Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jävlar vilken snygg klocka! Vilken typ av armband ska du byta ut till?

Skrivet av Printscreen:

Jag är inte personen du frågar, men jag sätter 100 spänn på nån form av NATO

Hehe, missade era citat, nja. Spanade in Nato varianter och det är inte riktigt vad jag är ute efter. Möjligtvis någon form av läder eller metall i någon finare variant (inte stora block?).

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

ASUS RTX 3080 OC.

8,5 månaders väntan, men nu är nya datorn komplett. Datorn skulle ursprungligen byggts med AMD 5900X, men p.g.a. shortage även där blev det Intel 11900K.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Från jordgubbstråden kommer dagens intag:

Och en perosnvåg för att försöka få en översyn av alla extra kilon:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hittade dessa för 1000kr skadad kartong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Från jordgubbstråden kommer dagens intag:
https://i.imgur.com/EMbtn5W.jpg
Och en perosnvåg för att försöka få en översyn av alla extra kilon:
https://i.imgur.com/ovM09mg.jpg

Ser väldigt gott ut! Smart att ha jordgubbar i chipsskålen istället. Kommer visa sig på vågen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ser väldigt gott ut! Smart att ha jordgubbar i chipsskålen istället. Kommer visa sig på vågen

Ja jag hoppas det. Detta inlägg hör väl egentligen hemma i gå ner i vikt tråden, så försöker bara göra ett inlägg utan att spamma ner denna.
Men fick en insikt i veckan att jag verkligen behöver gå ner i vikt, och bland det svåraste att hitta substitut för är snacksen på kvällarna, och mellanmålen. Har faktiskt haft en öppnad påse ostbågar i skafferiet sedan i tisdags som inte har rörts sen dess. Kommit fram till att försöka ersätta det mesta med frukt, äpplen/bananer/apelsiner. Försökte med granola och lite fil, och några skivade bananer. Var ingen höjdare tyvärr. Kanske råka köpa nån av de sämre/godare märkena, men jag får väl försöka tvinga i mig. Annars tänker jag att jag ersätter det med en liten skål cornflakes, vet att dom inte är lika nyttiga som andra alternativ som müsli och liknande. Men det är åtminstone bättre än skräpet jag trycker i mig nu.
Havrekuddar? eller vad dom heter är också nåt som slagit mig, tycker om det.
När det kommer till dricka har jag beslutat mig för att jag får dricka upp den sista burken fanta i kylen, men därefter får endast läsk intas på helger och helst i mindre mängder. Har en sodastream hemma som ersätter drickan hemma redan, så det är bra. Även om vanligt vatten är bättre.
Har tillgång till gym på jobbet, har dock semester nu men det blir ett återtag när man kommer tillbaka.
Har sagt flera gånger tidigare att jag måste gå ner i vikt. 180cm och 98kg är inte optimalt, jag skulle vilja ligga runt 90kg. Men denna gång måste jag lyckas hålla emot sötsuget som kommer smygandes.
Min enda last som jag inte tror jag kommer bli av med är mitt kaffe beroende. Dricker runt 5-6 koppar om dagen, jag är osäker på om kaffe påverkar vikten? Men att ta bort det är inget jag direkt vill, utan jag hoppas jag kan behålla det och låta det övriga väga upp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ja jag hoppas det. Detta inlägg hör väl egentligen hemma i gå ner i vikt tråden, så försöker bara göra ett inlägg utan att spamma ner denna.
Men fick en insikt i veckan att jag verkligen behöver gå ner i vikt, och bland det svåraste att hitta substitut för är snacksen på kvällarna, och mellanmålen. Har faktiskt haft en öppnad påse ostbågar i skafferiet sedan i tisdags som inte har rörts sen dess. Kommit fram till att försöka ersätta det mesta med frukt, äpplen/bananer/apelsiner. Försökte med granola och lite fil, och några skivade bananer. Var ingen höjdare tyvärr. Kanske råka köpa nån av de sämre/godare märkena, men jag får väl försöka tvinga i mig. Annars tänker jag att jag ersätter det med en liten skål cornflakes, vet att dom inte är lika nyttiga som andra alternativ som müsli och liknande. Men det är åtminstone bättre än skräpet jag trycker i mig nu.
Havrekuddar? eller vad dom heter är också nåt som slagit mig, tycker om det.
När det kommer till dricka har jag beslutat mig för att jag får dricka upp den sista burken fanta i kylen, men därefter får endast läsk intas på helger och helst i mindre mängder. Har en sodastream hemma som ersätter drickan hemma redan, så det är bra. Även om vanligt vatten är bättre.
Har tillgång till gym på jobbet, har dock semester nu men det blir ett återtag när man kommer tillbaka.
Har sagt flera gånger tidigare att jag måste gå ner i vikt. 180cm och 98kg är inte optimalt, jag skulle vilja ligga runt 90kg. Men denna gång måste jag lyckas hålla emot sötsuget som kommer smygandes.
Min enda last som jag inte tror jag kommer bli av med är mitt kaffe beroende. Dricker runt 5-6 koppar om dagen, jag är osäker på om kaffe påverkar vikten? Men att ta bort det är inget jag direkt vill, utan jag hoppas jag kan behålla det och låta det övriga väga upp.

Jag har hamnat i sambofällan. När man var singel och bodde själv var jag i väldigt bra form. Nu äts det allt för mycket onyttigheter. Jag har alltid lyckats med att "köper jag inget äter jag inget" men det fungerar inte alls nu när sambon handlar mycket gott

Kan rekommendera propud chokld eller kvarg om man är sugen på något sött. Men låter på dig som att crunch och tuggmotstånd är viktigare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Ser väldigt gott ut! Smart att ha jordgubbar i chipsskålen istället. Kommer visa sig på vågen

Eller.... jordgubbschips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Eller.... jordgubbschips!

Ja, det finns tydligen
https://www.elle.se/mat-och-vin/jordgubbschips/4786967

15h tillagningstid är som hittat i sommarvärmen!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har hamnat i sambofällan. När man var singel och bodde själv var jag i väldigt bra form. Nu äts det allt för mycket onyttigheter. Jag har alltid lyckats med att "köper jag inget äter jag inget" men det fungerar inte alls nu när sambon handlar mycket gott

Jag har samma problem. Finns inget hemma så köper eller äter jag inget. Finns något så äter jag upp (allt).

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag har hamnat i sambofällan. När man var singel och bodde själv var jag i väldigt bra form. Nu äts det allt för mycket onyttigheter. Jag har alltid lyckats med att "köper jag inget äter jag inget" men det fungerar inte alls nu när sambon handlar mycket gott

Kan rekommendera propud chokld eller kvarg om man är sugen på något sött. Men låter på dig som att crunch och tuggmotstånd är viktigare.

Hehe, ja sambofällan har man hört många gånger.
Propud har jag bara hört talas om, ska ta och kika på det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Eller.... jordgubbschips!

BTW, har endast en skål av större modell som rymmer 2L jordgubbar. Så denna får det vara 🍚 🍓!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Efter 11 år fick gamla trotjänaren i5 2500k lämna in handduken.
Ny dator i signaturen. Kommer börja använda lite av kabelhanteringen
jag fick med nya datorn, men hade inte hunnit det när bilden var tagen.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Lite underhåll (lufta ur bromsarna) för min e-scooter och min e-bike.

Gamla till vänster (bokstavligen skit) och de nya till höger (ena monterat). Jag får montera de större handtagen när jag får mig ett nytt styre.

Den längre är den nya och gjorde en enorm skillnad.

Nya dämpare (köpte 2 pack bara för att) på 125mm och 150mm, klarar 2000lbs/inch (jag väger mellan 80-90kg).

Köpte ett dagspass bara för att testa lite Trails som Skistar har börjat byggt (allt är inte klart än), jag behövde inte göra det (kan inte förklara varför faktiskt), men gjorde det ändå. Efter 3,5 timme körande i 28 graders värme och hjälp dem som har krashat väldigt illa så är jag helt jäkla slut efter denna dag.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hehe, missade era citat, nja. Spanade in Nato varianter och det är inte riktigt vad jag är ute efter. Möjligtvis någon form av läder eller metall i någon finare variant (inte stora block?).

Nato och Zulu-band finns ju i läder också, även om de traditionellt är i nylon. Jag kör ofta ett brunt Zuludiver som jag tycker passar min Seiko
#17887950

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Nya lurar för resande, Sony XM4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evanswachtz:

Nya lurar för resande, Sony XM4

https://i.imgur.com/gFKnD2m.jpg

Hade du XM3 innan och har någon synpunkt på skillnader mellan dessa? Funderar själv på att göra hoppet från just XM3, möjligheten att ansluta mot två enheter är ganska lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade du XM3 innan och har någon synpunkt på skillnader mellan dessa? Funderar själv på att göra hoppet från just XM3, möjligheten att ansluta mot två enheter är ganska lockande.

Teknisktsätt så kan du ansluta XM3 till 2 enheter, jag kan koppla ljudenheten till datorn och samtalsenheten till telefonen, blir lite skrämmande när man spelar och de ringer så bryts ljudet haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hade du XM3 innan och har någon synpunkt på skillnader mellan dessa? Funderar själv på att göra hoppet från just XM3, möjligheten att ansluta mot två enheter är ganska lockande.

Kommer faktiskt från ett par PXC 550, så kan inte jämföra. Men de är grymma än så länge! Har inte testat att ansluta till två enheter dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Kommer faktiskt från ett par PXC 550, så kan inte jämföra. Men de är grymma än så länge! Har inte testat att ansluta till två enheter dock.

Hur är de mot PXC 550 då? Sitter på ett par såna jag med

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

PS5 Standard version + extra handkontroll.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Awsmkiid:

Teknisktsätt så kan du ansluta XM3 till 2 enheter, jag kan koppla ljudenheten till datorn och samtalsenheten till telefonen, blir lite skrämmande när man spelar och de ringer så bryts ljudet haha.

Det har jag faktiskt missat helt, ska provas.

Skrivet av Evanswachtz:

Kommer faktiskt från ett par PXC 550, så kan inte jämföra. Men de är grymma än så länge! Har inte testat att ansluta till två enheter dock.

Ah! Tack ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det har jag faktiskt missat helt, ska provas.

Ah! Tack ändå.

Gör det, jag visste inte heller att man kunde det men tydligen så är själva samtalsdelen en egen koppling och musik delen en egen.

Permalänk
Medlem

Blev en ny kylare till burken, be quiet! Dark Rock Pro 4. Ville ha tystare och kyligare dator.
Riktigt stor bjässe

Orginalkylaren (som följde med Ryzen 3600):

Fick precis rum i mitt Fractal Design Meshify C Mini:

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Det blev ett nytt armband till klockan samt ett smidigt verktyg för att kunna ta bort länkar, och inte minst ett packe kardborreband.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet blev en LG OLED48CX. Först hade jag den ståendes på skrivbordet (160x80), det funkade men kändes för nära.
Idag åkte den upp på väggen och det är helt perfekt!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Snusfri

Låg visst en ny t-shirt i brevlådan när man kom hem.

Sedan så åkte man iväg till ICA och hämtade ut en ny lekkamrat.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Står inte ut med Android och gjorde slut, så gick tillbaka till IOS för 3:e gången och det blev Iphone 11. Impulsköpte senare Airpods Pro och Homepod Mini. Har nu gjort det svårare att lämna IOS.

Samt nya keycaps till min Wooting One.

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Står inte ut med Android och gjorde slut, så gick tillbaka till IOS för 3:e gången och det blev Iphone 11. Impulsköpte senare Airpods Pro och Homepod Mini. Har nu gjort det svårare att lämna IOS.

https://i.imgur.com/aajxmti.jpg

Samt nya keycaps till min Wooting One.

https://i.imgur.com/3b5osY3.jpg

Vart fick du tag i dessa vackra hattar i nordisk ISO?

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Matjon:

Senaste inköpet blev en LG OLED48CX. Först hade jag den ståendes på skrivbordet (160x80), det funkade men kändes för nära.
Idag åkte den upp på väggen och det är helt perfekt!

https://forumbilder.com/images/2021/07/08/IMG_0784.jpg

Riktigt smäckert !

Kör du någon skalning i Windows UI eller är det 100% ?!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •