Det finns jumpers på moderkortet, men högsta valbara hastighet är just 25 MHz (då väljs en oscillator på 50 MHz, som halverad blir just 25). Jag överklockade min 20 MHz-modell genom att göra detta. Funkar bra.
För att ytterligare överklocka behöver du lämna kvar jumprarna som de sitter för 25 MHz, och sedan byta ut 50 MHz-oscillatorn som sitter på moderkortet. Jag provade sätta en 80 MHz (för 40 MHz klockfrekvens) och det gick, men datorn kraschar nästan omedelbart. Provade då en 66 MHz oscillator i stället (för 33 MHz), och det blev mer stabilt men den kraschar fortfarande ofta.
Kanske skulle det gå bättre för dig som har en 25 MHz processor (jag har som sagt bara 20). Något som jag velat prova är att beställa hem en 40 MHz 386SX QFP från Ebay för 50 kr, men det har inte blivit av. Borde funka men det kan hända att instabiliteten beror på andra saker på moderkortet och då skulle det ju inte bli någon skillnad.
Finns även som ovan säger en variant som heter 486SLC som också kanske kan gå att montera, men för mig går det bort för det blir det inte tillräckligt "autentiskt" att göra så. Dessutom tror jag man behöver köra något program vid boot för att få den att fungera helt som tänkt, men jag kanske har fel där.