Permalänk
Medlem

TV under 10K [Tips]

Halloj

Söker efter en TV i den här djungeln av olika märken och modeller. Jag är inte super kräsen men en TV med bra ljud och bild letar jag efter. Vet att oled är svårt att få under 10K så en LED blir det nog.

Det viktigaste är:

• Bilden (färgåtergivning/svärta)

• Ljud

• Airplay stöd ( inte ett måste )

• Design (tunn ram)

• 65 tum

• Smart TV

Användningsområde: Film, vanliga kanalutbudet och Youtube-streaming

Alla tips uppskattas. Tack

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Kan tipsa om denna tv https://www.elgiganten.se/product/tv-ljud-smart-hem/tv-tillbe...
Iofs inte under 10tusen men strax över!
Den köpte Polaren och grymt imponerad av bildkvalite mm på denna tv.
Sitter själv på en oled tv tycker denna tv står bra upp i bildkvalite mot min oled måste jag säga.
Mvh Peter

Permalänk
Bildexpert 📺

Ta en titt i 2021-TV-guiden där du har apparaterna rankade på toppklass, mellanklass etc. Fokusera på toppmodellerna som det bästa av 2021-utbudet. Räcker inte budgeten – 65 tum och 10.000 kr är svårt men inte omöjligt för toppklass – så går du ned i klassrankningen. Så här år håller 2021-modeller låga priser när de ska säljas bort för att ge plats åt 2022-utbudet.

Priserna varierar hela tiden och det är omöjligt att hålla reda på alla modeller och vad de kostar i alla butiker dag för dag. Därför är det en jungel när man tänker i termer av "TV för 10.000 kronor". Börja med modellerna i toppklassen och se vad du kan ha råd med och på vägen kanske fundera över vilka egenskaper du söker.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era svar, ska kika 😊

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W