Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

2800 i månaden för gym? Har ni hela gymmet för er själva då?

Frun kör SATS men jag kör ett mindre lite mer exklusivt gym som ligger kring 28k per år. Om man undviker lunchen är det väldigt få personer där och på helgen kan man ofta vara helt själv under stora delar av dagen.

Permalänk
Medlem

Game Pass For PC
Disney+
NetFlix
Amazon Prime
HBO
Gymmet

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

91:an, 6 nummer för 234 kr. Det är det viktigaste. Funderar på att utöka med en prenumeration av Uti vår hage också för lite härlig svensk snusk-buskis!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Många svar

Det är lätt att missa några..
jag själv kom på att jag även har VPN för 59kr/månad(debiteras kvartalsvis) samt en domän som jag betalar för årsvis
har även tidigare haft däckhotell samt service avtal när bilen var nyare

Ser att många kör med samma/liknande tjänster, mediekonsumtion, mobil/bil/gym/tidningar mm.. men det verkar inte vara många tjänster som sticker ut

Man ser väldigt många olika tjänster på youtube där folk blir sponsrade, tex hud/hår/skäggvård mm(manscaped som ett exempe men det finns fleral)
Det kanske är mycket vanligare i USA

Är det något som ni känner till som inte finns i Sverige? Eller någon tjänst som överhuvudtaget finns idag, men ni hade varit beredda att betala för att få?
Saker som underlättar vardagen..

Tex:
Däckbyte, man betalar ett abonemang per månad/år, sen kommer det en firma och skiftar/balanserar dina vinter/sommardäck samt kanske byter däck helt och hållet om dom är slitna

Städning, Betala en månadskostnad så kommer det någon och städar hela ditt hem en gång i kvartalet

Trädgårdsskötsel

osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Städning, Betala en månadskostnad så kommer det någon och städar hela ditt hem en gång i kvartalet

Jepp funderar på att fråga maggan om tips på billigast möjliga firma!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Jepp funderar på att fråga maggan om tips på billigast möjliga firma!

Tycker att det är konstigt att inte fler bolag erbjuder dessa tjänster
Nu när man jobbar en del hemifrån så ser man lite mer rörelse hos grannar, flera har tex städning, men även fönster tvätt

Kan tänka mig att man hade kunnat få fler kunder som betalar typ 200-300kr per månad istället för att kanske behöva betala en klumpsumma på typ 1500-2000 per gång.
Detta kan appliceras på det mesta.

Man behöver inte ta bort nuvarande modell, men varför inte kombinera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Är det något som ni känner till som inte finns i Sverige? Eller någon tjänst som överhuvudtaget finns idag, men ni hade varit beredda att betala för att få?
Saker som underlättar vardagen..

Tex:
Däckbyte, man betalar ett abonemang per månad/år, sen kommer det en firma och skiftar/balanserar dina vinter/sommardäck samt kanske byter däck helt och hållet om dom är slitna

Städning, Betala en månadskostnad så kommer det någon och städar hela ditt hem en gång i kvartalet

Trädgårdsskötsel

osv osv

Finns galet många tjänster jag efterfrågat som inte finns.

Nummer ett är en bättre städfirma jag litar på, inte hittat någon jag vill använda då det är uppenbart att de utnyttjar den billigaste personalen de kan hitta för att få det att gå runt. Jag är inte rädd för att personalen i sig är dålig utan mer att en sådan firma lär vara ett helvete att göra med den dagen någonting råkar gå sönder (olyckor händer), och om personalen tvingas flänga runt som dårar så finns det inte tid nog att göra saker ordentligt.

Nummer två på listan är en mer personlig concierge-tjänst som fixar det mesta, kanske via app? Vill kunna få hit någon som gör något litet jobb i badrummet som att göra om silikonfogar, fixa lite el, matt-tvätt, hänga något på väggen, boka en restaurang där man måste ha ett alarm för att boka en specfik tid varje månad, boka en lyxigare bil med chaufför när vi ska till något bröllop eller liknande så man slipper komma fram svettig efter att ha tryckt in sig själv i en varm taxi.

Jag hade kunnat betala en abonnemangskostnad för det och sen hade de ju såklart skurit emellan en del på vissa tjänster samt tagit betalt för varje levererad tjänst. De hade också kunnat förmedla städning, handling med mera så kan allt hamna på samma konto med bra översikt och så slipper jag fixa med ROT/RUT till massa olika leverantörer.

Nummer tre på listan är en vettig taxitjänst via app, det är på tok för svårt att boka en lite mer premiumbil. Uber Lyx har i princip aldrig lediga bilar, Uber Black är i dagsläget mest sönderkörda gamla taxibilar som inte underhållits de senaste 2 åren, Taxi Stockholm Business är mer eller mindre vanlig taxi men de skjuter fram passagerarsätet om ingen sitter där (borde vara standard). Men som jag skrev som nummer två hade den tjänsten kunnat boka bättre taxis från de fristående

Nummer fyra på listan men som är den jag helst haft är en vettig bilvårdsfirma i stan, tänk Topaz Detailing i England. Jag vill kunna lämna bort bilen på tvätt varannan vecka till en firma som tvättar bilen bättre och mer skonsamt än vad jag gör, jag har hittat någon firma kring Stockholm som gör riktigt bra jobb men tyvärr ligger de lite off så det är inget jag kan lämna in varannan vecka eller liknande. De jobbar inte heller så mycket med att bara tvätta bilar utan det är oftast större jobb. Hade också använt den firman för de störren jobben när jag köper ny bil och den årliga rekonden.

Permalänk

Omni Ekonomi: 159:-
Bredband Fiber: 299:-
Youtube Premium: 119:-
IPTV: 120:-
A-Kassa: 150:-
Mobil abonnemang: 50:-

Dessa skulle jag kunna säga upp. Bredband fiber är svår dock. A-Kassa kan vara bra att ha särskilt i min bransch. Mobil ab också viktigt.

Olika försäkringar av olika slag, bil osv men tar inte med dom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nummer två på listan är en mer personlig concierge-tjänst som fixar det mesta, kanske via app? Vill kunna få hit någon som gör något litet jobb i badrummet som att göra om silikonfogar, fixa lite el, matt-tvätt, hänga något på väggen, boka en restaurang där man måste ha ett alarm för att boka en specfik tid varje månad, boka en lyxigare bil med chaufför när vi ska till något bröllop eller liknande så man slipper komma fram svettig efter att ha tryckt in sig själv i en varm taxi.

Jag hade kunnat betala en abonnemangskostnad för det och sen hade de ju såklart skurit emellan en del på vissa tjänster samt tagit betalt för varje levererad tjänst. De hade också kunnat förmedla städning, handling med mera så kan allt hamna på samma konto med bra översikt och så slipper jag fixa med ROT/RUT till massa olika leverantörer.

Detta har jag funderat på tidigare

En allt i allo tjänst, där du kan få hjälp med allt, ungefär det man hjälper släktningar/vänner med idag
Alla har inte någon som man kan be om hjälp, eller så vill man inte alltid be om hjälp

Sen så beror det lite på vart man bor, kan vara lite svårare att få till det i mindre orter, medans i tex Stockholm där det finns många invånare kan man få tillräckligt många kunder så att det blir lönsamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Detta har jag funderat på tidigare

En allt i allo tjänst, där du kan få hjälp med allt, ungefär det man hjälper släktningar/vänner med idag
Alla har inte någon som man kan be om hjälp, eller så vill man inte alltid be om hjälp

Sen så beror det lite på vart man bor, kan vara lite svårare att få till det i mindre orter, medans i tex Stockholm där det finns många invånare kan man få tillräckligt många kunder så att det blir lönsamt

Finns en tjänst som heter BVTLER som verkar vettig vad gäller allt i allo, kanske kan man lita på den städtjänsten också. Däremot verkar de inte ha allt som jag vill ha ut av en sådan tjänst eftersom det verkar vara mest fokus på just städning, hantverk osv. Jag hade som sagt velat få hjälp med att boka de där svåra restaurangerna, fixa bilbokningar och mer mjukare tjänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Finns en tjänst som heter BVTLER som verkar vettig vad gäller allt i allo, kanske kan man lita på den städtjänsten också. Däremot verkar de inte ha allt som jag vill ha ut av en sådan tjänst eftersom det verkar vara mest fokus på just städning, hantverk osv. Jag hade som sagt velat få hjälp med att boka de där svåra restaurangerna, fixa bilbokningar och mer mjukare tjänster.

Intressant tjänst! Visste inte ens att det fanns

Mer premium finns det nog fler som vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Mobil abonnemang: 50:-

Vad är det för mobilabonnemang som är så billigt?

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Bahnhof 1000/1000: 549:-
Fello 6GB: 95:-
Disney+: 45:- (delar på abonnemang)
HBO Max: 45:-
Spotify Family: 30:- (delar på abonnemang)
Frisktandvård: 25:-
GamePass Ultimate ~23:-

Glömt en tjänst.
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jori:

Sen så beror det lite på vart man bor, kan vara lite svårare att få till det i mindre orter, medans i tex Stockholm där det finns många invånare kan man få tillräckligt många kunder så att det blir lönsamt

Ja och nej.
Visst finns mycket mer folk som man kan serva.
MEN sen finns det tex en hel del problem med parkeringsplatser som redan idag är ett helvete för rörmokare/snickare/städ/osv.
Lägg då till att folk ska få hjälp med små/snabba jobb och parkeringar behövs för väldigt många fler så gissar jag att en stor till större delen av dagen kommer gå åt till att leta parkeringsplatser.
Så jag skulle nästan säga att det blir svårt att göra detta i stockholm.

Tänkte till lite o fundera på om tex moppe/cykel skulle vara svaret på detta problem?
Men tror inte det av några anledningar.
Först är att det skulle ju troligen krävas en flakmoppe/cykel för att få med sig grund utbudet av verktyg/varor/etc så att man faktiskt kan göra dom flesta jobb.
Men det ger ju två problem då dels parkeringen igen fast flyttad till trottoarer/etc istället då dom tar upp rätt mycket plats.
Men även stöldrisken för verktyg/etc för en flakmoppe har ju betydligt sämre möjligheter att låsa in saker än en bil och den kan bäras bort av två personer/släpas av en.

Sen skulle det spara in tid/pengar heller ta mer tid/pengar för en anställd med flakmoppe vs bil?
Är det mycket trafik så tar sig en flakmoppe inte fram direkt bra jämfört med en vanlig moppe/cykel om cykelbana ej finns.
Är det lite trafik så går den sakta och kan i sig skapa trafikproblem.
Det kan ju behövas flängas fram o tillbaka över rätt långa avstånd och då tar det ju direkt mycket längre tid.

Heller ska man minska området man jobbar i och därmed minska antalet möjliga kunder så försvinner ju en stor del av plus poängen med att jobba i stockholm bort.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Vad är det för mobilabonnemang som är så billigt?

Vimla 99:- med tipsrabatt

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang (Halebop)
VPN Mullvad (inte prenumeration iofs, men jag betalar varje månad)
Bredband (Sappa)
HBO och Prime Video, mest så morsan kan använda tjänsterna hos sig. Jag söker mig ofta till alternativa sätt att se deras utbud, med bättre kvalitet.
Onedrive (Bäst pris per TB vad jag kunnat hitta, där har jag mina serietidningar så dom alltid är åtkomliga )
Spotify

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang 70kr
Youtube Premium 69kr
HBO Max 45kr
SVD 8kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Man blir lite chockad att folk har råd med allt jox.
Men i vilket fall;

Netflix, 129kr
Spotify, 109kr
Vimla, telefon 100kr
Telia Fiber 0kr (ingår i avgiften/hyra)
Gym, 199kr (med friskvårdsbidrag)

Sen diverse andra saker, men antar det intressanta är vad man lägger på media / teknik.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Netflix x 2
HBO Max
Disney+
Viaplay
Tele 2 play
Amazon Prime
Spotify x 2
Telia 500mbit
Dota 2 plus
Game Pass (microsoft)

Har dock ingen "vanlig" TV

EDIT: Fyllde på lite då jag är dement.

Permalänk
Medlem

Mobil, Bredband, Game Pass och Amazon Prime.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Prenumerar på följande

Räkningar/försäk: Ca 3.5 lök
SL Access: 957 spänn
Spotify Premium: 109 spänn

Permalänk
Medlem

Ojdå det blir några stycken 😅
Telia fiber 500:-
HBOmax 44,50:-
Spotify 100ish
Amazon prime 59:-
Netflix 179:-
Disney 89 kanske..
Mobil 5st (3 och comviq) ca 1500
Gamepass ultimate vad det nu kostar..
Säkert nå mer ja glömt 😋

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Både jag och sambon är allmänt allergiska mot abonnemang och löpande utgifter. Mobiler, "mobilt bredband", tv och c-more hos Telia är det enda jag kommer på. Går ju ändå på nån tusenlapp totalt per månad så det får räcka. C-moret kom vi inte undan i det obegränsade abbonemanget, jag bad att de kan väl åtminstone ta bort sportkanalerna men det skrattade bara killen i affären åt.

Undantaget är om det fanns en riktig bredbandslösning här så skulle jag kunna betala väldigt bra för den, men i dagsläget är 4g det enda nyktra alternativet.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Just nu har vi sagt upp alla våra prenumerationstjänster. Har inte en endaste en just nu! Känns jääävligt skönt asså om jag får säga det själv. Spotify råkade jag säga upp automatiskt då jag bytte bankkort så de kunde inte dra pengar. När jag fick det emailet så kom jag på att jag inte ens använder Spotify längre, så förnyade det inte heller.

Obligatoriska tjänster:
Internet 399 kr / mån
Mobil 0 kr / mån (jobbet betalar)

Tidigare tjänster vi hade var:
Spotify 109 kr / mån
Netflix 129 kr / mån

Kollar såklart fortfarande på film ibland och då hyr vi enstaka via SF Anytime.

Permalänk
Medlem

Diverse Google tjänster = 119kr men det är allt... Små utgifter är trevligt

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Mobilabonemang+Spotify (betalar båda ihop så vet inte vad de kostar individuellt) 328kr
Bredband 420kr

Är det enda jag prenumererar på så att säga. Håller mig generellt medvetet borta från prenumerationer och liknande tjänster som typ bygger på att folk ska ha det rullandes vare sig de använder dem eller inte av ren lathet.

Ska jag tex lira wow betalar jag bara medan jag aktivt lirar annars säger jag upp det direkt. Eller om jag skulle skaffa Netflix är det för jag vill se något, så jag betalar en månad och säger sen direkt upp det. Men mobilen, Spotify och bredbandet används faktiskt mer eller mindre dagligen, så de får rulla.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

För mycket. Är bara en person men betalar för:
Game Pass Ultimate
PS Plus
PS Now
Disney+
Netflix
Prime
HBO
Gym (täcks nästan helt av friskvårdsbidrag)
Youtube
Spotify
Plex
VPN
Mobil, bredband.
Har med all säkerhet missat något.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Pratar vi om "tjänster" för streaming och liknande: Nej.

Annars är det ju det självklara som behövs. Mobilabonnemang (bara, ej telefon), internet, elavtal.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Intressant sak att fundera på! Mina månatliga prenumerationskostnader är:

Spotify Duo 14,99€
Netflix 11,99€
HBO Max 4,49€
Prime Video 5,99€
Bredband 9,90€
Mobil ca 15€ (använder primärt arbetsgivarens)
NY Times 2€
Geforce Now Founders 4,57€
VPN 2,50€

Så ca 71,50€ totalt per månad, men då delar jag allt förutom NY Times och mobilen med frun, så det blir då ca 45€/mån för min del.

Jag tycker faktiskt själv att jag har lyckats få till ganska många tjänster som ger mycket för pengarna. NY Times för 2€/månad är jag riktigt nöjd med. Likaså Geforce Now för 4,57€. Kombinera det med gratisspel från Epic så har man mycket roligt för lite pengar. Frun kollar mest Netflix och använder mest Spotify, så de kommer jag inte riktigt från... men Prime och HBO Max för 100kr tillsammans är också riktigt fint!

Edit: Glömde bort Google One för 1,67€/månad

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Netflix.
HBO.
Banhof bredband.
2x comviq.
boxer 16.
soppor.
vatten avlopp.
livförsäkring.
säkert flera saker

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.