Skriva ut en kopia av allt som ses i Console till en text fil. Visual studio C#

Permalänk

Skriva ut en kopia av allt som ses i Console till en text fil. Visual studio C#

Det måste väll finnas ett sätt att enkelt skriva ut en direkt kopia av allting som skrivs om ni vet det säg till om det inte finns några tips på hur man kan få samma effekt?

Visa signatur

Så jag kommer ihåg. [code][/code]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

Det måste väll finnas ett sätt att enkelt skriva ut en direkt kopia av allting som skrivs om ni vet det säg till om det inte finns några tips på hur man kan få samma effekt?

Själv skulle jag väl använt en logger som t.ex NLog eller SeriLog och kopplat på två providers/sinks, en konsol och en fil som båda tar emot loggar.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Själv skulle jag väl använt en logger som t.ex NLog eller SeriLog och kopplat på två providers/sinks, en konsol och en fil som båda tar emot loggar.

Detta är för ett skol projekt och jag måste därför skriva in en kod som gör detta istället för att använda ett seperat program utanför Visual Studios.

Visa signatur

Så jag kommer ihåg. [code][/code]

Permalänk
Medlem

@MaskenLilja Det ska gå att ändra så att all ouput till konsollen går till en textfil istället. Ni kan säkert fundera ut själva hur ni ska lösa det så att både konsollen och textfilen fylls med data

Kolla här:
https://stackoverflow.com/questions/4470700/how-to-save-conso...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaskenLilja:

Detta är för ett skol projekt och jag måste därför skriva in en kod som gör detta istället för att använda ett seperat program utanför Visual Studios.

Skapa en metod som både skriver till både Console.WriteLine och använder File.AppendAllText kanske?

https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/api/system.io.file.ap...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|