Haha, va? Existerar inte effektivisering?
Hur medger effektivisering gränslös tillväxt i ett slutet system???
Tänk efter först innan du svarar...
Nu försöker jag inte starta något brand-war för nätverksprodukter men anledningen till att jag valde TP-Link ist för ex. Netgear var för att jag hade en Netgear-router innan och den behövdes startas om någon gång i veckan.
Urg, om jag tvingades starta om min router på veckobasis skulle jag ju få tuppjuck. Har haft Netgear för länge sedan nu som ballade ur efter någon månad eller två kanske - ofta när man satt och spelade World of Warcraft lustigt nog... lol Sedan, sommaren 2011, bytte jag till en Apple Time Capsule som var 100% stabil - hade uptime på uppemot ett par år åt gången typ.
Min nuvarande Amplifi Alien har haft uptime på flera månader hittils innan det kommit ut ny mjukvaruuppdatering och tvingat fram en omstart. Aldrig strulat under drift - även om den tillhörande appen inte är 100% på att detektera routern alla gånger, men det har nästan aldrig hänt att jag behövt använda den så det är rätt OK ändå.
Så det finns bra konsumentprodukter, även om de kostar en del. Den där skruttiga Netgear-routern jag hade var för övrigt anledningen till att jag upptäckte Sweclockers till att börja med. Sökte på nätet, och hittade en recension här... Det var tider det, jösses.