GTA-trilogi i ultimat utgåva!

Permalänk
Medlem

GTA-trilogi i ultimat utgåva!

Rockstar har meddelat att de ska släppa GTA: The Trilogy - The Definitive Edition "snart".
Det är alltså för att fira att det är 20 år sedan GTA III släpptes. Även Vice City och San Andreas ingår.

Vilka är dina minnen av spelen, och vilket är du mest intresserad av att återvända till? Personligen har jag alltid älskat Vice City mest och ser fram emot att få landa där igen.

Permalänk
Medlem

Alla har sin charm men får nog bli San Andreas stort och öppet och inte nog med de så modda man sönder spelet

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Alla har sin charm men får nog bli San Andreas stort och öppet och inte nog med de så modda man sönder spelet

Den mest kända San Andreas-modden var nog Hot Coffee ändå! Den blev rätt... kontroversiell!

Permalänk
Medlem

* Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition for PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch, and the Rockstar Games Launcher on PC

* In addition, Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will be coming to iOS and Android in the first half of 2022

* Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition will feature across-the-board upgrades including graphical improvements and modern gameplay enhancements for all three titles, while still maintaining the classic look and feel of the originals

* To prepare for launch, we will begin removing existing versions of the classic titles from digital retailers next week

* Plus, as part of the 20th anniversary celebration for GTAIII, look for a cavalcade of special gear to collect in Grand Theft Auto Online throughout upcoming events this Fall, including commemorative clothing and liveries

Källa (och vidare information)

Permalänk
Medlem

Radiokanalerna var bäst i gamla GTA spelen

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

* To prepare for launch, we will begin removing existing versions of the classic titles from digital retailers next week

Det här var ju lite trist, äger ju själv alla titlarna redan fysiskt och på steam, men om folk vill ha originalversionen av vice city och 3an så blir det ju lite jobbigare nu.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Det här var ju lite trist, äger ju själv alla titlarna redan fysiskt och på steam, men om folk vill ha originalversionen av vice city och 3an så blir det ju lite jobbigare nu.

De kommer nog tillbaka efter släppet av remastertrilogin. Jag gissar att det är för att undvika missförstånd om att det redan är ute och att många spel har gratis uppgraderingar.

Permalänk
Medlem

Är taggad men förblir skeptisk tills jag ser vad de faktiskt är för remasters. Är de gamla "HD Remasters" som bara blivit portad kommer det att suga, se film: https://www.youtube.com/watch?v=jhVdb4K1M-M

Men det har väl sagts genom rykten att dessa är gjorda i Unreal så då blir man lite mer optimistisk. Men, jag håller mig skeptisk tills jag ser dem.

Annars tycker jag bästa sättet att uppleva spelen just nu på dator är med modsen:
- SilentPatch (fixar massa buggar)
- GInput (lägger till stöd för Xinput (xbox kontroller))
- Widescreen Fixes (lägger till stöd för moderna upplösningar och ultrawide skärmar)
- Till San Andreas, kanske SkyGFX också så får man den orangea färgtonen som originalet hade på PS2 (PC/Xbox var väldigt kall i färgen)

Då får man istortsett original spelen men med bättre stöd för moderna kontroller och skärmar.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Det här var ju lite trist, äger ju själv alla titlarna redan fysiskt och på steam, men om folk vill ha originalversionen av vice city och 3an så blir det ju lite jobbigare nu.

De får helt enkelt skynda sig, eller leva med en bättre produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

De kommer nog tillbaka efter släppet av remastertrilogin. Jag gissar att det är för att undvika missförstånd om att det redan är ute och att många spel har gratis uppgraderingar.

Mycket möjligt! Tvivlqr lite dock då det här känns som en ursäkt att få bort spelen från andra platformar än deras egna launcher.

Skrivet av Levandebild:

De får helt enkelt skynda sig, eller leva med en bättre produkt

Vi får se vilken produkt som blir bättre Vet att folk inte uppskattade "uppdateringarna" rockstar gjorde till steamversionen av gta sa, så får hoppas att de lyckas bättre här!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Mycket möjligt! Tvivlqr lite dock då det här känns som en ursäkt att få bort spelen från andra platformar än deras egna launcher.
Vi får se vilken produkt som blir bättre Vet att folk inte uppskattade "uppdateringarna" rockstar gjorde till steamversionen av gta sa, så får hoppas att de lyckas bättre här!

Nja, tycker det låter som det kommer försvinna från deras egna också. De vill väl bara att det är nya versionen blir den som säljer.
Men ja, får hoppas förbättringarna faktiskt är förbättringar. Och inte bara trams.

Permalänk

Jag spelar San Andreas ibland på telefonen när man har lite tid över. Fungerar mycket fint och har gjort i flera år. Om de lyckas uppgradera grafiken än mer samt fysiken lite kanske det blir ett köp innan nästa flygresa annars får det vara nog med att köpa samma spel för tredje gången

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Avstängd

Är det någon som testat spelet och kan säga om det blev bättre eller sämre?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10