Elden Ring - Action-RPG

Permalänk

Vilket jäkla spel alltså, startar spelet och whoosh så har man spelat 5 timmar bara sådär.

Stående ovation till From soft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av James Ulrich:

Vilket jäkla spel alltså, startar spelet och whoosh så har man spelat 5 timmar bara sådär.

Stående ovation till From soft.

Ja det är grymt,första spel jag fastnat för på länge:)
Lite svårt att fatta allt i början men efter 10+ timmar så lär man sig tillräckligt.
Kör på en 4k skärm på pc och det är så jävla snyggt och flyter som smör.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte exakt vart jag ska efter jag dödat han på G Springer runt i lakes och utforskar 😁
Dock gjort samma resa med 3 olika gubbar för att testa olika builds och lika roligt det 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag vet inte exakt vart jag ska efter jag dödat han på G Springer runt i lakes och utforskar 😁
Dock gjort samma resa med 3 olika gubbar för att testa olika builds och lika roligt det 😅

Gjorde samma sak,i onödan 😁 senare i spelet kan man respecca så det va lite onödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Gjorde samma sak,i onödan 😁 senare i spelet kan man respecca så det va lite onödigt.

Du respeccar ju till "bas stats" Så om du ska min maxa så är det inte onödigt, sen är väl det inte unlimited respecs?

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Du respeccar ju till "bas stats" Så om du ska min maxa så är det inte onödigt, sen är väl det inte unlimited respecs?

Finns 18 st, så mer än nog för de flesta.

https://youtu.be/UkFO90ZKmpI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Du respeccar ju till "bas stats" Så om du ska min maxa så är det inte onödigt, sen är väl det inte unlimited respecs?

Nä men typ 10 gånger ..😁

Permalänk
Medlem

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?
Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?
Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag

Släng ut den på marknaden så kan du få ett bud

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Släng ut den på marknaden så kan du få ett bud

Funderar på det, om inte nån jag känner som har ps5 som vill köpa det.
Har aldrig lagt ut nånting på marknaden här, bara köpt... hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?
Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag

Kände tvärtom, att Horizon FW är för upprepande. xD Köpte Elden igår, satt 7h i sträck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Kände tvärtom, att Horizon FW är för upprepande. xD Köpte Elden igår, satt 7h i sträck...

Haha, oh fan... är FW mer upprepande än HZD?
Fasen... kanske skulle börja på witcher igen då... kommer ju en update snart som ska göra det ser snyggare ut mm..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Haha, oh fan... är FW mer upprepande än HZD?
Fasen... kanske skulle börja på witcher igen då... kommer ju en update snart som ska göra det ser snyggare ut mm..

Vad jag personligen känner när jag spelar är att det är lika upprepande som Zero Dawn. Jag hade garanterat gett Elden Ring en chans till! Det blir riktigt roligt efter några timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kommit fram till att detta är lite för svårt/upprepande för mig... vad kan man sälja en ps5 version för tror ni?
Ge mig på Horizon forbibben West istället tror jag

Svårt ja men upprepande vet ifan 🤔
Tycker jag hittar nya grejor varje dag jag spelar.
Typ som igår skulle jag ge mig på slottet med första eldenlorden men hamnade på nått helt annat ställe i flera timmar 😛
Sen kan man inte jämföra detta med the witcher direkt.

Permalänk

Man tror att man efter flera timmar på en del av kartan har hittat allt. Tar ett break och glor på någon streamer som lirar och är på samma ställe, 2 nya platser på typ 10 min.....det här spelet alltså!

Bara älskar att i lugn o ro söka av områden och hitta dom item o bossar man kan och sen köra lite mainstory o få den framåt och sen söka av nya områden igen. En kopp kaffe och Elden Ring är fan lite livsnjutning.

Permalänk
Medlem

Har ärligt talat inte haft så kul med något annat spel som detta. Är glad jag skaffade det för jag var tveksam 😂

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av James Ulrich:

Man tror att man efter flera timmar på en del av kartan har hittat allt. Tar ett break och glor på någon streamer som lirar och är på samma ställe, 2 nya platser på typ 10 min.....det här spelet alltså!

Bara älskar att i lugn o ro söka av områden och hitta dom item o bossar man kan och sen köra lite mainstory o få den framåt och sen söka av nya områden igen. En kopp kaffe och Elden Ring är fan lite livsnjutning.

Hahaha, det där känner jag igen! ”Vänta, vad menar du med ”under stormveil”??”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det finns något vidrigt i källaren på Stormveil Castle såg jag häromdagen när Fextralife på youtube visar hur man kommer åt allt i slottet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Näbbdjuret:

Det finns något vidrigt i källaren på Stormveil Castle såg jag häromdagen när Fextralife på youtube visar hur man kommer åt allt i slottet.

Vidrigt och vidrigt. Could this be dog?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat nästan 50 timmar och fortfarande inte tröttnat... det är ett väldigt bra betyg på ett spel tycker jag

Tror jag hittat en bugg vid Castle Morne... man skulle ju lämna ett brev till någon där men jag hittade inte vart det skulle vara trots att jag sökt igenom Castle Morne 3 gånger så jag kollade på en youtubevideo och där fanns personen sittandes på en bänk men för mig så har alltid bänken varit tom när jag besökt det stället, hoppas buggen inte gjort att jag missat en massa bra rewards eller nått nu?

Började även utforska området till höger på kartan där det finns en massa döda drakar och en jättestor vit till synes döende drake... men det var alldeles för svårt trots att jag är på level 48... drakar verkar vara standardfiender här och även några varg/dinosaurier som kan döda en med en attack😐

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Stefan_JL: Tyvärr kan man sabba den questen så snubben inte dyker upp där. Min var tyvärr aggroad mot mig så hade jag ihjäl honom

Inga jättegrejor från den questen dock. Inte som vadhannuheter thops(?) som man INTE ska ha ihjäl då man låses ute från en massa kul 🤬

Blev dock nyfiken på stället med döda drakar på. Är det vis castle mourne? Eller menar du höger på kartan, i.e caelid?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Stefan_JL: Tyvärr kan man sabba den questen så snubben inte dyker upp där. Min var tyvärr aggroad mot mig så hade jag ihjäl honom

Inga jättegrejor från den questen dock. Inte som vadhannuheter thops(?) som man INTE ska ha ihjäl då man låses ute från en massa kul 🤬

Blev dock nyfiken på stället med döda drakar på. Är det vis castle mourne? Eller menar du höger på kartan, i.e caelid?

Hur har jag lyckats sabba den questen? Gjort något i fel ordning?😅

Det är Caelid jag menade... ganska mycket eld där🔥

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Känns som jag är löjligt OP nu men gillar att spela som en power fantasy där man kan wrecka det mesta.

Samtidigt, varenda fiende har ju potentialen att döda en om man blir överraskad eller hamnar fel i fighten.

Tog mig tre försök att klara första delen av bossfighten i The Academy och tog andra delen på andra försöket. Då var Godrick bra mkt svårare.

Är nog uppe i level 140 på min astrologer och the moonveil katana är en riktigt best i melee

Dold text

Spelen är såklart inte jämförbara på det viset men elden ring och the last of us 2 innehar delad förstaplats över all time favorite game

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Stefan_JL:

Hur har jag lyckats sabba den questen? Gjort något i fel ordning?😅

Ja, en hel del som råkat ut för samma men man vet väl inte riktigt vart man gjort fel.
Vissa questlines är lite väl bräckliga i mitt tycke 😩

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Hur har jag lyckats sabba den questen? Gjort något i fel ordning?😅
[/url]

Den questen är buggig, samma sak hände mig och jag gick raka vägen från Irina till hennes far, men han var inte på plats.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Vad kör alla för spec nu? Jag kör med en sköld och treespear på min ena save och bleed dual schimitar på andra 😂. Svårt att bestämma mig vilken jag ska fortsätta på

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Vad kör alla för spec nu? Jag kör med en sköld och treespear på min ena save och bleed dual schimitar på andra 😂. Svårt att bestämma mig vilken jag ska fortsätta på

Har kört ett gäng olika. Körde battlemage ett tag, upplevde att allt blev lite för lätt som det. Sen gjorde jag rebirth och körde strength build istället, var ganska tråkigt, gillar att vara lite snabbare. Slutade med att jag gick tillbaka till min ursprungliga dex build med katana eller två curved swords. Dubbla curved är riktigt fint i pvp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Hur har jag lyckats sabba den questen? Gjort något i fel ordning?😅

Det är Caelid jag menade... ganska mycket eld där🔥

https://i.imgur.com/eg8ibUz.jpg

Ett tips om man haft ihjäl en NPC som är del av en quest är att man kan återuppliva vissa i Church of Vows genom att offra en Celestial Dew.

Permalänk
Medlem

Undrar om man ska köpa detta till PS5 eller PC.
Aldrig fastnat för de tidigare Dark Souls spelen.
Provade Elden Ring på PC när det släpptes och kände att det var ungefär lika som Dark Souls spelen.
Men när jag känner mig nöjd med HFW och GT7 så tänkte jag ge spelet ett mer seriöst försök.
Fördelen med PS5 är väl att jag kan sälja spelet om jag tröttnar på det.
Är det 60fps på PS5?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

*bort/mod*

Skaffa en sköld. Håll ner block hela tiden. Tryck R2 när du hör ett episkt ljud efter att fiende slagit till dig, så gör du en counterparry attack vilket gör svinmycket skada. Funkar på vissa bossar också. Glöm inte att återhämta stamina dock.