Problem med windows update

Permalänk
Medlem

Problem med windows update

Hejsan nu är det såhär att inte jag kan köra winupdate, jag följde denna guiden: http://www.sweclockers.com/html/artikel/art_030622_optw2k.php... ... och gjorde som det stog där. Men efter jag ändrade dom inställningarna så får jag upp "Nätverksinställningarna gör att du inte kan använda Windows Update till att hämta och installera uppdateringar på din dator.

Om du tror att du fick det här meddelandet av misstag kontaktar du din systemadministratör." När jag ska köra windows update. Innan så funkade det bra så det måste vara att jag har stängt av något som påverkar det. Men jag vet inte vilken det kan vara.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

sätt på allt du stängde av ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Hedersmedlem

Säger som ovanstående talare, du har stängt av någon tjänst som Windows Update är beroende av. Du får helt enkelt börja felsöka.

Permalänk
Medlem

Höjde säkerheten/sekretessen i IE explorer på ett nyinstallerat system och fick det problemet, att update, ville att någon med admin skulle uppdatera via winupdate.
Så har du höjt den, ställ ned den första ggn så att du får hem deras "update-program" sedan kan du höja igen.

Visa signatur

Mvh / Fred