Permalänk
Medlem

Twinmosminnen...

Jag ska köpa mer minne och har nu en 512 mb Twinmos CL2.

Min fråga nu är om det är nån märkbar skillnad mellan 2.0 och 2.5 CL. CL2 minnen är typ omöjliga att få tag på om man inte beställer ifrån datorbutiken.com (där det gamla är köpt). Det är dessutom billigare med CL2.5 varianten.

Säg inte åt mig att ladda ner en massa program eller liknande eftersom jag sitter på modem har jag varken ork eller tid med det. Nån måste väl ha lite "hands on" info.....

(Om nån kan hitta en butik i Sthlm trakten som har CL2 varianten vore jag glad)

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem

måste det vara just twinmos minnen? finns annars bra viking minnen lr kingston

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Ja jag har ju twinmos sen innan så det vore ju bra...

Visa signatur

Fractal Desgin Define R4 | Intel i7 4790k | Asus Z97-A | Crucial DDR3 24GB | Samsung Evo 850 SSD 500gb | Asus GeForce 970GTX | Hyper X Cloud II | Qpad MK50 | 27" Samsung PLS LCD | | AOC 32" 4K | XBOX Series X | PS5

Permalänk
Medlem

Om det finns på datorbutiken är det väl bara att köpa det därifrån?

Vad gäller skillnaden mellan CL 2.5 och CL2.0 så märks den nog knappt. Tror det rör sig om 2-3 % i prestanda men det beror lite på vad man gör med datorn. Rent generellt så är det bra att ha så lika minnen som möjligt eftersom det långsammaste minnet begränsar prestandan.