Fjärrkontroll funkar inte (LG Tv Oled B1 55")

Permalänk

Fjärrkontroll funkar inte (LG Tv Oled B1 55")

Hej

Har haft TV:n i en månad nu och idag blev den helt konstig. Det började med att jag fick error kod 6003. Kunde inte ansluta till server. Och sedan gick det inte att styra tv med fjärrkontrollen. Har googlat o testat en massa saker men inget som funkar. Nu när jag sätter in batterierna(nya) i fjärren så blinkar strömknappen 3 gånger på fjärren och när jag därefter trycker på fjärren så lyser strömknappen (på fjärren)konstant i stället. Det går inte att starta tv med fjärren längre. OBS har inte spillt nån vätska på den!

Håller på att bli smått förbannad.

Nån som har nån aning vad det kan vara?

Rille

Permalänk
Medlem

Prova att dra ut kontakten ca en minut ur TV'n så du får en riktig kallstart på programvaran.

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Prova att dra ut kontakten ca en minut ur TV'n så du får en riktig kallstart på programvaran.

Ja jag har testat det oxå utan resultat.

Permalänk
Medlem

Tryck hem och bakåt knapp fem sekunder så resetar fjärren

Visa signatur

LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Ja jag har testat det oxå, men problemet är att fjärren verkar ha ballat ur fullständigt. Strömknappen på fjärren lyser rött hela tiden och slocknar till när jag trycker på en knapp på fjärren.

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Kan det vara att jag fått hem nån kass ny mjukvara till tv som gör detta? Har för mig att jag mjukvaru uppdateringar inställt på auto på tv.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något till min C1 iaf. Man kan resetta fjärren på ett sätt till Ta ur batterierna och håll in den röda powerknappen 20 sekunder.

Visa signatur

LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Har inte fått något till min C1 iaf. Man kan resetta fjärren på ett sätt till Ta ur batterierna och håll in den röda powerknappen 20 sekunder.

OK! ja det ska jag genast testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rilleman3:

Det har gått 20 sekunder nu! Funkade det?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av Rilleman3:

Funkade inte! samma fel fortfarande. Misstänker att fjärren kanske gått sönder.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Det har gått 20 sekunder nu! Funkade det?

Nää

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rilleman3:

Funkade inte! samma fel fortfarande. Misstänker att fjärren kanske gått sönder.

Du kan ju alltid använda lg thinq appen som fjärr tills du får det fixat

Visa signatur

LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Ok ska kolla på det

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Tack för det! Jo det funkar ju iofs att styra med mobilen. Men vill ha en funkande fjärr.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rilleman3:

Tack för det! Jo det funkar ju iofs att styra med mobilen. Men vill ha en funkande fjärr.......

Kontakta LG och hör vad dom säger, känns spontant som att dun fått en defekt fjärr eller liknande. Kanske skickar dom ut en ny åt dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om du inte orkar vänta på ev reklamation så finns den att köpa för 400kr
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/fjarrkontroll/lg-...

Visa signatur

LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Skrivet av RVX:

Kontakta LG och hör vad dom säger, känns spontant som att dun fått en defekt fjärr eller liknande. Kanske skickar dom ut en ny åt dig.

Ja ska kontakta LG support

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Om du inte orkar vänta på ev reklamation så finns den att köpa för 400kr
https://www.netonnet.se/art/tv/tv-tillbehor/fjarrkontroll/lg-...

Ok ja. Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Rilleman3:

Ok ja. Tack för hjälpen!

Uppdatering!

Var på el giganten idag. Dom gav mig en likadan fjärrkontroll utan att knota. Nu funkar tv igen

Permalänk
Medlem

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X