Söker ett japansk/kina spel.

Permalänk
Medlem

Söker ett japansk/kina spel.

Hej söker ett spel på ett Xbox gen 1 där man gick runt som First person och slogs med spöken och monster om jag minnes rätt, man samlade själar, tror första banan var i en japansk by.

Permalänk
Medlem

Man kunde uppgradera sig själv med själarna. Och man kunde hitta Items som gjorde en bättre.

Permalänk
Medlem

Jag tänker spontant på Fatal Frame 2. Just Xbox versionen fick en Directors Cut med ett förstapersons-läge. Minns inte något om själarna dock 😄

https://youtu.be/wLUcCYhmr4o

Permalänk
Medlem

Tack för svar, nej det är inte den stilen av spel. Utan mer Doom first person. Man startar i en by som en Samurai ish, så använder man sitt vapen samt magi. Osäker på magi dock. Tänk Devil may cry spelen fast Firstperson

Permalänk
Medlem

Jade Empire kanske?

Prova gå igenom kategorierna här om du hittar: https://www.mobygames.com/browse/games/xbox/full,11/

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Man kunde plocka ut items och lådor slog mig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jade Empire kanske?

Prova gå igenom kategorierna här om du hittar: https://www.mobygames.com/browse/games/xbox/full,11/

Nix inte det,

Permalänk
Medlem

Genma Onimusha? Tredje persons-perspektiv men det stämmer in på japan, monster och själar.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Detta var som att du startade en bana i N64 golden eye, fast lite mer bättre grafik, Tror detta var runt 2000 ish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Genma Onimusha? Tredje persons-perspektiv men det stämmer in på japan, monster och själar.

Det är det spelet jag letat efter i många år. Tackar dig och alla för hjälpen. Mina minnen var inte så bra haha.

Permalänk
Medlem

Kul att du hittade det

Permalänk
Skrivet av Ekorrex:

Tack för svar, nej det är inte den stilen av spel. Utan mer Doom first person. Man startar i en by som en Samurai ish, så använder man sitt vapen samt magi. Osäker på magi dock. Tänk Devil may cry spelen fast Firstperson

Du bör dock spela Fatal Frame också, Fatal Frame: Maiden of Black Water är det bästa spelet som gjorts.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Du bör dock spela Fatal Frame också, Fatal Frame: Maiden of Black Water är det bästa spelet som gjorts.

Håller på att tanka det nu, tack för tipset . Ang spelet blev jag osäker efter ett par videos men. Det måste vara Genma Onimusha.