3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Någon som vet status på grafikkort? Känns som det var mycket mer som kom in i lager förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Någon som vet status på grafikkort? Känns som det var mycket mer som kom in i lager förra veckan.

Alla är slut haha så vet inte riktigt vad det är för status du önskar kom ju ett gäng av lite olika modeller här under dagen idag om inte annat (som ju såklart också är slut nu).

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Alla är slut haha så vet inte riktigt vad det är för status du önskar kom ju ett gäng av lite olika modeller här under dagen idag om inte annat (som ju såklart också är slut nu).

Menade bara att det verkade finnas mer förra veckan och om någon hade någon uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Menade bara att det verkade finnas mer förra veckan och om någon hade någon uppdatering

Ingen på SweClockers sitter på information om när och om leveranser kommer in utan du får helt enkelt hålla utkik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ingen på SweClockers sitter på information om när och om leveranser kommer in utan du får helt enkelt hålla utkik.

Det förstår jag men kommer så mycket uppdateringar angående TSMC och deras produktion som jag inte hinner läsa om

Stort plus till alla som lägger ut kort i lager förresten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ingen på SweClockers sitter på information om när och om leveranser kommer in utan du får helt enkelt hålla utkik.

Hur många var det på Dustinhome. Gick in helt seriöst 4 minuter efter du länka 3060 evga men då var de redan slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Hur många var det på Dustinhome. Gick in helt seriöst 4 minuter efter du länka 3060 evga men då var de redan slut

Det var bara några stycken, typ 6-10. Priset var så bra att jag förstår att dom försvann direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Hur många var det på Dustinhome. Gick in helt seriöst 4 minuter efter du länka 3060 evga men då var de redan slut

oftast brukar man behöva köpa inom ett par sekunder tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det var bara några stycken, typ 6-10. Priset var så bra att jag förstår att dom försvann direkt.

Hade du turen att refresha sidan precis när de släpptes? 👌🏻😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

oftast brukar man behöva köpa inom ett par sekunder tyvärr :/

Ja, det är helt sjukt hur snabbt det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Hade du turen att refresha sidan precis när de släpptes? 👌🏻😄

Distill uppdaterar sidan var 30:e sekund och pingar till så fort något ändras. Rekommenderar alla som vill komma åt ett grafikkort att använda Distill.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Distill uppdaterar sidan var 30:e sekund och pingar till så fort något ändras. Rekommenderar alla som vill komma åt ett grafikkort att använda Distill.

Installerade distill, men den verkar ju plinga trots ingenting har ändrats på sidan. Vad gör jag för fel? Vill få tag i ett 3080 från elgiganten nämligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Installerade distill, men den verkar ju plinga trots ingenting har ändrats på sidan. Vad gör jag för fel? Vill få tag i ett 3080 från elgiganten nämligen!

samma problem. måste man lägga till varje kort för sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Installerade distill, men den verkar ju plinga trots ingenting har ändrats på sidan. Vad gör jag för fel? Vill få tag i ett 3080 från elgiganten nämligen!

Om du har hela sidan som kontroll så plingar den till så fort minsta lilla sak ändras. Du måste ställa in den på att endast kontrollera vissa händelser på sidan, som t.ex "Ej köpbar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

300mh/s ger 20k i månaden och ni undrar varför priset är högt, loool

Ger ett GTX 3070 20k i månaden från mining?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Ger ett GTX 3070 20k i månaden från mining?

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Ger ett GTX 3070 20k i månaden från mining?

5st 3070 ger 300MH

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Ger ett GTX 3070 20k i månaden från mining?

En RTX 3070 klarar cirka 60MH
Så du skulle behöva 5 stycken för 300MH

Visa signatur

Loading Swedish: ████████░░░░ 69%

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande från felgiganten idag om att min beställning på ett 3060 som hade beräknad leverans datum 14/5 har flyttas fram till 16/5.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

Finns ett demo ex inne på en 3060 för 5k här
https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-3060-G...

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem

Nu har mitt evga 3070 skickats från Dustin
Stod fram tills igår att det skall komma in i juli

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Nu har mitt evga 3070 skickats från Dustin
Stod fram tills igår att det skall komma in i juli

Beräknad till vårt lager 2021-05-03 ... står det fortfarande på mitt, inte skickat:)

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Nu har mitt evga 3070 skickats från Dustin
Stod fram tills igår att det skall komma in i juli

What? När beställde du? Fick mail från dom idag att dom inte vet när det kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

What? När beställde du? Fick mail från dom idag att dom inte vet när det kommer in.

22 apr. 2021 20:18 fick jag orderbekräftelsen. Den 24e fick jag ny bekräftelse med att det skulle komma tidigare och den 30e blev det försenat till juli..

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

22 apr. 2021 20:18 fick jag orderbekräftelsen. Den 24e fick jag ny bekräftelse med att det skulle komma tidigare och den 30e blev det försenat till juli..

Aj då, ligger 11 minuter efter dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

22 apr. 2021 20:18 fick jag orderbekräftelsen. Den 24e fick jag ny bekräftelse med att det skulle komma tidigare och den 30e blev det försenat till juli..

Min kom 2021-04-22 21:06. den 24/4 ändrades den till deras nuvarande icke ännu ändrade 3/5 i lager. Då kanske det kommer innan juli iaf

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChipZ:

Nu har mitt evga 3070 skickats från Dustin
Stod fram tills igår att det skall komma in i juli

Eftersom jag fick tag på ett 3070 via Webbis till tjejen så avbokade jag kortet. De sa att jag inte fick tilldelning och det var tur det. Jag vill ju ha ett 3080ti eller 3090.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Auris:

Eftersom jag fick tag på ett 3070 via Webbis till tjejen så avbokade jag kortet. De sa att jag inte fick tilldelning och det var tur det. Jag vill ju ha ett 3080ti eller 3090.

Tiden var 20.55 för min order.

Permalänk
Medlem

Polaren har fått sitt gamerock 3070 skickat nu från webhallen så ni som har beställt bör få ert snart då det verkade som det inte var så många beställningar på de kortet!

Permalänk
Medlem

Har lyckats med konststycket att beställa ett 3060 kort från felgiganten. De har ny flyttat fram leverans datum två gånger. Är ett eviga 3060. Brukar de vara struliga? Fullt medveten om att det är en bristvara.

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej