logitech MX Master 3 | Logitech G733 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre610:

Beställde du också 30/12? Vet du vilken tid? Jag väntar ivrigt men har fortfarande inte fått leveransdatum

Jag beställde i alla fall kl. 20.23.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Någon mer än jag som har kvar sin beställning på Gigabyte 3080 hos Elgiganten? Verkar vara många som blivit av med sin order, men min är kvar än. Valde Ecster om det har någon betydelse..

Tror det är regel snarare än undantag att ordern ligger kvar på webbsidan. Det är samma för mig.

Permalänk
Moderator
Moderator

Fick mail förra veckan från netonnet ang. update på beställning av 3080 Strix med oklar lagerstatus och att de skulle återkomma inom 5 arbetsdagar.

Update idag: ~Vi vet inget nytt och återkommer igen inom 5 arbetsdagar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Fick mail förra veckan från netonnet ang. update på beställning av 3080 Strix med oklar lagerstatus och att de skulle återkomma inom 5 arbetsdagar.

Update idag: ~Vi vet inget nytt och återkommer igen inom 5 arbetsdagar.

återkom gärna nästa gång igen då jag sitter med samma beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Tror det är regel snarare än undantag att ordern ligger kvar på webbsidan. Det är samma för mig.

Ja jag vet inte. Har ingen lust att ringa Elgiganten heller ifall dom tar bort den Å andra sidan lär Ecster vilja ha sina pengar antar jag och jag kommer inte betala för något jag inte fått så antar att det per automatik kommer tas bort förr eller senare. Men enligt Ecsterappen är beloppet draget..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk

Jahopp där gick det från 30/4 -> Försenad inleverans -> Okänt Leveransdatum

Permalänk
Medlem

dom tillverkar nog ännu mindre 3080 nu för att få ut några som helst 3080ti.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Beställde 2020-12-02 Plockas idag!

Hade plats 11 förra veckan! Inet ASUS RTX STRIX 3080 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Secce:

Beställde 2020-12-02 Plockas idag!

Hade plats 11 förra veckan! Inet ASUS RTX STRIX 3080 OC.

Inet?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC - Inet

2020-12-03 beställd kl 12 på Inet för 10 490 kr.

2021-02-18 köplats 128

2021-03-04 köplats 125

2021-03-22 köplats 107

2021-04-08 köplats 57

2021-05-03 Plockas

*High five till Secce*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

dom tillverkar nog ännu mindre 3080 nu för att få ut några som helst 3080ti.

De borde nästan låta folket som väntar på sina 3080 får förtur att lägga till för ett Ti istället om så är fallet. Inte i mitt fall då jag inte väntat i ett halvår men alla stackare som fortfarande väntar..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Skrivet av Snigelsoppa:

ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC - Inet

2020-12-03 beställd kl 12 på Inet för 10 490 kr.

2021-02-18 köplats 128

2021-03-04 köplats 125

2021-03-22 köplats 107

2021-04-08 köplats 57

2021-05-03 Plockas

*High five till Secce*

jag fick mitt sms idag jag med och bokade 30:e november <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

De borde nästan låta folket som väntar på sina 3080 får förtur att lägga till för ett Ti istället om så är fallet. Inte i mitt fall då jag inte väntat i ett halvår men alla stackare som fortfarande väntar..

Varför ska de som bokade sent/bokade icke-OC (och vägrade boka annan modell av diverse anl.) få förtur?
Jag håller inte med. Sedan är det beklagligt med lång väntetid, men förtur kommer aldrig ske.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

De borde nästan låta folket som väntar på sina 3080 får förtur att lägga till för ett Ti istället om så är fallet. Inte i mitt fall då jag inte väntat i ett halvår men alla stackare som fortfarande väntar..

jag kan bara instämma! 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Grattis! Om du inte behöver kortet är det bäst sälja den, högre vinst för dig och den gör större nytta hos köparen får man förmoda då.

Bäst för alla är väl att inte ta ut det alls, eller returnera det så det återgår till butikens sortiment till nästa i kön?
(inte bäst för ens egen plånbok då...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Fick mail förra veckan från netonnet ang. update på beställning av 3080 Strix med oklar lagerstatus och att de skulle återkomma inom 5 arbetsdagar.

Update idag: ~Vi vet inget nytt och återkommer igen inom 5 arbetsdagar.

Jag sitter i samma båt och fick samma mail förra veckan och ett ännu ett i morse. Har inte så höga förväntningar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varför ska de som bokade sent/bokade icke-OC (och vägrade boka annan modell av diverse anl.) få förtur?
Jag håller inte med. Sedan är det beklagligt med lång väntetid, men förtur kommer aldrig ske.

Det var långt ifrån alla ÅF som tillät byte till annan modell.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Såg nu att CDON har 3080 i lager, jippi tänkte jag och nu kan man äntligen köpa ett nytt kort. Sedan såg jag priset på 35 000 kr lol. Sjukt drygt detta...

https://cdon.se/hemelektronik/pny-xlr8-geforce-rtx-3080-gamin...

Permalänk
Medlem

Det är nog inte scalpers som är det stora problemet. Korten i butik säljer slut på minuter men jag har då inte sett 100 tals kort säljas på blocket/tradera varje dag