3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Suprim x ska va tystare tror jag. Dock massivt.

Skrivet av KniFF:

Absolut, det är massivt! Men MSI Suprim är det kort jag ägt som haft lägst ljudnivå oavsett idle / load någonsin. Är nog även det jag varit mest nöjd med genom alla år likaså.. osar kvalitet.

Skrivet av Parmesanbrödssoppa:

Kan också intyga att det både är tyst och massivt med riktigt fin kvalitet! Man får verkligen se till att utnyttja anti-sag-stativet som följer med, haha!

Ah ser ut att vara väldigt maffigt. MSI korten brukar dock kosta mycket mer än de andra korten av vad jag har sett.

Kanske får bli det nästa generation när det nu blir.. hade ett 1070 MSI gaming X och det var sjukt bra och tyst. Gillar att de brukar köra på stora fläktar.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ah ser ut att vara väldigt maffigt. MSI korten brukar dock kosta mycket mer än de andra korten av vad jag har sett.

Kanske får bli det nästa generation när det nu blir.. hade ett 1070 MSI gaming X och det var sjukt bra och tyst. Gillar att de brukar köra på stora fläktar.

beror på modell. 3080 ti är väldigt dyrt, men 3080 är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

beror på modell. 3080 ti är väldigt dyrt, men 3080 är billigare.

3080 modeller jag ser går för 13-14 just nu vilket är på tok för dyrt.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

3080 modeller jag ser går för 13-14 just nu vilket är på tok för dyrt.

Jo men 3080 ti suprim x är dock rätt mycket dyrare än andra 3080 ti än vad 3080 suprim x mot andra 3080 är. Om jag har sett rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Jo men 3080 ti suprim x är dock rätt mycket dyrare än andra 3080 ti än vad 3080 suprim x mot andra 3080 är. Om jag har sett rätt

3080ti är skräp för priset ändå så. :/

Får väl kanske se om någon vill byta modell eller så. 8)

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det ser ut på NetOnNet?

Jag beställde ett 3080 TUF 2020-09-28 och har ännu inte fått den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alecho:

Någon som vet hur det ser ut på NetOnNet?

Jag beställde ett 3080 TUF 2020-09-28 och har ännu inte fått den.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

TUF OC V2 har utgått som produkt hos NoN, oklart om det är för att dom skickar till folk som beställt V1 eller inte men den gick att köpa i omgångar tidigare i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

TUF OC V2 har utgått som produkt hos NoN, oklart om det är för att dom skickar till folk som beställt V1 eller inte men den gick att köpa i omgångar tidigare i höst.

Samma med Inet. De får inte in några fler ursprungsmodeller och ersätter med V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Någon här som haft flicker/flimmer problem med 3080 ti? Webhallen ’hittar inte’ problemet och blev tillbakaskickad samma kort och direkt började en massa problem när jag la in det i burken igen.

Har testat andra grafikkort utan problem.

Någon som har haft detta? Hur gick ni tillväga? Kan det vara en sak som händer när komponenter tillverkas under brist (att kvalitetskontrollen blir sämre)?

Har du provat med en annan skärm? Din TV om du inte har en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Någon här som haft flicker/flimmer problem med 3080 ti? Webhallen ’hittar inte’ problemet och blev tillbakaskickad samma kort och direkt började en massa problem när jag la in det i burken igen.

Har testat andra grafikkort utan problem.

Någon som har haft detta? Hur gick ni tillväga? Kan det vara en sak som händer när komponenter tillverkas under brist (att kvalitetskontrollen blir sämre)?

Du kan kolla här om det finns en lösning på det.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/p4wj0m/30_series_fli...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomson:

Du kan kolla här om det finns en lösning på det.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/p4wj0m/30_series_fli...

Hej! Tack men har fortfarande problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Har du provat med en annan skärm? Din TV om du inte har en annan.

Har en annan skärm också, men det märkligaste är att jag testat flera 3080 samt ett 1060 utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cats:

Samma med Inet. De får inte in några fler ursprungsmodeller och ersätter med V2.

Fast det jag skrev var att TUF OC V2 har utgått, inte att V1 har utgått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast det jag skrev var att TUF OC V2 har utgått, inte att V1 har utgått.

Har tuf v2 modellen utgått eller är det just från Netonnet sortiment den har utgått?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Fast det jag skrev var att TUF OC V2 har utgått, inte att V1 har utgått.

Ok sorry, läste fel..

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Har tuf v2 modellen utgått eller är det just från Netonnet sortiment den har utgått?

Jag besatällde Tuf 3080 V1 från Netonnet september 2020, de har sedan ändrat i min väntande order till V2 där det nu i flera månader bara stått "redo att plockas från vårt lager"

Jag tror att av alla ÅF så har nog Netonnet varit en av dem som lyckats sköta detta allra sämst, med väldigt lite info, och kontakt utåt till dem som beställt.

Vi får se vad som händer.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag besatällde Tuf 3080 V1 från Netonnet september 2020, de har sedan ändrat i min väntande order till V2 där det nu i flera månader bara stått "redo att plockas från vårt lager"

Jag tror att av alla ÅF så har nog Netonnet varit en av dem som lyckats sköta detta allra sämst, med väldigt lite info, och kontakt utåt till dem som beställt.

Vi får se vad som händer.

Ah den är ju seg.

Det konstiga är att jag sett den ploppa upp tillgänglig för beställning några gånger, och ibland i lager i butik (oöppnad retur kanske).

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag besatällde Tuf 3080 V1 från Netonnet september 2020, de har sedan ändrat i min väntande order till V2 där det nu i flera månader bara stått "redo att plockas från vårt lager"

Jag tror att av alla ÅF så har nog Netonnet varit en av dem som lyckats sköta detta allra sämst, med väldigt lite info, och kontakt utåt till dem som beställt.

Vi får se vad som händer.

Du glömmer bort Dustin, som bara strök alla beställningar rakt av.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Har tuf v2 modellen utgått eller är det just från Netonnet sortiment den har utgått?

Att den utgått från alla butikers sortiment tvivlar jag starkt på.

Permalänk
Avstängd

Jag vill tacka er som lägger upp tips på grafikkort i lager, tack vare er fick tag på ett ASUS RTX 3080 Dual grafikkort. Det efter lååång tid av sökande hos olika butiker utan resultat.

Tack, keep up the good work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ovster:

Jag vill tacka er som lägger upp tips på grafikkort i lager, tack vare er fick tag på ett ASUS RTX 3080 Dual grafikkort. Det efter lååång tid av sökande hos olika butiker utan resultat.

Tack, keep up the good work!

Otroligt skönt att ha ordnat grafikkort, grattis! Bra teamwork här på Sweclockers!
...men "Asus RTX 3080 Dual" - vilket kort menar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ge lite info angående hur det går för Elgiganten då jag frågade om köplats.
11/19: Plats 101
12/15:: Plats 71

Beställde TUF OC 20/09/23.

Går ju inte jättefort men ändå framåt iaf. Dock var nog deras mål om att alla som väntar ska få innan årsskiftet lite väl optimistiskt kanske

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Spelaspel:

Kan ge lite info angående hur det går för Elgiganten då jag frågade om köplats.
11/19: Plats 101
12/15:: Plats 71

Beställde TUF OC 20/09/23.

Går ju inte jättefort men ändå framåt iaf. Dock var nog deras mål om att alla som väntar ska få innan årsskiftet lite väl optimistiskt kanske

Du har plats 55 nu

Mvh Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Du har plats 55 nu

Mvh Alex

Nice då har ni ändå fått ut en hel del kort!

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Du har plats 55 nu

Mvh Alex

Hur går det med återkopplingen till oss som valde att köpa ett kort vid "erbjudandet" man fick för några månader sedan till en förhöjd kostnad?

Permalänk
Medlem

Kortet är på väg till mig nu från Elgiganten. Presentkortet fick jag digitalt direkt efter betalningen av ordern gick igenom.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Är det altså fortfarande folk som väntar på kort? hur känner ni som beställt inom veckor efter release med tanke på att rtx 4080/4090 är "på gång" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Är det altså fortfarande folk som väntar på kort? hur känner ni som beställt inom veckor efter release med tanke på att rtx 4080/4090 är "på gång" ?

Alla som beställde på realase haf väll redan fått sina kort ? Eftersom att det nästan alltid finns gott om kort i lager dock till ett väldigt högt pris.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 Ti OC 12GB Gaming

https://www.webhallen.com/se/product/336514-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

12 i webblager - ytterligare 12 i Bredden (Infracity)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Alla som beställde på realase haf väll redan fått sina kort ? Eftersom att det nästan alltid finns gott om kort i lager dock till ett väldigt högt pris.

Nej, jag har tyvärr inte fått något kort ännu, endast ett PM.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED