Snabbkoll: När använde du ett USB-minne senast?

Permalänk
Medlem

Antar att frågan är ställd oavsett om det gäller i jobbet eller privat. På jobbet blir det varje dag. Privat några gånger i veckan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Beror väl på vad man räknar som usb minne.
En liten usb sticka på liten lagring typ 16gb använder jag bara när man installerar windows.

Men använder USB SSD typ varje dag för pågående projekt.

Permalänk
Medlem

Privat mer sällan. På jobbet flera gånger om dagen oftast.
Lite roligt att exakt den stickan på bilden är den jag har på min nyckelknippa

Permalänk
Medlem

För ett tag sedan hade jag sagt att det var länge sedan men då jag hållit på med retrodatorn så har jag haft nytta av att enkelt föra över program till gamla burken som inte är ansluten till nätverk. Den kör Windows 98 men USB fungerar bra. Har dvd och floppy också men USB är lättast.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Blir väl 2-3 gånger per år. Sist var när jag skulle låna ut August Underground's Mordum till en jag jobbar med som inte har någon DVD-spelare.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Använder USB-minne väldigt sparsamt, mest till installera om dator eller om det är en fil som man ska ha med sig. Men för att spara filer externt så använder jag hårddisk.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

Senaste veckan, installerade Windows 10 på en familjemedlems dator.

Innan dess dock... osäkert, något år sedan?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Varenda gång jag kör bil i syfte att spela in eventuella incidenter.

Permalänk

Jag förde över sparfiler från PS4 till PS5 någon gång under den senaste månaden, annars så är det väl mest när man "laddat" ner filmer/serier som jag använder usb-stickan för att titta på tv:n, men det är väldigt längesedan nu, streamingen har tagit över nästintill helt.

Permalänk
Medlem

En fråga har de flesta smart-TV någon USB-kontakt?
Ibland kan det ju fungera bättre att ta med en USB än att ta med en blu-ray hem till någon.

Sedan finns troligtvis diverse tramsiga regler angående kopieringsskydd, men det är en annan diskussion.
Har man köpt filmen borde man rimligtvis få välja hur man vill använda den (privatkopiering).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

En fråga har de flesta smart-TV någon USB-kontakt?

Har Smart-TV från LG som spelar upp det mesta via USB

Permalänk
Medlem

Relativt ofta då jag titt som tätt hämtar data från ett avgränsat nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Kör du ett OS som inte har stöd för det, eller?
Jag körde det förut, och tog både filbackups och imagebackups automatiskt på schema, utan några omstarter.
Kör likadant nu men med Macrium Reflect istället. Incremental image på C: (~200 GB data) tar strax under en minut.

Vill inte ha skiten installerat i Windows, innehåller så mycket annat skit numera.
Ska prova det du kör, tackar för tips.